Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12201 til 12220 af 40685
-
Synsvinkel
ForumindlægHar en en kristen præst en indefra eller udefra synsvinkel, når han benytter islams spisforbud til at fortolke på kristendommen? Og har synsvinklen noget at gøre med, om han er positiv/negativ stemt over for islams spiseforbud? Det ville være rart, hvis i kunne uddybe jeres svar. På forhånd tak. -
Hjælp til kristendom synopsis
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en sypnopsis i kristen, og har valg Adam og Eva som underemne. Nu skal jeg får lavet en problemformulering. Kan der være nogle, som kan komme med forslag til hvad min problemformuling kan være? På forhånd tak:) -
guldalderen, himmel
Forumindlæghej jeg undrer mig over hvad himlen symboliserede tilbage i guldalderen da jeg har fået af vide den symboliserer noget men jeg ikke ved hvad. på forhånd tak -
Forklaringmodeller til Islams opståen
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen og løbet ind i nogle problemer. Der drejer sig om forsk. forklaringer på Islams opståen. Man kan f.eks. forklare Muhammeds profetier ud fra en samfundsmæssige synsvinkel. - Konfrontationer mellem beduinmoral og bymoral, og de økonomisk godt stillede købmænds over... -
Droppe ud inden 3.g og begynde på HF-enkeltfag
ForumindlægHej Portalen, Jeg har et par kringlede spørgsmål vedr. det, at droppe ud inden 3.g (STX), og tage "3.g" på HF-enkeltfag for at give sit snit et boost. Jeg håber at nogle erfarene kan hjælpe mig :) 1. Kan man få merit for afsluttede fag fra hhv. 1.g og 2.g, herunder eksamens- og årskar... -
Buddhismen..
ForumindlægHvad mener Buddhismen mht. ægteskab? Og hvad vil man sige (selve religionen) hvis en protestantisk mand ville giftes med en buddhist? Har virkelig brug for svar :S.. På forhånd tak. -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
Mat A niveau - bestå
ForumindlægGodaften alle, Til matematik eksamen på A niveau, hvor mange opgaver skal man have svaret rigtigt, for at man kan bestå - cirka? Til den del med hjælpemidler. -
Spansk A....
ForumindlægHej Jeg har spansk på A niveau på STX. Går lige pt. i 2.g og er glad for det, men.... Mit spansk er ikke så godt, dels pga min lærer, men også min egen bekostning. Jeg hader når jeg skal have spansk fordi jeg er så dårlig til at lære nye sprog! Jeg frygter virkelig eksamen, især den mundtl... -
Mat B
ForumindlægHej. Hvad synes i om eksamen i dag? Er der nogen der har svarene? -
Religionskritik
ForumindlægHej :) Hvordan vil i definere " en religionskritiker" En person som er imod og som kritisere religionen? på forhånd tak -
Emner
ForumindlægHej jeg vil gerne skrive SRP i Religion & dansk eller mediefag. Har i nogle gode emner? -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
11 september
ForumindlægEr der nogen, som har nogle ideer til nogle problemstillinger om 11 september. skal nemlig op til eksamen i at i dette emne. -
Gymnasie Karakter
ForumindlægGoddag Studieportalen I dag fik jeg afsluttet folkeskolens afgangseksamener og dermed min ni-årige undervisningspligtige skolegang. Jeg har efterfølgende besluttet at forsætte på Stx. Den helt store drøm en doktorgrad i Medicin (Læge). Men foreløbigt vælger jeg at fokusere på min nærmeste... -
Dommedag
ForumindlægHvad forstår i ved dette begreb? Jeg har selv tænkt lidt på naturvidenskab kontra religion. for kan man snakke om menneskets eksistens den dag solens udbrænding finder sted? Da lyset, som er grundlaget for al liv, som vi kender det, ikke længere eksistere, må vi vel erkende at vi ikke længere vil... -
hvorledes
ForumindlægHvorledes foregår eksamen? Hvor lang tid har man i forberedelsen? får man spørgsmål derinde ? Hvor stort et tekst stykke kommer man op i ? hvor længe varer selve eksaminationen ?` Hvis nogen kunne give mig " en rød tråd " af hvordan en religion C eksamen foregår ville jeg blive glad :... -
AT-metoder ?
ForumindlægHej allesammen står og mangler lidt hjælp har valgt Biologi-religion, hvor jeg har om genterapi, men er bare lidt usikker om metoder i religion? nogen der vil forklare lidt om det ? -
Mat B - opgavesæt
ForumindlægHej derude! Nogen af jer, som ligger inde med eksamensættene i Matematik B fra år 2014? :-) -
SRP
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive SRP - studieretningsprojekt. Mine fag er dansk og musik. Er der nogle som har en god idé til emne? Min hjerne kan ikke rigtig komme på noget... :/
