Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11341 til 11360 af 154034
-
Dumpet/bestået
ForumindlægHeps. Hvordan er det man regner ud, om man har dumpet eller ej? Lad os antage, at man i et fag har fået 12/12 skriftligt og mundtligt, men dumper enten den skriftlige eller mundtlige eksame. Regner man så gennemsnittet ud af de tre fag, altså (12+12+0)/3 eller dumper man faget, idet man har dum... -
Integralregning
ForumindlægHar den her lækre sag, som jeg har indtastet ind på lommeregner (Ti 89), men som den svarer Error: dependent limit. (forstået som afhængig af grænseværdien x). Betyder det at man ikke kan udregne størrelsen uden kendt grænseværdi? Hvis nej, hvordan gør man? Kan I forklare mig hvordan man udr... -
SERIE OG PARALLELKOBLING
ForumindlægHej klogehoveder, Jeg har følgende opgave Bestem erstatningsresistansen i hver af de viste resistorkoblinger. (billedet er vedhæftet) Mit problem er ikke formlerne, men mere at afgøre om der er tale om en serie eller parallel kobling. -
Eksamen d. 18., franskhjælp d. 17.
ForumindlægHejsa Jeg skal op i fransk d. 18. juni. Det er en 24-timers eksamen, dvs. at jeg skal op d. 17. juni kl. 08.15 og trække et spørgsmål. I denne forbindelse kunne jeg rigtigt godt tænke mig at have en franskhjælper til rådighed d. 17. juni, meget gerne fra efter jeg har trukket spørgsmålet. Jeg har... -
Fagkombination/emne?
ForumindlægJeg står og skal vælge fagkombination i morgen til min SRP, og er fuldstændig på bar bund. Jeg ved bare, at jeg enten skal have matematik eller fysik A inkluderet, og jeg vil helst undgå emner der inkluderer differential- eller integralregning. Har I nogle bud? -
FSA Eksamen - Karakterer?
ForumindlægHej Hvad har i fået i geografi/biologieksamen? Min ven har fået sin karakterer, men vi får først torsdag min lærer er på tur. Håber jer godt. Hvad fik I i geografi? I biologi?++ -
eksamen
ForumindlægHej alle jer derude:) Jeg skal op til biologi B her den 27. maj (skal trække den 26.) jeg tænkte på om der er nogen derude som ville hjælpe mig den 26. når jeg har trukket med at læse op. -
FSA i 07
ForumindlægEr der nogen der har hørt noget om de nye afkrydsningseksmaner i Biologi/Geografi, og vist også Historie/Samfundsfag?Var de der også sidste år og er der nogle der har prøvet dem?Ved ikke helt hvad jeg skal forvente, eller hvordan den i det hele taget er opbygget... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i 1g og har altså biologi på C-niveau. Er der eventuelt nogen, som ved, hvordan det foregår? Derudover ville jeg også være taknemmelig, hvis der var nogen, der ville give et eller to eksempler på eksamensspørgsmål. -
RUSMIDLER
Forumindlæghej. jeg skal skrive om rusmidler, i min at-årsprøve. Jeg skal skrive i biologi og historie. jeg ville høre om der var en som havde en god idé til hvilken retning jeg skal bevæge mig i mod ? -
AT 2011
ForumindlægJeg har valgt at lave AT i biologi og historie og har valgt emnet screening af brystkræft. Jeg er helt på bar bund, og ville lige høre nogle af jer om I havde et forslag eller to ? ;) -
Dårlig til tysk!
ForumindlægHej, jeg ved godt at det her ikke rigtigt hører til herinde, men ville alligevel gerne spørge. Jeg har haft tysk i et stykke tid nu, og jeg fatter næsten ingen ting, jeg får normalt 4 i skriftig, og samme i mundtlig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg vil virkelig gerne have en bedre karak... -
Pointsystem
ForumindlægHej, Jeg har ledt efter listen over hvilken karakter, som gives ud fra et hvis antal point i skriftlig matematik i gymnasiet på 2 årigt A-niveau. Nogen som ved hvor man kan finde den oversigt? //Mads... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g'ere og 1'gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j... -
Bedøm karakter?
ForumindlægHej SP! :-) Nogen flinke mennesker der kan bedømme en nogenlunde karakter ud fra denne besvarelse? Kunne være fedt!! Eksamenssættet fra 6 dec 2013. Jeg ved delprøven udenhjælper midler tæller med selvfølgelig, der jeg sikker på 4 rigtige ud af de 6. -
Hvordan udregnes enkelte fags karaktere i forhold til adgangskrav?
ForumindlægHej. Jeg skal søge ind på en videregående uddannelse her om lidt, og så at mange af dem har specifike karakter krav til specifike fag. Som for et eksempel mindst 4 i Mat A. Jeg skal op i både Mundtlig Mat A og Skrifligt Mat A, så jeg ville bare vide hvordan den karakter bliver udregnet. Tager d... -
aids i afrika
ForumindlægHey folkens.. er der nogen der kender nogen bøger eller links om aids? det skal være pålidelig kilder.. Jeg har biologi på A niveau og jeg skal bruge disse oplysninger til min studieretningsprojekt.. plz.. hjælp lidt... Jeg vil beskrive selve sygdommen -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej Jeg sidder her og roder med en biologi-rapport og vil høre om jeg kan få noget hjælp?? Mit spørgsmål er: hvilke mulige genotyper og fænotyper har jeg, når min blodtype er A +?? Jeg håber jeg kan få lidt hjælp...... ;-) -
Sted med prøver uden hjælpemidler?
ForumindlægHej allesammen! Jeg leder efter en hjemmeside, hvor jeg kan finde opgavesættene til skriftlig matematik fra alle de forrige år. Fx matematik A - December 2013. Ved i hvor jeg kan finde dem? MVH. -
baseparringsprincippet og proteinsyntese
Forumindlægjeg sidder og læser op til årsprøve i biologi, og kan ikke finde ud af hvordan man finder baserækkefølgende jeg har forstået at A sættes over for T og C overfor G men jeg kan ikke forstå hvordan man skal lave rækkefølgende.. kan I ikke komme med et eksempel på en rækkefølge og forklare den... de...
