Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12261 til 12280 af 25374
-
Medierne
ForumindlægHey alle Nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål, da jeg ikke selv har nogen umiddelbare bud.... Hvilke virkemidler bruger medierne for bedre at komme ud med deres budskab, og hvilke krav stiller det til politikeren ? Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak Valdemar 1.g -
Holger Drachmann
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere Holger Drachmanns "Midsommervisen" og har på nuværende tidspunkt virkelig brug for hjælp. For at kunne analysere dette, skal man jo også vide noget om selve forfatteren og de indformationer har jeg virkelig svært ved at finde. Jeg beder på ingen ... -
disposition
Forumindlæghej, skal man gennemgå sin disposition til en mundtlig eksame i dansk? -
lidt om australien?
Forumindlæghey people.. jeg skal fortælle lidt om australien til min engelsk mundtlig eksam. er der nogen herinde som har noget jeg kan bruge? noget om kultur og Aboriginal eller bare noget generelt om australien. -
Kvantetilstand energiniveau
ForumindlægKære Studieportalen Når man omtaler at energiniveauer, så siges det at energiniveauet er lavest ved de orbitaler/baner, der tættest på kernen, og større ved det som er længere væk fra kernen. Hvorfor er det gældende? Både ifølge Newtons lov og Coulombs lov vil det være modsat (længere væk --Z m... -
Les sang des autres - HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder med denne fransk tekst og jeg er forvirret over hvem er jeg-personen, altså "je" i teksten, da hovedpersonen sådan set er Hélène. Her er et uddrag: Je n'y croyais pas, je n'y pensais pas, je dormais; et la nuit, elle se retournais dans son lit sans pouvoir d... -
Habitus og de tre kapitaler
ForumindlægHej Allesammen Jeg har lidt problemer med at forså hvad kulturel kapital er. Jeg ved at det har noget med uddannelse, dannelse og sprog at gøre, men har det også noget med opvæksten at gøre, og evt. kulturen der er i det pågældende land? Og hvad er habitus helt specifikt? Tak på forhånd -
Vudering og konklussion?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en vudering og konklusion? Og hvor meget skal en vudering fylde? -
SRP om pesten
ForumindlægHej. Er der nogle der har skrevet om pesten i deres SRP, som vil hjælpe til en evt, problemstilling eller materiale og opbygning af opgaven. -
dyreforsøg projektuge
Forumindlæghjælp til et produkt om der handler om dyreforøg, som kan bruges gennem hele fremlæggelsen. -
DHO-forsvar
ForumindlægHej, jeg skal op i DHO-forsvar om et par dage. I mit oplæg er jeg nået til analyse-delen: - Tekstnedslag til at begrunde konklusionen - Tre-fire centrale citater fra kilden. - Vis hvordan I analyserer (begge fag), og hvordan I når frem til jeres konklusion. Hvad vil tekstnedslag sige? Og... -
analyse
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere romanen " Den afrikanske farm" af Karen Blixen. Jeg skal perspektivere den, men jeg ved ikke hvad jeg kan perspektivere til og hvad er temaet og budskabet i teksten. Nogen der kan hjælpe? -
Eksamen
ForumindlægHej ;) Hvordan skriver man en synopsis? -
Dansk kultur
ForumindlægHvad er dansk kultur? -
HJÆLP TIL FORSTÅELSE A MÆLK FRA SIMON FRUELUND
ForumindlægGoddag har lige læst et værk fra Simon Fruelund som hedder mælk og kan simpelthen ikke forstå den, nogen som kan forklare hvad den går ud på? -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg skal til at vælge fag og emne i forhold til SRP, da jeg går i 3.G på gymnasiet. Jeg har dog en ide omkring hvilket emne jeg vil fokusere på og hvilke fag jeg vil skrive i men er bare ikke sikker på om de spiller godt sammen. Jeg tænker at jeg i ... -
Kilder til Enigma
ForumindlægHej, sidder og skriver SRP men har ikke nogen kilder. Er der nogen som også har skrevet eller skriver om Enigma i SRP som vil dele sine kilder? :)) -
SRP i spansk og samfundsfag - EMNER?
ForumindlægHej Jeg er rimelig sikker på, at jeg gerne vil skrive min SRP i spansk og samfundsfag, men jeg er ikke sikker på, hvad jeg vil skrive om. Har I nogle idéer? Kan umiddelbart kun komme i tanke om noget med mexicansk/latinamerikansk indvandring til USA eller cubakrisen, men tænker der må være andre... -
Idér?
ForumindlægHej, kunne godt bruge nogen ider om hvad jeg kunne skrive om? Jeg skal skrive om mig selv. har allerede skrevet om hvor jeg bor, min familie mine kæledyr. Men kan ikke komme på nogen mere jeg kan skrive om. Nogen der kan hjælpe? (det er en engkesk stil btw) -
Dansk
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at lave en personkarakteristik af grim weekend jeg skal lave den af Gustav, abel, kaya, Lea? Nogle der kan hjælpe mig med det?
