Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 11341 til 11360 af 32040
-
The hurt locker
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med Sro og arbejder med The Hurt Locker i fagene engelsk-mediefag. Jeg skal lave en analyse af denne scene: http://www.youtube.com/watch?v=9H3eb7WQqkY og har lavet alt i analysen, men er gået i stå ved den tematiske/præmis del. Er der nogen der kunne forkl... -
Eksamener 2013
ForumindlægHej Jeg skriver fordi jeg er lidt i tvivl om hvor mange eksamener jeg skal op til i 3.g. Jeg var oppe i mediefag mundtligt i 1.g. Jeg var oppe i tysk B mundtlig og engelsk B skriftlig i 2.g. Dvs. 3 eksamener indtil videre. jeg har allerede fundet ud af at jeg skal op til matematik A skriftl... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
Monroe-doktrinen
ForumindlægKort spørgsmål, som skal hjælpe mig videre med min SRP. Vil det ikke være oplagt at koble amerikansk exeptionalisme til monroe-doktrinen? Altså hvordan de føler sig exceptionelle, og derfor vil løsrive sig fra Europa? -
Epidemier
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om epidemier i srp med fagkombinationen matematik A. Hvordan kan man vinkle sagen mest muligt til samfundsfag B? og hvilke teorier kan man inddrage hertil? -
HG1 - Eksamen (IMORGEN)
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke noget af opgave i engelsk (Niveau E) Så hvis der er nogen som kunne hjælpe mig ville det være super ! Skal op i imorn , så har lidt travlt. Det drejer sig om der hvor man skal præsentere flere slag legetøj fre BR-legetøjs program ? Øhhh . Hvilket program ? Er det mig... -
Hjælp til at finde kildemateriale
ForumindlægJeg har i min SRP valgt at beskæftige mig med interventionen i Irak med fokus på USA. Derfor skal jeg analysere 2 kilder der beretter om årsagerne til at gå ind i Irak, hvoraf den ene af disse er Bush' tale fra 2002. Mit problem er at jeg ikke ved hvilken kilde/tale jeg skal anvende som min ... -
American Psycho
ForumindlægHej. Der skulle ikke tilfældigvis være en 'ekspert' i bogen "American Psycho"? Jeg har brug for et tekststykke, der viser hvordan, hovedpersonen, Patrick Batemand, dyrker sin krop lige så meget imens han dyrker sex. Eventuelt noget med nogle spejle. Vh. En, der skal aflevere SRP... -
Samfundsfag/Psykologi - Emner?
ForumindlægGodaften folkens Jeg skal om ikke så lang tid skrive SRP i fagene samfundsfag og psykologi, og undersøger hvad man kan skrive af emner. Indtil videre har bandekrigen på Nørrebro eller ''Nørrebro-konflikten'' vækket interesse hos mig. Har i nogle gode forslag af emner til denne... -
studieliv med 12 taller
ForumindlægHej Hvordan opnår man igennem studiet at få 12 taller. Hårdt arbejde , lektielæsning og ingenfravær, er vigtige,hvad man kan gøre for at øge karakteren især i matematik og fysik. Jeg har brug for konstruktive forslag. Mvh Nalle -
NOVELLE ANALYSE
ForumindlægHej! skal til dnask mundtlig imorgen, og har styr på det hele, sidder bare nu og bliver i tvivl med en novelle analyse. er der en derude der vil hjælpe mig? give et link, eller bare skrive kort hvilken rækkefølge man skal analyserer novellen på? tak på forhånd. -
Studieretning
ForumindlægNår man vælger studieretning, gør man det så ud fra hvad man gerne vil bliver og uddannet sig som efter gymnasiet? -
Virkningsmekanismen for acetylsalicylsyre
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og er i gang med at skrive SRP indenfor kemi og dansk. Jeg har fået et spørgsmål der hedder: Forklar virkningsmekanismen for acetylsalicylsyre og dens nedbrydning i kroppen.. Er der nogen der kan hjælpe med den? Jeg synes nemlig ikke jeg kan finde en præcis og lidt mer... -
English abstract afsnit
ForumindlægHej alle, afleverede SRP i december, men har lige opdaget at mit english abstract blev delt op i 3 afsnit. Har læst på flere sider at det skal skrives i ét afsnit. Er det noget der vil trække ned, hvis ellers abstractet er yderst velformuleret? 1 afsnit består af 3 linjer, 2 afsnit af 14 linjer... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf... -
Dante's Peak - efterlysning
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP om vulkanisme og Dante's Peak i NG og engelsk. Desværre har jeg modtaget en forkert bog (købt gennem Blackwell online bookshop), men har ikke tid til at vente på en ny. Da tiden er knap og det er ved at være kritisk håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig. Er ... -
Engesk eksamen
ForumindlægJeg skal op i Engelsk B. Her om en uges tid, men jeg ved egentlig ikke helt hvad man skal fokusere på til eksamen. Skal man blot analysere teksten/digtet man nu må trække lidt ligesom hvis det havde været dansk`? -
Nord irland.
ForumindlægHej, jeg er en af de heldige der nu ahr 2 uger til at svede over min srp. Mit emne er konflikten i nord Irland - mellem protestanterne og katolikerne. Jeg skal redegøre for konflikten i perioden 1916-1968. Herefter skal jeg give en analyse samt fortolkning af Bernard Mac laverty's roman Cal ... -
Emne
ForumindlægHej folk! Jeg går i 3.g, og jeg skal have valgt et emne til SRP. Jeg er i tvivl om, hvilke fag jeg vil have. Enten his/eng eller samf/eng. Jeg kan ikke rigitg komme i tanke om nogle gode emner. Har I nogle gode emner?? Please, hjælp mig :( Skal have valgt fagene i morgen.. -
se lige her
Forumindlægén der vil rette min srp opgave?
