Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12261 til 12280 af 84813
-
Matematikstudie
ForumindlægHej Jeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat. Studiet skal helst foregå i... -
kinetisk energi
ForumindlægHej :) Håber nogle kan komme med hints til denne opgave: Vi ser på en bil, der vejer 1150 kg. Beregn bilens kinetiske energi ved hastighederne 40 km/h og 80 km/h. Begynd med at omregne hastighederne til SI-enhed. Sammenlign de to værdier af den kinetiske energi. -
En opgave om hurtighed
ForumindlægGiv en faglig begrundelse for hvorfor Peter kører ca. 1 minut hurtigere end Hans på 2 km langrend med skøjteteknik (ca. 9 min. vs. ca. 10 min.), mens Hans er ca. et halvt minut hurtigere end Peter til at ro 2 km i en romaskine (6:54 min. vs. 7:25 min.). Både Peter og Hans må betegnes som begynder... -
htx - arbejde
ForumindlægHej, jeg vil lige høre om, hvad I som er i gang med htx har tænkt sig at uddanne jer som og til dem som er færdig med htx hvad har I uddannet jeg som….? -
Halveringskonstant
ForumindlægT½=ln(½)/-k (tal fra min opgave indsættes) 347=ln(½)/-k (et k udtrykt positivt skal findes) -k=ln(½)/347 k=0,002^-1 Hvorfor gælder sidste led af min udregning? Hvor k bliver posotiv og resultatet oplyftes i minus første? -
Korrekt? Eller? Resistanse!
ForumindlægOpgaven lyder: I en bil er Startsmotoren og hver af de to forlygtepærer forbundet parallelt med akumulatoren. Akumulatorens elektromotoriske kraft er ξ = 12 V. Vi regner med at dens indre resistans er Ri = 0,02Ω. Vi ved når forlygtepærerene lyser er resistansen for hver af de to pærer ... -
rapport
ForumindlægJeg har virkelig brug for en rapport, der omhandler sukkerindhold, da jeg skal eksamen i kemi, da jeg har mistet min. Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogen jer skulle have rapporten.. Mange tak på forhånd -
HJÆLP! tid !!!
ForumindlægStår med en synopsis opgave, og er på bar bund. jeg er i vanskligheder og mangler info,definationer, links osv. Haster BIGTIME! -
magnet
ForumindlægTiltrækker en magnet ikke kun 4 grundstoffer: jern, nikkel, cobalt og gadolinuim? -
Sammenhæng mellem...
ForumindlægHey.. Nogen der kender en sammenhæng mellem frekvensen (svingninger pr. sekund) og hvornår samtidige toner lyder godt sammen? Håber nogen kan hjælpe... -
HJÆLP!
Forumindlæghej, jeg sidder med en bioopgave og tænkte: hvilke stoffer skal der tilsættes i bakterier og fosfat før det flokkulere, som så ender som bundfældede slam? på forhånd tak fra en biolog ;) -
Test-sider
ForumindlægHej Er der nogen, som kender nogle sider, hvor man kan teste sin viden inden for alle mulige fag i folkeskolen? -
Søger projektion opgaver..
ForumindlægJeg søger nogle projektions opgaver så jeg kan forbedre mig i disse typer.. Nogle som har nogle liggende, eller kender steder jeg kan finde nogle med facit. -
Godkendelse af fysikrapporter
ForumindlægJeg ved godt, at I har travlt mht. godkendelse af opgaver, men jeg ville bare lige sikre mig, at jeg har uploaded mine ordentligt ;-) Jeg uploadede 9 fysikrapporter for ca. 2 mdr. siden, men de er stadig ikke kommet på. Ligger de stadig og venter, eller skal jeg gøre det på ny? Jeg spørger kun, ... -
foreslag til studieretningsopgaven søges
Forumindlæghey :) er der nogen der har nogle ideer til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, hvis fagene er kemi-mat eller kemi-historie, mat-historie gør heller ikke noget??? -
Forskellige spektroskopiske metoder
ForumindlægHer tænker jeg specifikt på IR, (H)-NMR og MS, som der er kernestof på gym-niveauA. Det er nemlig sådan, at vi egentlig kun skal lære at fortolke spektrene, den fysiske teorien bag er ikke så vigtig (vi har selvfølgelig hørt om det). Derfor vil jeg gerne vide, hvilken teori der er sværest og let... -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal her om et par uger skrive studieretningsopgave. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan i andre har gjort og hvilke emner i evt. har valgt at beskæftige jer med. Der er deadline på mandag; fagkombination og område skal fastligges, men jeg har endnu ikke besluttet mig fo... -
hjælp please
Forumindlæghej jeg skal aflevere en rapport til imorgen: mangler kun at svare på 2 af spørgergsmål håber virkelig i kan hjælpe: spørgersmålet lyder således: ( emne: Baser'' ) Hvad kalder man ikke baseionen? hvordan fremstiller man ammoniak? -
Skriftlige Prøve
ForumindlægHej, Da vi snart får karakterer har min lærer tænkt sig at give os en (skriftlig) prøve her i den kommende uge. Jeg vil derfor høre om i kunne komme med bud på, hvordan jeg kan øve mig på den bedst mulige måde? På forhånd mange tak, :D -
Et svært spørgsmål:
ForumindlægHvad er mest stabil? 1) trans-2-buten? 2) cis-2-buten? Jeg tror det er 2, fordi den er svær at skille ad kemisk, end den anden
