Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12501 til 12520 af 20688
-
Årsag til bevægelse
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig fysik og inden under et af mine spørgsmål, der omhandler mekanisk siger, at jeg skal tale om årsag til bevægelse. Hvad er det egentlig? Tak på forhånd. -
STX eksamen 2013
Forumindlægnogen som ved hvor man kan finde opgavesættet til STX eksamen 2013? mangler også en facit list eller den lavede opgave for kemi og fysik eksamen (STX) 2013 -
Modstandsnetværk
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne have lidt hjælp til fysik modstandsnetværk, filen er vedhæftet. Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Filen er vedhæftet. Jeg siger Tak på forhånd! Mvh -
Kemiske forbindelser
ForumindlægJeg skal til folkeskolens afgangsprøve i fysik og er ved at skrive dispositioner til alle emnerne. Er der nogle, der har en ide til nogle forsøg til kemiske forbindelser??? Skal bruge tre På forhånd tak -
HJÆLP til AT synopsis
ForumindlægJeg står og skal lave en indledning i min AT synopsis, men kan ikke komme igang. skriver i Engelsk og Fysik, om Tjernobyl ulykken. håber i kan hjælpe mig. -
Reaktionshastighed
ForumindlægOkay, jeg skal snart op i fysik/kemi eksamen. Og jeg mangler at skrive en del outlines. Som fx. reaktionhastighed. Er der nogle der kunne hjælpe med hvad jeg skal komme ind på? :-) -
luftforurening
Forumindlæghey folkens jeg sidder her og skal til exam snart.. jeg sidder med et storet problem jeg skal til fysik men jeg ved intet om luftforurening er der nogen der kan hjælpe mig pleazzzzz -
Eksamensspørgsmål.
ForumindlægHej till alle. Jeg har en nogle begreber i fysik, som jeg ikke forstå. 1. Energiomsætning 2. Temperatur-og faseændring Kan nogen forklare disse begreber lidt nemere? -
Stjerner ved mælkevejns centrum
ForumindlægHej SP Jeg skal snart op til fysik, og har lige trukket "stjerner ved mælkevejens centrum", men har ingen ide om hvad jeg skal sige til den! Jeg vil være meget taknemlig hvis nogle ville hjælpe På forhånd tak -
Metaller disposition
ForumindlægHej, Sidder og bakser med fysik/kemi dispositioner og mangler kun EN disposition og det er metaller - og mangler lidt inspiration til min egen! Hvis I har forslag til ideelle forsøg og nogle vigtige punktur, kunne det være skønt. /TAK PÅ FORHÅND -
Hvordan kunne et eksamensspørgsmål lyde?
ForumindlægHej alle jer som har været op til fysik/kemi eksamen i folkeskolen! Hvad kunne et spørgsmål lyde på, når man har haft forskellige emner som man skulle lave dispostioner ud fra! Hvordan skal jeg forberede mig bedst? -
Hvad er ioniseret stråling?
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen snart og jeg læser op på stråling, men kan ikke helt finde ud af hvad ioniseretstråling lige præcis er ? hvordan er det dannet? og hvorfor hedder det lige præcis ionisetstråling? er der forskel på ioniseretstråling og normal stråling? :) -
HCL-førsøg eksamen
ForumindlægJeg skal op her på mandag i fysik/kemi. Jeg laver lidt forberedelse med HCL, jeg har forsøget som lyder; elektrolyse af saltsyre(HCL) Hvad kunne man ellers have som forsøg. gerne ikke for svære da det er 9.klasse. -
Lysstofrør - forklaring - HASTER
ForumindlægI morgen skal jeg op i mundtlig fysik. Der står at jeg skal komme ind på hvordan et lysstofrør virker. Jeg mener at det har noget at gøre med emission, men mere ved jeg ikke. -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen i skriftlig fysik i morgen, men er ikke speciel skarp i faget. Er der nogen som ved, hvordan jeg udnytter pointsystemet mest muligt i forhold til opgavebesvarelse? Eller har nogle godde råd? -
Newtons love og kollisioner
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til at finde ud af hvilke af Newtons love virker bedst at bruge ift. at finde ud af fysikken bag kollisioner af køretøjer. Tak på forhånd -
Hvor skal man indsende sit kursusbevis hvis har suppleret over sommeren?
ForumindlægHej Nogen som ved hvor man skal indsende sit kursusbevis, når man er betinget optaget? Jeg har suppleret fysik til B, og skal senest indsende beviset d. 5 September men ved ikke hvor jeg skal? hilsner -
Niels Bohr instituttet?
ForumindlægHej, Er der nogle der ved hvad optagelseskvotentient normalt ligger omkring for de fysiske fag på Niels Bohr instituttet? Er det svært at komme ind? Og er der bedre alternativer hvis man skulle studere fysik i KBH? Tak -
Fjeder og arbejde
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig igang med denne opgave jeg har fået for i fysik? I det første spørgsmål, er det så en fjederkonstant eller en gennemsnitlig fjederkonstant der regnes for dem alle? jeg skal nok os have hjælp til de næste par spørgsmål -
Valg af fag
ForumindlægHej. Hvad skal jeg vælge fysik B eller Kemi B? Hvilken er bedst i forhold til fremtiden, og hvilken er godt og nemmere fag? Har i erfaring med fagene, eller noget viden, I kan dele?
