Andre fag

Farmaci??

28. februar 2019 af Wsas - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Jeg overvejer at starte på farmaci-studiet, men er lidt usikker. Jeg kan godt lide tanken om at arbejde på et apotek og rådgive kunderne, men er ikke super glad for forsøg og kemi (som der jo er en del af på studiet) - jeg er dog super interesseret i biologi og dermed kroppen og kan sagtens også lære kemien. Spørgsmålet er dog, om kemien er noget der også fylder en del efter uddannelsen er endt og man fx. arbejder på et apotek?


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. februar 2019 af Herstall

Du kan ikke komme igennem et studie hvis du ikke brænder for det. Du skal inderst inde være ærlig med dig selv og spørge  om du har lyst til at gå igennem 5 år med et fag du ikke ummidelbart kan lide. Det kan være at du senere hen begynder at kunne lide kemi. Derudover vil jeg tro at der også er en stor mængde biokemi, som går ud på, hvordan kemiske processer påvirker kroppen. 

Jeg vil tro at kemien fylder mere efter endt uddannelse hvis man vælger for et medicinalvirksomhed. Men hvis du kun vil være på apoteket kan du evt. kigge på farmakonom-uddannelsen. 


Skriv et svar til: Farmaci??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.