Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12381 til 12400 af 40685
-
Udregning af ligning
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med at udregne denne ligningen. (1-4)^2+(-7+3)^2 -
Supplering?
ForumindlægHej Efter sommerferien begynder jeg i 3.g. Jeg vil gerne studere biokemi (KU), men problemet er at jeg mangler Matematik paa A niveeau og kemi paa b niveau. Kan man godt tag faglig supplering hos fx KVUC, hvis man ikke har afsluttet sin gymnasiel eksamen endnu? -
Samfundsfag C tvivl om hvilken karakter
ForumindlægI 1.g gik jeg på en musik linie som havde jeg samfundsfag på B-niveau. Det tidspunkt havde jeg en standpunkts karakter på 4 i årskarakter, men dukkede op til eksamen og mærkeligt nok fik jeg 00 i årseksamen... Jeg har nu flyttet gymnasie og g... -
Hvad dato bliver I student?
ForumindlægHvornår får i så huen på hovedet?Jeg har min sidste eksamen d. 21-6 kl 15, så det bliver en lang ventetid, og har dermed æren af at være årets sidste student på det gymnasium jeg går på..Hvordan står det til med jer andre? -
Mit gennemsnit - bestået eller nej?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student (tror jeg) har jeg bestået HF-eksamen? Jeg mangler at få min karakterer i dansk skriftlig, men lad os sige jeg får 02 Jeg skriver kun karaktererne og ikke fagene: 4 7 10 02 00 02 00 00 00 02 00 Og dansk skriftlig 02 -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Irak – diktatorisk styret?
ForumindlægHåber nogle vil være behjælpelige med at svare på følgende spørgsmål: Efter Saddam Husseins død er Irak da stadigt et diktatorisk styre? Det er et muslimsk land – hvordan er forholdet mellem religion og politik? Jeg vil mere end gerne have links til Iraks magtfordelig.. -
begreber
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal vælge fem begreber i religion som jeg synes er vigtige og forklare betydningen og eksempler på brug, men forstår ikke helt hvad jeg skal skrive ved feks eksempler ved brug. . Håber i kan hjælpe mig :) -
AT - alternativer
ForumindlægHej Har I ideer til årets AT-emne? Helst med dansk A og religion B, men overvejer også samf A. Tænker noget med nyreligioner i det senmoderne samfund, men ved ikke, hvordan jeg får inddraget dansk her? -
Karakter i faget
ForumindlægHej, jeg skal desværre om en uges tid til eksamen i oldtidskundskab C. I den anledning vil jeg gerne spørge jer derude om hvad jeg som minimum skal have i karakter til eksamen for at bestå faget. Jeg endte med 00 i årskarakter. -
Hvilken karakter tæller?
ForumindlægJeg er igang med at tage STX, men har fortrudt jeg ikke valgte HHX. Jeg er så langt nu at jeg ikke gider at starte forfra så har valgt jeg tager det på 6 måneder når jeg er færdig med STX, men mit spørgsmål er så hvilken årskarakter tæller når jeg skal søge ind på mit nye studie? Tak på forhånd -
Hjælp!
ForumindlægNogen der ved hvad "Tro og viden og etik i lyset af sækulariseringen" helt præcist betyder? :) -
Irland for mænd og kvinder
Forumindlægi næste uge skal jeg på studietur til Irland, vi skal først lave en fremlæggelse og min gruppe har om de sociale mønstre/forskelle og social mobilitet jeg skal herunder koncentrere mig om min del nemlig nedenstående: - Beskrivelse af de sociale uligheder vedrørende forskellen mænd og kvinder. - ... -
metode/teori til bio/reg.??
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med, hvilke metoder og teorier man bruger til hhv. bio og rel. når man skriver om genterapi? er ikke helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt mht. teori? er det fx at man vil bruge skabelsesberetningen til at sætte noget i perspektiv? -
...haster
ForumindlægKære Alle. Jeg skal beskrive en by i italien, Syrakus i oldtiden.. Hvad ligger der præcis i det spg. ? -
Forskellen på etik og moral
ForumindlægHej Er der nogen, som kan forklare mig, hvad forskellen på kristendommens etik og kristendommesn moral er? Jeg har godt nok læst noget på kristendom.dk, men forstod det ikke. På forhånd tak! -
Problemformulering AT 2012. Hjælp!
ForumindlægJeg sidder lige i øjeblikket og river mig selv i håret over min problemformulering til AT 10 eksamen. Emnet er: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg har lavet et par underspørgsmål, men har svært ved at komme frem til hvad mit hovedspørgsmål skal være for at belyse min sag ordentlig... -
Opgradering af faget
ForumindlægHej, Jeg vil bare spørge om det er muligt at opgradere samfundsfag på stx fra c til a niveau? Jeg ved at man kan gå fra c til b eller b til a. -
HJÆLP DET HASTER!
ForumindlægHej, vi er to piger der lige er begyndt på et projekt, om ''ægteskaber - mellem mennekser, med forskellige religioner''. Hvilke fordele og ulemper kan der være når gifter sig med en der har en anden religion? - Evt. om religion og tvangsægteskab. Hvad kan problemerne være mellem æ... -
studentereksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i en træls situation hvor udsigten til at bestå gymnasiet her er lig nul, men så tænker jeg om man egentlig skal have en studentereksamen for at søge ind på hhv. kunsthistorie i KBH eller journalist/fotojournalist i Århus? Nogen der ved det? Og evt. nogen her der studerer kuns...
