Religion

begreber

08. oktober 2016 af ela0311 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal vælge fem begreber i religion som jeg synes er vigtige og forklare betydningen og eksempler på brug, men forstår ikke helt hvad jeg skal skrive ved feks eksempler ved brug. . 

Håber i kan hjælpe mig :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. oktober 2016 af Kitoo (Slettet)

Altså, det er jo svært at sige hvilke ord, du skal vælge (ved godt det ikke er det du spørger om), men det kunne nok være en ret god idé at vælge nogle i har brugt i forbindelse med undervisningen.

Hvis du f.eks. valgte ordet "abrahamitisk (religion)," så kunne din forklaring være: "En abrahamitisk religion, er en religion der har rødder ved troen på Abraham." Dit eksempel: "De tre verdensreligioner; Islam, kristendommen og jødedommen er arbrahamitiske."

Det er måske ikke det bedste eksempel, men håber du kan følge min tankegang.


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. november 2016 af biotek222 (Slettet)

Jihad (den hellige krig) indenfor islam, hvor der både er den lille jihad og den store jihad

Den lille jihad skal man bekæmpe Islams fjender/dem som er imod Islam.

Ved den store jihad skal man bekæmpe sig selv. Altså sine synder, misundelse, fristelser osv.


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. november 2016 af sjls

#0
Du kan eventuelt nævne dogmer. Der kan du give eksempler på deres vigtighed i religionsfaget og forklare, hvordan de egentlig er med til at danne grundlaget for utrolig mange religioner.

Skriv et svar til: begreber

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.