Studievejledning

Merit HF-enkeltfag til toårig STX

24. februar 2020 af SofMer

Hej allesammen
Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX.
Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C
I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B
Jeg har vedhæftet den studieretning jeg overvejers opbygning

Er der nogen der ved om man kan få merit for disse fag på toårig STX?


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. februar 2020 af Smut1

Jeg vil mene, at skolelederen bør gøre det ifølge § 18. "Institutionens leder giver efter ansøgning elever merit for undervisning og prøveaflæggelse i fag, når eleven inden optagelse i uddannelsen har afsluttet faget på tilsvarende eller højere gymnasialt niveau". 

Når det så er sagt, er det muligvis et tolkningsspørgsmåll. Jeg fik i hvert fald afslag på at få merit for kemi c (afsluttende fag), da jeg skiftede gymnasie med begrundelse om, at § 31."Undervisningen i uddannelserne organiseres med udgangspunkt i klasser og hold. Ved afslutningen af grundforløbet dannes klasser i forbindelse med fordelingen af elever i studieretninger. Studieretningsklasserne skal understøtte et fagligt samspil mellem studieretningsfagene, obligatoriske fag og valgfag samt elevernes tilhørsforhold til klassen i den valgte studieretning. (...)"

link:https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=209370


Skriv et svar til: Merit HF-enkeltfag til toårig STX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.