Religion

Emner

05. januar 2021 af Mariemarieu - Niveau: C-niveau
Hej jeg vil gerne skrive SRP i Religion & dansk eller mediefag. Har i nogle gode emner?

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. januar 2021 af Krollo (Slettet)

Her er blot nogle idéer, som nok bør finpudses (er ikke sikker på, om alle kan bruges).. Dog skal jeg lige nævne, at det lyder som en lidt spøjs kombination at lave SRP i. Ikke at det lyder slemt, men har du religion eller mediefag i din studieretning? Ellers tror jeg ikke, at du kan skrive i de fag koblet med dansk, da dansk ikke anses som et 'studieretningsfag', selvom du har det på A-niveau.

Ift. religion
· Religions rolle i klassisk litteratur
· Islam i Danmark
· Jehovas vidner i Danmark
· Religiøse aspekter mht. abort og inddragelse af litterært værk, der understøtte fortidens (religiøse) syn på abort i Danmark
· Homoseksualitet, og hvordan det anskues af religion, og hvordan det anskues i Danmark
· Burkadebatten
· Jødedom og antisemitisme
· Kønsroller i religion

Se flere idéer her, hvor jeg bl.a. også har hentet inspiration til mine forslag. Dog er disse ikke nødvendigvis koblet med danskfaget.

Ift. mediefag
· Kønsroller
· Objektificering af kvinder
· Sociale medier
· Overvågningssamfundet
· Social arv

Se flere idéer her, hvor jeg bl.a. også har hentet inspiration til mine forslag. Dog er disse ikke nødvendigvis koblet med danskfaget.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. januar 2021 af spindeltrappe

Måske noget med, hvordan religion bliver portrætteret i danske aviser?

Skriv et svar til: Emner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.