Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12301 til 12320 af 25374
  • Hvad er budskabet til denne artikel? (i et par sekunder er jeg glad, ekstra bladet )

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kender til og har læst denne artikel grundigt? : http://www.lmsnyt.dk/Files/sk%c3%a6re%20smerten%20v%c3%a6k%20EB_31032014.pdf (i et par sekunder er jeg glad). Det er den artikel jeg skal snakke om under min mundtligt dansk eksamen i næste uge, og har brug for ALT hvad i ved ...
  • Billeder i en historieopgave?

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke rigtig finde ud af det.. Bør en historieopgave indeholde billeder?
  • kapacitans

    Forumindlæg
    to resistorer er koblet i serieR1 = 2ohmR2 = 3ohmhvad bliver spændingsfaldet over R1, når systemet tilføres 10v...?og den samme opstilling, men hvor der er indsat to kapacitorer, hvor C1= 2 picoFC2= 3 picoFFind spændingsfaldet over kapacitoren c1??
  • Niels Klim

    Forumindlæg
    Jeg skriver om Niels Klim af Ludvig Holberg. Jeg kan ikke helt finde ud af om Holberg er vred på hans samtid eller om bogen blot skal give stof til eftertanke... Hvis du har læst den må du meget gerne komme med dit synspunkt...
  • Spørgsmål om kildekritik...

    Forumindlæg
    Hvordan afgøre man, om en tekst er et dokument (hvor der ikke er en tendens) eller en beretning (hvor der er tendens).Fx. "Opråb" fra 2. verdenskrig.. hvordan afgøre med det?
  • Dansk stil .. Hjæælp

    Forumindlæg
    Hej, alle sammen! Jeg ved det lyder dumt, men hvad er forskellen mellem en dansk stil, og en novelle? Håber i kan hjælpe. .. Da jeg har brug for jeres hjælp, så hurtigt så muligt :D
  • Fiktion

    Forumindlæg
    Hvad er fiktion og hvad er det modsatte?
  • Det virker ligetil?

    Forumindlæg
    Nu har jeg læst at næsten alle her har fået 10 i old! er det virkelig så nemt at gå til old? Jeg ligger selv på omkring 9 (det er hvad jeg harr fået i standpunkt og årskarakter + 2 ud af 3 prøver. I den 3 prøve fik jeg 10)
  • Nogen der har fået 13?

    Forumindlæg
    Ville bare høre om der er nogen der har fået 13 i de mundtlige eksaminer?Og om man er sproglig eller matematiker?Ved selv at der er et par stykker der har fået 13 hos os, begge matematikere, vi havde dog en sproglig der fik 13 i sin 3.gs opgave.Yeah ve ier snart færdige.
  • Globalisering og medier

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil gerne skrive en opgave omkring mediers indflydelse på globalisering (og/eller omvendt), men ville gerne tage udgangspunkt i en bestemt begivenhed som kunne analyseres - er der nogle der har en god idé til hvad denne begivenhed kunne være? Gerne noget lidt mere originalt end muhammed...
  • Forklaring på symbol af ørn i nazi-verdenen

    Forumindlæg
    Hvilken betydning ørnen havde som symbol for de tyske nazister?
  • Slumdog millionaire.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Dette spørgsmål er henvendt til alle jer, der har set "Slumdog millionaire". Filmen der fik ikke mindre end 8 OSCAR AWARDS! - Men hvad synes i om filmen? Hvad gør den god/dårlig?
  • Emner indenfor Fantasy?

    Forumindlæg
    Hej.\n\nJeg skal skrive en rapport i engelsk, men jeg ved ikke om hvad - jeg er helt blank! Jeg kan frit vælge imellem emner, der ligger under Fantasy-genren (The Hobbit osv..).\n\nHar I nogle forslag?\n\nMed venlig hilsen\nChris
  • Protestantismen

    Forumindlæg
    Hvad menes der med; en kort præsentation af protestantismen? Er det den historiske udbredelse?... Tak
  • Pride and Prejudice

    Forumindlæg
    Hej...Jeg er igang med at læse denne bog, men der er noget jeg ikke lige kan forstå, så jeg håber i kan hjælpemig, så jeg hurtig kan komme videre:1)It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife. However little known the feelin...
  • Kildekritik og forståelse af titler

    Forumindlæg
    Jeg skal lave kildekritik til min bog Gyldendal og Politikens Danmarkshistorie – Det folkelige gennembrud 1850 – 1900 skrevet af Kristian Hvidt.Kristian Hvidt har titlen Dr.phil. , jeg skal for det første være helt sikker på hvad denne titel står for ? mit umiddelbare gæt er det betyder han har e...
  • Edgar wird mich holen

    Forumindlæg
    Har glemt min bog i skolen og skal lave et resume af den tekst i alles klapt nogle der kan hjælpe? :)
  • Ørneflugten

    Forumindlæg
    Hej,Jeg har lige nogle spørgsmål angående novellen ørneflugten...1) Hvilket menneskesyn er der i novellen? 2) Hvilken genre er der helt præcis tale om?3) Hvorfor har Pontoppidan valgt lige præcis denne genre?Bjarke
  • Metode, forstår det ikk :(

    Forumindlæg
    Hej alle sammen . Jeg skriver i samf og psykologi om identietsdannelse. Jeg har lavet et interview som er mit kvalitativ metode i samf. men hvad er min metode i psykologi. det indenfor humaniora... ?
  • Titanic, industrisamfund?

    Forumindlæg