Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 12501 til 12520 af 45451
-
Taxonomiske niveauer
ForumindlægHej, har lige et spørgsmål ang. taxonomiske niveauer (som man jo også bruger i engelsk). Skal til historieeksamen imorgen og vil rigtig lige have svar på det her :) Har lavet en problemformulering til eksamen i historie der lyder som følger: Hvilke forhold var med til at give kvinder liges... -
Hjælp!
ForumindlægHvad skal en tekstanalyse indeholde? Det er engelsk en "short story"! -
Vil vores muntlige karakter være bedømt på...
ForumindlægVil vores muntlige karakter i engelsk være bedømt på om vi rækker hånden op når vi gennemgår grammatiske emner og opgaver? -
SRP - Valg af emne med spansk og eng som fag
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive SRP her i december. Har valgt fagene; spansk og engelsk. Har så derfor brug for hjælp til emne, som så mange andre. Har bare ikke kunnet et finde emne, hvor fagene spansk og engelsk indgår. Har i nogle idéer, udover mexicanske indvandere i USA og grænseproblemerne? -
Please hjælp!!
ForumindlægHej...nogen der ved hvilket menneskyn disse har: Liberalisterne Socialisterne (og er der forskel på de revolutionære, reformiske og det socialdemokratiske?) Socialradikalisterne Socialliberalisterne Marxisterne Konsevatisterne Ville være rart i hvertfald at få nogen på plads! -
SRP - Den industrielle revolution i England
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med SRP, hvor jeg har om Den industrielle revolution i England med fokus på socialt dårligt stillede i samfundet. En af mine problemstillinger lyder således: Du skal analysere selvvalgte kilder til en vurdering af, hvordan det engelske klassesamfund kom til udtryk i peri... -
Designer babies
ForumindlægJeg skriver om designer babies i Engelsk & biologi i AT. Jeg vil gerne lave en retorisk analyse aaf noget engelsk materiale omkring de religiøse samfunds syn på designer babies, men kan ikke rigtigt finde nogle artikler, taler etc. håber der er nogle der måske har en idé om hvor jeg kan finde... -
HASTER! (Nutid, datid)
ForumindlægHej Når man skriver en stil på engelsk, hvor man f.eks. skal analysere en tekst og referer til den, skal man så skrive den i nutid(præsens) eller datid (præteritum) ? Jeg skal bruge et svar hurtigt, da jeg skal op til skriftlig engelsk i morgen, og er kommet rigtig meget i tvivl :( -
hjælp i årstallet 1939-1945
Forumindlæghejsa...frihedskæmperne havde jo forskellige gruppe navne.Jeg har hørt noget om Bofa og Tefa.hvis det er forkert/kender i andre vil jeg meget gerne høre fra di/jer ^_^ -
olympisk ode
ForumindlægHej :) Er der nogen, der har arbejdet med den Olympiske Ode til Hieron af Bacchylides fra Keos? Har lidt problemer med at forstå den. På forhånd tak -
Danskhed
ForumindlægHej alle. Jeg er gået lidt i stå med min stil om danskhed, som er et essay. Er der nogen af jer der har noget inspiration til hvad jeg kan skrive om danskhed? Jeg skal blandt andet tage udgangspunkt i nationalromantikken. -
SRP - David Bowie
ForumindlægHej Allesammen! Jeg skriver for at høre om der er nogen der har skrevet en SRP i Musik A og Engelsk A om David Bowie? I så fald vil jeg gerne have hjælp til at finde Engelsk materiale, og måske se en enkelt opgave. -
Non-fiktionanalyse - opdeling i punkter efter formel?
ForumindlægNår man skal analysere en avisartikel (eller i det hele taget nonfiktion) så er der en bestem formel man kan gp efter (afsender, medium, hensigt mm.). Men hvad er bedst: at skrive analysen op i punkter ud fra formelen eller at skrive det som en flydende analyse, hvor man kommer ind på alle punkte... -
Hej. Er der nogen der har lyst til at rette min engelsk stil? Min lærer bad mig om at få nogen til at kigge på den inden jeg aflevere den. (:
ForumindlægHej. Er der nogen der har lyst til at rette min engelsk stil? Min lærer bad mig om at få nogen til at kigge på den inden jeg aflevere den. (: -
SRP emne
ForumindlægJeg er meget blank indenfor mit emne til SRP, jeg vil gerne skrive indenfor engelsk A og psykologi C, men hvis nogen har nogle ideer til emner må i meget gerne hjælpe?? -
model for et essay (STX eksamen sæt)
ForumindlægHejsa! Er der nogen der kunne hjælpe mig med at give mig en model eller guide lines til hvad der skal indgår i mit essay. Mit essay er assignment A i et eksamenssæt af STX engelsk. Jeg skal skrive et essay hvor jeg analysere og fortolker Colm Tóibíns "A Journey". Det v... -
Længde på afsnittene i SRP
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive min SRP (Samfundsfag/Engelsk) men kom til at tænke på, hvor lang afsnittene egentlig skal være. Jeg ved, at det redegørende skal fylde mindst, da det tæller mindst, men når opgaven skal være 15-20 sider har jeg svært ved, at forestille mig, hvor lang fx det redegø... -
hejsa jeg sidderog grubler over gode veninger til engelsk FSA inden for emnet Ku Klux Klan
Forumindlæg -
Essay? Hjælp lige...
ForumindlægNu er jeg blevet lidt usikker. Et essay på engelsk er ikke det samme som et essay i dansk, right? Mener i engelsk skal man analysere. Skal nemlig til terminsprøve i engelsk B imorgen. I et af mine hæfter står der "In a short essay (150-200) discuss to what extent it its fair to judge other p... -
Obama's retorik "A More Perfect Union"
ForumindlægHej Alle.. Der er vel ikke nogle, som har analyseret denne tale, eller måske vil hjælp med Obamas retorik?
