Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12021 til 12040 af 40685
-
Gennemsnit
Forumindlæghvis man er oppe til eksamen i et fag i gym. tæller så både årskarakter og eksamen, eller er det kun eksamenskarakteren? -
En som vil tjekke og give en karakter til min problem regning eksamen 2016? Den som giver den rigtige får 25 over mobilepay
ForumindlægHej I sidste uge var jeg til eksamen i problem regning, og ved at jeg klarede mig dårligt, så nu er jeg helt vildt nervøst for et 02, en som vil tjekke, en gjve et bud på en karakter? https://drive.google.com/file/d/0B807IbUpMFLmbWwzd0NZWmZnazA/view?usp=etmbed_facebook Den som hjælper får 25 ... -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej jeg går på HF i Herlev 2. år. Jeg har matematik på A niveau, Jeg vil godt ind og kigge på tidligere eksamesæt til A niveau, kan ikke finde det til HF matematik A. Er det fordi vi får de sammmen som STX ? så det sæt jeg vil få her til sommer er det Stx Niveau A, eller er det et andet går jo på... -
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
Charlie Hebdo
ForumindlægHej. Jeg skal til AT eksamen til sommer, og jeg har overvejet at vælge Charlie Hebdo tegningerne som mit emne. Mit overordnet emne er Kommunikation og begrænsinger. Jeg har overvejet følgende problemformulering; Kan man tale om en krænkelse af ytringsfriheden eller en krænkelse af religionsfrih... -
sekularisering
Forumindlæger det når stat og rigion er sammenhængende eller adskilt...? har brugt udtrykket 50/50 i alle mine noter... men går vist ikke at lave fejl i det i morgen til eksamen ;) -
hvilket gymnasium skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg er en pige der går i 8. klasse. jeg har altid rigtig gerne ville være dyrelæge, men jeg ved ikke om det er bedst at vælge HTX eller STX? -
Hvad er AT
ForumindlægHej, jeg går på stx er 1. år studerene, men jeg vil gerne lige vide hvad AT er? og hilke fag man skal ha' der ? og om eksamenerne er mundtlige eller skriftlige? -
Gode råd - Historie
ForumindlægHej SP Jeg skal til historie eksamen, ( det er min sidste på STX), men min lærer har slet ikke været god til at forklar os hvordan vi skal gribe det an, og om der er nogle ting man skal huske + om man skal lave en synopsis. Derfor håber jeg kan hjælpe mig med nogle gode råd :) -
Eksamenstekster
ForumindlægHeyEr der nogen der ved hvordan en typisk eksamenstekst ser ud til c-niveau på stx. Jeg har hørt at man trækker en artikel, men hvor lang er den så? Hvis man både skal nå at læse og forstå dem samt lave en analyse skal man da besidde et ret stort overblik?MVHJimbo -
HF andet år om igen
ForumindlægHej alle derude.... Idag dumpede jeg min sidste eksame idag. Dvs at jeg ikke bliver student i år, men er der nogen der ved om at jeg kan tag andet år om igen eller om at jeg skal tage hele HF om igen. jeg har nemlig hørt at hvis man tag op til den sidste eksame og dumper skal man tag hele... -
Atman og brahman
ForumindlægJeg skal op i religion i morgen, og jeg er virkelig helt tabt mht Atman og brahman indenfor hinduisme - er der nogen, der kan forklare det for lille mig? -
1-årig HF - adgangsgivende?
ForumindlægHej alle! Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bud på om I mener man kan tage sig en 1-årig hf der vil være adgangsgivende til en videregående uddannelse, eller om sådan et kort forløb alene er beregnet til supplering? På forhånd tak. Kærligste hilsener ¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o -
LEDER EFTER HURTIGT SVAR OMKRING DANSK SKRIFTLIG PRØVE - 1. HF
ForumindlægKalder efter ASAP svar angående dansk skriftlig PRØVE. Går i 1. HF og har dansk skritflig prøve i morgen, det vil sige at det er en prøve til eksamen (ikke den endelige eksamen). Mit spørgsmål er: Vil der være konsekvenser hvis ikke jeg møder op? -
Er ikke sikker på om jeg har valgt rigtigt.
ForumindlægHej. Som du nok kan læse på titlen er jeg usikker på om jeg har valgt rigtigt og hvad jeg egentlig vil. Jeg startede på en HTX og skiftede så hurtigt til en STX. Jeg har stor interesse for de naturvidenskabelige fag, men jeg kan også godt lide historie, samfundsfag og har i lang tid gerne ville l... -
Tekster og gennemgang ved religionseksamen
ForumindlægHej,Forud for min eksamen i religion på mandag, har jeg et par spg. Flere vil eventuelt følge i tråden.1) Vi opgiver kristendom, buddhisme, islam og etik, og jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilke tekster, man kan støde på inden for disse emner.- Kristendom: lignelser mm. fra NT. Kan man forest... -
Evig ry og udødelighed
ForumindlægJeg mindes om en person der mente at man skulle skrive digte om heltene for at give dem evig ry og sjælelige udødelihed... kan bare ikke huske hvem det var og i hvilken sammenhæng det er... -
Gider i læse til den sidste??
ForumindlægSå er der overstået 3 eksamener.. og har fået 10-10-10.. så det er jo lækkert!! MEN, gider simpelthen ikke læse til den næste! for har regnet ud, at de sidste karakter "KUN" rykker hvis man får fra 00-5, og fra 10+ .. så har I det på samme måde?? -
kommer man op i en kendt kilde?
ForumindlægJa, spørgsmålet er som overskriften lyder: kommer man op i en kendt kilde i historie? Jeg skal op på onsdag og er kommet i tvivl?? -
religionseksamen - tid?
Forumindlæghej, vores lærer har lige 'glemt' at fortælle os hvor lang forberedelsestid, vi har. er der nogen, der ved det? det er afsluttende religionseksamen på c-niveau på ny ordning.
