Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12181 til 12200 af 40685
-
Helligånden...
Forumindlæghej skal op til religions eksamen snart.. er der nogen der kan hjælpe mig .. og fortælle mig om følgende er rigtigt? A Er der nogen der kan prøve at forklare hvad helligånden er?.. Er Helligånden det som går ind i mennesket og får denne til at være kristen? Er følgende genre beskrivelser i re... -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Optagelse?
ForumindlægEr der nogen 1.g'er herinde, som har været til optagelsesprøve på STX i 2008 ? -
Har jeg dumpet?
ForumindlægHej! Jeg vil bare lige spørge om jeg har dumpet, hvis jeg har fået 02 i skriftlig engelsk b, og 00 i mundtlig (årskarakter), og samtidige fik jeg så 02 i engelsk mundtlig eksamen. har jeg så dumpet i engelsk? -
eksamenssæt?
ForumindlægHej Er der nogen, der har mat A stx eksamenssæt fra 2014 liggende og har lyst til at lægge den ud her? Jeg vil nemlig gerne øve på eksamenssæt der er så nye som muligt end terminsprøven. På forhånd tak! -
charles darwin
Forumindlæghej! jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen, hvor jeg skal fremlægge om darwin, så vil lige høre om nogen har erfaring med dette, og hvad er vigtig at få sagt? vh kasper -
Matematik uden hjælpemidler MAT A 3. års
ForumindlægHej Alle Sammen. Jeg står og skal til terminsprøve i morgen og har søgt efter nogle oversigter over formler osv. som man skal kunne ved eksamen Mat A uden hjælpemidler. Nogle som ligger inde med sådan en? Derudover søger jeg nogle opgaver + evt. facitliste som jeg kan regne for at forberede mig. ... -
"Studierapport"
ForumindlægJeg talte med en ven, som går på en anden skole, i går. Hun sagde, at studierapporten (den, hvor man skriver om sine AT-forløb, og som skal bruges til AT-eksamen i 3.g) kun må fylde højst 3 sider. Min fylder indtil videre 5 sider, og jeg går kun i 2g!! Så er der nogen der ved, om der er begrænsni... -
3.G næste år!
ForumindlægHej Da jeg grundet nogle dårlige skriftlige eksamer og derfor er rykket en del ned i snit har jeg valgt at tage 3.G om, men hvorhenne har de samlet den gamle reform til næste år? Jeg bor i KBH området.. Er ikke så vild med at tage et studenterkursus da det er 2 år. BlackBetty -
Anbefalinger af video?
ForumindlægHej Jeg læser reglion c op via fjernundervisning og skal til eksamen i faget januar 2012. Jeg syntes ikke fx. islam sidder helt fast.... og derfor vil jeg høre om der er nogen, som kan anbefale nogle videoer, mm så det forhåbenlig sidder fast så i det mindste kan få 2 til eksamen, hvis ... -
Ateisme - Hvad mener du?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, hvor jeg godt kunne tænke mig at inddrage ateisme og synet herpå... Det jeg er interesseret i er derfor følgende: - Hvad er din holdning til Ateisme? - Er ateisme en form for religion eller snarere en anti-religion? - Har vi overhovedet brug for religion? Til si... -
Religionsvidenskab - sprog?
ForumindlægHalløj derude! Jeg overvejer efter min stx at søge ind på en del forskellige studier på universitetet. Et af dem er religionsvidenskab. Jeg synes det lyder rigtigt spændende, men jeg undrer mig dog lidt over den propædeutiske del? - er der nogle der kan fortælle lidt om denne del af uddannelse... -
Hjælp til valg af fag!
ForumindlægHej. Jeg skal have valgt fag kombination i morgen til AT, men er meget i tvivl. Vil gerne skrive om kulturmøder og kultursammenstød, men ved ikke hvilke fag der skal kombineres. Samfundsfag skal være det ene. Hjælp søges hurtigst muligt, tak. -
Hvilke principper er danmarks lovgivning baseret på?
ForumindlægJa det er et meget hurtigt spørgsmål Hvilke principper er danmarks lovgivning baseret på? tak på forhånd :) -
Diskussion om etik
ForumindlægHej alle! Sidder og skal skrive diskussion om etik omkring kunstig befrugtning. Jeg skal diskutere ud fra forskellige etiske positioner, og ved at min lærer gerne ser, at jeg skriver ud fra nytte- og pligtetik. Er det nødvendigt at dele sin diskussion op i underoverskifter her? Håbe... -
Genteknologi - Din hjælp (:
ForumindlægHeej Alle sammen :D Håber i vil hjælpe os med et par spørgsmål? (: Vi har i denne uge projektopgave og skal lave en raport... Vi vil gerne vide hvad i synes om gensplejsning inden for mennesket? -Hvorfor er det negativt? -Hvorfor er det positivt? -
Betydning af Interreligiøs?
ForumindlægHej folkens. Nogen der kan forklare mig, hvad "interreligiøs" betyder? -
bio og dansk doping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers... -
Nordisk mytologi
ForumindlægHej Allesammen. Er der en der kan hjælpe mig, med at forstå mening bag denne tekst, og grundlæggende hvilket emne det drejer sig om. -
Konsekvensetik?
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en opgave om islamisk etik. Jeg har dog stadig ikke helt forstået om islam kan betragtes som konsekvensetik eller pligtetik? Har læst flere forskellige artikler, og synes ikke jeg får et svar på hvad man kalder islamisk etik. Jeg har dog også stødt på ordet "Divine ...
