Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 11341 til 11360 af 23878
-
AP (Almen Sprogforståelse).
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i AP den 5. december, så tænkte på, om der er nogen, der har prøvet det før og evt. har eksempler på opgaver. Desuden kan jeg ikke gennemskue det med kasusser overhovedet.. Håber, der er nogen, der kan hjælpe.. Tak på forhånd. ;) -
En tale
ForumindlægHvad betyder det for en tale at den er henvendt til "du"? andet end at det gør den mere personlig ? -
Trigonometriske ligninger
ForumindlægHejsa Jeg arbejder med TI interactive.. Jeg forstår ikke at når man løser en trigonometrisk ligning, f.eks. sin(2t)=0, så får man resultatet: t=90*@n1 Hvad i alverden betyder dette? Hvordan skal jeg viderearbejde ovenstående? Et andet eksempel: cos(x)=0 ---> x=90*(2*@n2 - 1) På for... -
Ekstraktion med ethanol - B-caroten
ForumindlægHvis B-caroten skal trækkes ud af en gulerod med ethanol, hvordan fører man så ethanolen væk fra B-carotenen? Jeg kan forestille mig, at man bruger en eller anden fordampningsproces, men en lidt mere sikker forklaring på hvordan ethanolen føres væk igen? Tak. -
Biologi - metode inden for genetik
ForumindlægInden for faget Biologi, hvordan arbejdes der rent metodemæssigt, når vi snakker genetik? Det er jo ikke den klassiske naturvidenskabelige metode, hvor man observerer en hændelse, samler empiri osv. Hvordan "forsker man" så at sige, når det handler om genetikken? Er der en konkret me... -
Problemformulering
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lidt problemer med at få skrevet en problem formulering til min dansk opgave. Jeg har en opgave formulering der lyder: Jeg vil med udgangspunkt i et uddrag af Amalie Skrams roman Forraadt, arbejde med kvinders rettigheder og sædelighedsfejden i slutningen af det 19. århund... -
Kjeldahl/TLC
ForumindlægHej. Er der nogen der kan nævne nogle fejlkilder, der kan forekommer, når man laver udføre nitrogen-bestemmelse ved kjeldahl og tyndtlagschromatografi TLC ? Tak på forhånd. -
AT fremlæggelse
ForumindlægHej, Hvordan skal en AT-synopsis fremlæggelse foregå? Her menes der AT-eksamensdelen. Hvordan skal man fremlægge, hvilke materialer må man gøre brug af osv osv? På forhånd tak! -
Chi i anden test i samfundsfag?
ForumindlægVille det være smart at bruge chi i anden test i samfundsfag til en spørgeskemaundersøgelse? Eller er det ikke at være bevidst om sit fag og metode? -
For få problemstillinger?
ForumindlægJeg har 4 problemstillinger i dansk og 2 i fysik er det skidt? -
Gode sætninger til engelsk eksamen
Forumindlæg -
AT - HJÆLP SØGES!
ForumindlægTil alle AT-nørder derude, Jeg skal op i AT på onsdag. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med at svare på. I en af mine problemstillinger gør jeg rede for noget teori der står i en bog. Jeg gør rede for hvordan Alfred Bernhard Nobel opfandt dynamitten. Til dette skriver jeg... -
AT - DYBDEHERMENEUTISK PSYKOLOGI
ForumindlægHvad er dybdehermeneutisk psykologi ?? -
Genre bestemmelse
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. og jeg skal bestemme genren til min tekst. Jeg er lidt usikker på hvilken genre den hører ind under. Altså jeg er sikker på det er en non fiktion, men der er jo andre genrer under non fiktion. Min tekst er opbygget således: Forfat... -
Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste... -
Man binder os på mund og hånd
Forumindlægjeg skal skrive en anmodning til outlandish 'man binder os på mund og hånd' er der nogle der ved genretrækkende? eller jeg kan ikke huske hvad genretræk generalt betyder? nogle der vil hjælpe? helst hurtigt tak n-n -
Budskab i Torben og Maria
ForumindlægEr der nogen der ved hvad budskebet er i Torben og Maria? Evt noget i retningen af: "Man skal opdrage sine børn ordentligt"?? -
Ting til mundtlig dansk eksamen?
ForumindlægHej :) Nogle der ved hvad man helt præcist skal have styr på til Mundtlig dansk eksamen? Jeg har styr på de opgivne tekster, men er det ellers bare de forskellige ismer? Tusind tak på forhånd. p.s. skal op tirsdag d. 15-06... -
IØ B eksamen, problemformulering globalisering
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har her til morgen trukket spørgsmål 2, globalisering. Jeg er godt inde i faget fagligt og ønsker at holde eksamen på et højt fagligt niveau. Jeg er dog kommet i tvivl om hvilken problemformulering jeg skal arbejde ud fra. Der er selvfølgelig nogle oplagte - hvad er glob... -
TCA - modellen
ForumindlægEr der nogle der overordnet kan fortælle mig hvad denne model går ud på? Kan kun finde information om den på engelsk og har svært ved at forstå det..
