Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12401 til 12420 af 40685
-
Håbløst? :(
ForumindlægVi har lige fået 2gangs standpkts karakterer.. Og jeg fik uventet 6,0 i gennsmnit tror I det er muligt at afslutte med 8,0 i gennemsnit. Har I eller nogle I kender oplevet lignende? Hvad skal man gøre, hvis det skal ske? Hjælp mig, jeg er bare helt nede :( -
Karl Marx
ForumindlægHej alle. Er der nogen der let kan forklare mig Karl Marx syn på religion? Jeg synes ikke at forstå det helt ordentligt når jeg søger på nettet. :l ikke sådan konkret, pga det med kapitalisme og ejendom ?? -
Danmarks designskole - optagelse
ForumindlægHey .. Så har jeg sendt min ansøgning til Danmarks designskole og venter spændt på at om jeg går vider til det forløb hvor jeg skal løse en hjemmeopgave på minimum 15 sider .. Jeg har læst at det er enormt svært at komme ind , faktisk er det kun ca. 8 % der kommer igennem nåleøjet .. Jeg er lidt... -
Kommentere?
ForumindlægHey..Hvad vil det sige at kan skal kommentere begreber og forestillinger i en tekst inden for en religion?Betyder det, at man skal forklare begrebet? -
bestå eller dumpe? hjælp
ForumindlægNu mangler jeg kun 1 eksamen, og den eksamen tæller kun 0,75. Jeg ligger med et snit på 2,2 samlet. Mit spørgsmål er, om man skal bestå på både eksamens og årskarakter siden, eller om det kun drejer sig om det samlede gennemsnit? Har et snit på 2,3 af årskarakterer og 2,0 på eksamenskarakterene. ... -
Historie- HJÆÆLP!!
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp! Hvad var årsagen/problematikken mll. Religion og Videnskab i oplysningstiden?? -
forstår ikke en tekst
ForumindlægHej jeg har læst tekst 40 i dokumentet som jeg har vedhæftet. jeg fortår ikke det hele 100 %. det jeg har forstået af teksten, er at "det store jordskævl i Kobe" skete den 17. januar 1995, og at jordskævl blev kaldt hanshin "jordskævl". mester assahra mener at det var et... -
Kognitiv semantik
ForumindlægHvad er kognitiv semantik? /: -
Underemne og problemformulering
ForumindlægVores overemne til projektuge er "Viden og tro" Jeg skal aflevere underemne og promblemformulering imorgen og jeg er helt lost! Jeg har ingen ide om emne eller noget. Er der nogen der har nogle ideer? -
identitet
Forumindlægjeg skal skrive et essay om, hvad der i dag bestemmer vores kulturelle identitet. er der nogen der har nogle gode nøgleord? -
Hvad betyder dette?
ForumindlægHej Har slået ordet "psyke" op, men kan stadig ikke forstå dette ord. Det ville være rart, hvis der var nogen, som kunne give en afklaring på ovenstående ord, nemlig "psyke" Håber på svar snarest muligt Mvh. Hashim -
Tiden nærmere sig..DIO
ForumindlægHejsa, Jeg skal vurdere globaliserings indflydelse på reklameudviklingen. Kan i anbefale mig nogle gode hjemmesider. eller kan i komme med et par stikorder, f.eks. hvad der er relevant osv... Please -
kristendom pls. help.
Forumindlæghej allesome kan i hjælp mig med min lektie og jeg skal bruge den imorgen pls. hjælp mig! vi skal genfortælle lidelsenhistorien det var det første og den anden er hvad er påskeblomsten symbol på i grundtvigs salme og den tredje er kan påskeblomsten være symbol på flere ting? tak! og jeg er nye ... -
SA og civilisationernes sammenstød?
ForumindlægHej Jeg er netop i gang med AT-eksamen under emnet, katastrofen - årsager og konsekvenser med fagkombination SA, re. Som udgangspunkt lyder min problemformulering som følger: Hvorledes kan årsagerne til katastrofen d. 11. september 2001 siges at være et udtryk for religiøse modsætninger... -
filosofieksamen - igen
ForumindlægTænkte på om der er nogen der ved hvor tekstnærer man skal være til eksamen? Altså i forhold til den tekst man får udleveret. Skal man gå ned i detajlerne eller skal man bare fortælle frit oom filosofien bag den? -
Sammenligninger - Kristendom, Islam og Buddhsime
ForumindlægHej. Håber nogle kan hjælpe. Jeg skal til eksamen imorgen. Nogle der kan give nogle eksempler på hvordan man kan sammenligne Islam - Buddhisme og Kristendom? på forhånd tak -
Supplering
ForumindlægHej Jeg har lige et spørgsmål angående supplering. Hvis man har afsluttet et supplering kursus får man så et dokument hvorpå kun eksamensresultatet fra selve kurset står, eller bliver karakteren direkte tilføget på mit stx eksamensbevis? ( --> ville man have mulighed for ikke at "nævne&q... -
Angående uddannelse..
ForumindlægHej alle Jeg er nu ved mit første år som hhx elev. Jeg kom til at snakke med en af mine venner her i weekenden, om at man kan læse i udlandet på 2. eller 3. år. Jeg er dog i tvivl om det er den almende stx, eller om det også gælder hhx? Tak for hjælpen på forhånd :) -
Akademisk studenterkursus (København)
ForumindlægHej, jeg er en elev, som bor i udlandet nu og måske overvejer at læse på ASK? Men har nogle spørgsmål vedrørende ASK; 1. Er niveauet sværere/højere på ASK, da det kun varer 2 år? 2. Hvor meget lektier/afleveringer får man i gennemsnittet på ASK? 3. Miljøet, menneskerne, lærerne og selve atmosf... -
Islam/Kristendom fjender?:s
ForumindlægHej alle sammen. Kristendommen og islam er to meget udbredte religioner i danmark og verden for den sags skyld, hvad er der så forskelligt mellem de to religioner... Vi tror alle på den samme GUD men hvidt forskellige profeter?!... jeg oplever at kristne nedser på muslimerne og også omvendt for ...
