Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12361 til 12380 af 20688
-
Kender du Jens Skak Nielsen ?
ForumindlægHej. Jeg skal have Jens Skak Nielsen fra Marselisborg Gymnasium som fysik-censor i AT - er der nogen, der kender ham ? Er han sej eller bare hamrende træls ? Mvh. Kamille. -
Forvirret? Ja!
ForumindlægHej nørder! Jeg skal snart til FSA i fysik/kemi, og jeg er ret forvirret. Skal man lave dispositioner for hvert emne eller what? Er det meget svært? Skal man kæmpe for, at få et 7-tal? -
Nogen der har en anelse om hvor mange g/mg man skal tage for at dø?
ForumindlægHej, jeg har om MDMA/Ecstasy/Emma i Biologi og Fysik/Kemi hvor jeg skal finde ud af nogle ting omkring stoffet, som bl.a. er hvor mange g/mg man skal tage for at det bliver livsfarligt -
Big bang
ForumindlægJeg er i gang med at læse om Big bang teorien i forbindelse med min fysik eksamen. Hvorfor indfanger atomer elektroner, når temperaturen falder? Eller hvordan kan de det? -
eksamen-''talepapir''
Forumindlægnogen der har en form for talepapir eller en vejledning til, hvad man kan starte med til en fysik eksamen på B-niveau gym? fx. præsentation , definitioner, regneeksempler og så en perspektivering eller noget. -
Solcelle?
Forumindlægjeg skal op til mundtlig fysik b- niveau og har et emne der hedder solcellefysik. Nogen derude som sidder inde med noget til dette emne og hvad skal jeg have med under emnet? På forhånd tak. -
Alkohol ? :S
ForumindlægSkal op i fysik på mandag og er i gang med at læse på det. Men opdagede at jeg ingen steder havde noget om hvordan man finder alkoholprocenten i øl. Er der nogen der kan hjælpe mig ? -
tyngde- og gnidningskraft
Forumindlægskal til fysik eksamen om et par dage og mangler to forsøg - måling af tyngdekraft og måling af gnidningskraft .. så tænkte på om der var nogle der havde det liggende det ville hjælpe utroligt meget .. på forhånd tak :) -
Energi :(?
Forumindlægnogen der er så venlige at fortælle mig hvad jeg kan sige til disse forskellige ting ved fysik eksame . energiforbruget i hjemmet, enheder for energi og prisen for energi -
johannes kepler som renæssance menneske
Forumindlæghej alle vi har at (en blanding af fysik og historie) og jeg skal svare på hvordan johannes kepler var som renæssance menneske, og om at opfyldte de krav som der var dengang. Nogen der kan hjælpe mig ? -
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
Atomets vægt
ForumindlægSidder og laver de sidste fysik dispositioner.. Under det periodiske system, vil jeg fortælle hvordan man kan finde atmoets vægt/massefylde/unit . kan bare ikke huske formlen? Nogen der kan? -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
Karakteristik for diode
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik rapport, og skal forklare hvorfor en karakteristik for en diode altid ser ud som den gør. Er der nogen som kunne hjælpe, jeg har prøvet at søge på nettet... På forhånd, tak. -
optisk gitter!
ForumindlægHjææælp! jeg sidder med en opgave i fysik, hvor man skal gør rede for det optiske gitter og udled gitterformlen.. håber VIRKELIG, at nogen kan hjælpe mig eller bare med, at komme igang!! :-) -
Naturlig induktion
ForumindlægHej! Jeg har en fysik rapport for, hvor i jeg skal snakke om induktion. Har fundet ud af at der er en naturlig induktion, men kan ikke helt finde ud af hvad det er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Og ved I om der er nogen sundhedsfare ved induktion? Tak på forhånd:) -
Energi - indre energi på atomart niveau
ForumindlægJeg har 24 timers forbedredelse til mundtlig studentereksamen i fysik: Jeg har trukket: Energi - Beskriv indre energi på atomart niveau Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Videnskabelige nybrud
ForumindlægJeg skal skrive en opgave, som omhandler videnskabelige nybrud mellem 1800-1945. Jeg vil høre, om I kan hjælpe mig med at finde nogle fysikere, og fortælle hvilke gennembrud de lavede? -
Det kosmologiske princip?
ForumindlægJeg har trukket til fysik eksamen 24 timers forberedelse. Og jeg skal omtale det kosmologiske princip, jeg har prøvet at læse om det men jeg forstår det ikke, nogen der kan hjælpe?
