Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Samfundsfag/Psykologi - Emner?

14. oktober 2014 af pingvinenfraskoven (Slettet)

Godaften folkens

Jeg skal om ikke så lang tid skrive SRP i fagene samfundsfag og psykologi, og undersøger hvad man kan skrive af emner.

Indtil videre har bandekrigen på Nørrebro eller ''Nørrebro-konflikten'' vækket interesse hos mig. 

Har i nogle gode forslag af emner til denne fagkombination? :-)

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. oktober 2014 af OnceUponATime

Hvad med school shooting?


Svar #2
21. oktober 2014 af pingvinenfraskoven (Slettet)

Det vil jeg helt klart overveje!

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. oktober 2014 af jaczeguldsmed

Rigtig mange basale emner i Sociologi-delen af samfundsfag er relevante for både samf og psyk


Svar #4
22. oktober 2014 af pingvinenfraskoven (Slettet)

Ja det har du nok ret i. Problemet er at mange interessante emner i de humanistiske fag jeg har, allerede er gennemgået i AT, og derfor må jeg ikke skrive noget af det samme eller lignende...
Så jeg mangler virkelig ideer af emner i disse fag.
OG - Hvordan er det egentlig school shootings indgår i samfundsfag? :) Altså er det ikke mere engelsk/psykologi? :/

Brugbart svar (0)

Svar #5
22. oktober 2014 af OnceUponATime

#4 Engelsk vil også fungere fint. Men hvis du koncentrerer dig om at se det i et samfundsfagligt perspektiv, kan samfundsfag sagtens fungere. Samfundsfag og psykologi fungerer vildt fantastisk sammen: du har i begge fag emnerne "identitet", hvilket kunne være smart at fokuserer på i et sådant emne.. Men tag en snak med lærerne, de ved nok bedst :)


Svar #6
22. oktober 2014 af pingvinenfraskoven (Slettet)

Det gør jeg 100p. Takker!


Skriv et svar til: Samfundsfag/Psykologi - Emner?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.