Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 11421 til 11440 af 35989
  • STX studieretning

    Forumindlæg
    Hejsa Er ny her på studieportalen :) Jeg har et spørgsmål :) Jeg går i 8.klasse, og har bestemt mig at tage til STX efter folkeskolen. Min drøm er at blive en Kirurg læge, så mit spørgsmål er hvilke studieretning skal jeg vælge i STX? Håber på svar :)
  • Biologi B og Fysik B

    Forumindlæg
    Hej! Mit spørgsmål går på om Fysik B sværere end Biologi B eller omvendt, og hvad jeres erfaringer er med fagene?
  • Fra sygeplejerske til læge?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er udddannet sygeplejerske med 4 års erfaring i både Danmark, Norge og Uganda. I danmark var det på en medicinsk afdeleling.. Jeg har nu søgt ind på kvote 2 med en motiveret ansøgning. Hvad tror I mine chancer er, for at komme ind på medcinstudiet...?
  • Hjælp til valg af studieretning

    Forumindlæg
    Hej Jeg står i en mere problematik sitiaution. Jeg går i 1.g og skal snart vælge endelig studieretning. Jeg vil gerne have MatA og enten Kemi/FysB eller BiotekA, men hvad skal jeg vælge? Fordi ved jo ikke hvad biotek er, da det ikke er et fag man som sådan har haft. Men som jeg har forstået det ...
  • Case om skizofreni

    Forumindlæg
    Hej SP, Jeg har brug for jeres hjælp. Er der nogle af jer, der kender til en artikel eller case der handler om en person, der lider af skizofreni (eller bare noget der er i retning af det)? Man skal helst kunne lave en analyse af den. Håber der er nogle, der kan hjælpe. :)
  • Autoimmun - teori (debat?)

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare...
  • Opgaver uden hj. midler

    Forumindlæg
    Er der nogen som sidder inde med opgaver uden hjælpemidler til et-årigt A-niveau??Gerne med svar!! ;P
  • Selvstuderende

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved det indebærer at være selvstuderende i gymnasiet? Skal man møde til timer? Skal man aflevere opgaver?
  • BIOLOGI

    Forumindlæg
    Hvad er stivelse og hvordan ser det ud? Hvordan nedbrydes i kroppen og hvordan indgår det i vores stofskifte? Redegør med dine egne ord, for hvordan meiose forløber. Hvor i menneskekroppen foregår meiosen??? Redegør for forskellene i hvordan en autosomal og kønsbunden recessiv egenskab ne...
  • Kalium 40 og isotopfortynding!

    Forumindlæg
    Hejsa..Har lige kigget alle mine rapporter igennem, og mangler en om "Kalium 40 og isotopfortynding".. Min lærer har opgivet en rapport, vi IKKE har udført - har kun vejledningen. Er der en, der kan hjælpe??Mvh. Frances.
  • Er det snyd?

    Forumindlæg
    Hvis jeg laver en analyse og fortolkning i dansk stil, og jeg bruger sekundær litteratur, skal jeg så angive det i kildefortegnelsen?Må man overhovedet benytte sig af andre bøger end lige netop den, man skal analysere?
  • Sygeeksamen 2011

    Forumindlæg
    Goaften. Hvis nogen herinde har været til sygeeksamen i Dansk i 2011 på HHX, og kender titlen på opgave(-n/-erne), må i meget gerne skrive. - På forhånd tak.
  • normalfordelingspapir

    Forumindlæg
    Må man benytte normalfordelingpapir til prøven uden hjælpemidler?
  • Cytosole

    Forumindlæg
    Cytosole - Hvad er det? Skynd jer og hjælp, jeg skal op i bio i morgen :) Tak
  • integrale

    Forumindlæg
    hej hvordan bestemmer man integralen i 1'eren i opgave 5 i denne her opgave?? har lidt svært ved at se en løsning!! :s [Link]
  • Abort

    Forumindlæg
    Hejsa SP Kender I nogle teologer eller kristne personer har lavet udtalelser omkring at de er for abort? Det er til religionsfaget i AT. Jeg synes ikke at jeg finde nogle kristne der er for abort, håber I kan hjælpe mig.
  • Citronsyre

    Forumindlæg
    Vi har i skolen lavet et forsøg over citronsyreindholdet i forskellige genstande - dvs. citrusfrugter, læskedrikke og sodavand. Til teorien i min fysikrapport mangler jeg inspiration til besvarelse af disse spørgsmål: 1. Hvorfor varierer pH-værdien på genstandene inden forsøget går i gang ? 2. ...
  • Definition på katastrofe

    Forumindlæg
    Er der nogle som kan huske den præcise definition på "katastrofe"? Den som EMU har lagt ud.
  • Hvor kan jeg finde ekssamenssæt i mat på UVM?

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har fået at vide af min lærer at for at finde et opgavesæt vi har for skal jeg blot gå til Uvm.dk (undervisningsministeriet) og søge efter Eksamenssættet August Jeg kan simpelthen ikke finde sættet så hvis der er nogle der er søde at hjælpe mig så jeg kan lave det, ville jeg virkeligt ...
  • HJÆLP! smidt mit oplæg ud

    Forumindlæg
    Hey, skal skrive stil om det perfekte menneske fra august 2000, nogle der har den liggende og evt vil scane den ind? PLEASE!