Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12321 til 12340 af 152758
-
Medicinstudiet - alternativer
ForumindlægHej :-) Jeg er netop startet i 3.g og lige nu er jeg ret lun på medicinstudiet. Jeg ved, at det er svært at komme ind, man skal opfylde kravene (jeg går på samfundsfaglig linje, og skal derfor opgrade MEGET for at kunne opfylde kravene), og være målrettet. Derfor er jeg begyndt at tænke på alter... -
HJÆÆÆÆLP
ForumindlægHej nogle herinde der er gode til kemi, det er på c niveau. Det handler om mængdeberegninger, reaktionsskemaer, navngivning af alkaner og andre organiske forbindelser? -
Nationaletest
ForumindlægHej allesammen, nogle der har været til nationaletest i 8 klasse, som der kan fortælle hvike emner de var oppe i . Derudover hvad med fysik kemi/Geografi :) -
Hjælp Privatlærer
ForumindlægHeej,. Jeg går på HTX på 1 år, har problemer i Matematik,Kemi og fysik. Er der nogen der ved hvor man kan få fat i en privatlærer? -
eksamens opgaver
Forumindlæghey Er der nogle der ved, hvor man kan hente skriftlige kemi eksamens opgaver henne? Ligger de et sted på nettet? -
Opstille reaktion
ForumindlægHej Er der nogen, som kan fortælle mig hvordan man opstiller reaktion i kemi. Kom gerne med eksempler og gode forklaringer. -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Formler og ligninger
ForumindlægHej, nogle der kan hjælpe mig med disse 2 opgaver. Forstår det ikke selv Hvad skal jeg gøre, hvordan og hvorfor? (Jeg har vedlagt fil ) -
Farmaci??
ForumindlægHej Jeg overvejer at starte på farmaci-studiet, men er lidt usikker. Jeg kan godt lide tanken om at arbejde på et apotek og rådgive kunderne, men er ikke super glad for forsøg og kemi (som der jo er en del af på studiet) - jeg er dog super interesseret i biologi og dermed kroppen og kan sagtens ... -
Hjælp til niveau og uddannelser :)
ForumindlægHej - Jeg skal til at vælge studieretning på stx, jeg tror jeg vælge:Mat A - Fysik b.. - altså den videnskabeligeMen, hvilken uddannelser relaterer til de niveau'er? :)På forhånd tak! -
Jeres skriftlige årsprøve?
ForumindlægHej..Da du var op til skriftlig dansk årsprøve i 1.g.. blev der så brugt et tidligere eksamenssæt? og hvor gammelt var det eksamenssæt så?håber nogen kan huske det.. hehe tak :) -
Talfølge og rækker, Haster
ForumindlægHej derude, jeg har ikke ret meget tid tilbage til at træne mig til eksamen. Jeg er i gange med en gammel eksammensopgave 2016, og jeg ønsker mig at forstå opgaven. Opgaven lyder: Lad { være en talfølge som konvergerer mod nul. . Lad være talfølgen givet ved dvs defineret ved at sætte all... -
HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med en opgave i kemi, som jeg slet ikke kan finde ud af, jeg kan ikke finde ud af hvilken formler jeg skal bruge, så håber der er nogle der gider hjælpe mig med det. På forhånd - mange tak! En kemi-elev skal bruge følgende opløsning: 500 mL 0,01 M NH4Cl a) Beregn ... -
Enoler mm
ForumindlægHvis man har en alken hvor der sidder en OH-gruppe på er det så en enol og hvordan navngives den?Hvis man har et carbonhydrid hvor mange "ting" kan der så subtitueres (evt også adders hvis der er nogle regler for det) på?Altså uendeligt mange eller måske kun en? Og afhænger det af om de... -
Asymmetrisk C-atom
ForumindlægHej alle.. Jeg har lige et meget vigtigt spørgsmål.. Hvad er et asymmetrisk C-atom?? Håber der er nogen der ved det... På forhånd tak.. :-) -
En der vil tegne i chemsketh!?
ForumindlægVille høre omder ikke var en venlig sjæl der gad at tegne/skrive for mig i chemsketch? Jeg har det hele i et dokument som billedefil, som jeg har redigeret i i pant, men paint tager livet af mig! Og kan ikek finde ud af at bruge chemsketch så er der ikek en der vil hjælpe? Jeg har selv skrevet og... -
Skift mellem ingeniør uddannelser
ForumindlægHej Hvis man nu er blevet optaget på fx en ingeniør uddannelse og læst det i nogle måneder, men finder ud af det ikke lige var noget for en, er det så muligt at skifte til en anden ingeniør uddannelse? Hvis ja, er der så nogle der ved, hvordan det foregår, hvad man skal gør helt ptæcis osv.? På... -
Arrhenius-ligningen
ForumindlægJeg skal forklare Arrhenius-ligningen, som lyder: *exp(-Ea/R*T) k=k0*exp(-Ea/R*T) k= hastighedskonstanten Ea= Aktiveringesenergien, (den makroskopiske) T= Temperaturen i Kelvin R= Gas konstanten.. Jeg forstår ikke hvad R laver i ligninen? Jeg ved at k afhænger eksponentielt af T, men hva i alverd... -
Engelsk stx B 1. delprøve
ForumindlægHej, Jeg ville høre om nogle af jer har et link til engelsk B's 1. delprøver. Det er lige meget hvilke år det er, bare for at øve mig op til eksamnerne. Det haster faktisk en smule! -
Eddikesyre ?
ForumindlægEr eddikesyre en svag eller en stærk syre ?
