Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12501 til 12520 af 20688
  • Årsag til bevægelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til mundtlig fysik og inden under et af mine spørgsmål, der omhandler mekanisk siger, at jeg skal tale om årsag til bevægelse. Hvad er det egentlig? Tak på forhånd.
  • STX eksamen 2013

    Forumindlæg
    nogen som ved hvor man kan finde opgavesættet til STX eksamen 2013? mangler også en facit list eller den lavede opgave for kemi og fysik eksamen (STX) 2013
  • Modstandsnetværk

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil meget gerne have lidt hjælp til fysik modstandsnetværk, filen er vedhæftet. Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Filen er vedhæftet. Jeg siger Tak på forhånd! Mvh
  • Kemiske forbindelser

    Forumindlæg
    Jeg skal til folkeskolens afgangsprøve i fysik og er ved at skrive dispositioner til alle emnerne. Er der nogle, der har en ide til nogle forsøg til kemiske forbindelser??? Skal bruge tre På forhånd tak
  • HJÆLP til AT synopsis

    Forumindlæg
    Jeg står og skal lave en indledning i min AT synopsis, men kan ikke komme igang. skriver i Engelsk og Fysik, om Tjernobyl ulykken. håber i kan hjælpe mig.
  • Reaktionshastighed

    Forumindlæg
    Okay, jeg skal snart op i fysik/kemi eksamen. Og jeg mangler at skrive en del outlines. Som fx. reaktionhastighed. Er der nogle der kunne hjælpe med hvad jeg skal komme ind på? :-)
  • luftforurening

    Forumindlæg
    hey folkens jeg sidder her og skal til exam snart.. jeg sidder med et storet problem jeg skal til fysik men jeg ved intet om luftforurening er der nogen der kan hjælpe mig pleazzzzz
  • Eksamensspørgsmål.

    Forumindlæg
    Hej till alle. Jeg har en nogle begreber i fysik, som jeg ikke forstå. 1. Energiomsætning 2. Temperatur-og faseændring Kan nogen forklare disse begreber lidt nemere?
  • Stjerner ved mælkevejns centrum

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal snart op til fysik, og har lige trukket "stjerner ved mælkevejens centrum", men har ingen ide om hvad jeg skal sige til den! Jeg vil være meget taknemlig hvis nogle ville hjælpe På forhånd tak
  • Metaller disposition

    Forumindlæg
    Hej, Sidder og bakser med fysik/kemi dispositioner og mangler kun EN disposition og det er metaller - og mangler lidt inspiration til min egen! Hvis I har forslag til ideelle forsøg og nogle vigtige punktur, kunne det være skønt. /TAK PÅ FORHÅND
  • Hvordan kunne et eksamensspørgsmål lyde?

    Forumindlæg
    Hej alle jer som har været op til fysik/kemi eksamen i folkeskolen! Hvad kunne et spørgsmål lyde på, når man har haft forskellige emner som man skulle lave dispostioner ud fra! Hvordan skal jeg forberede mig bedst?
  • Hvad er ioniseret stråling?

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen snart og jeg læser op på stråling, men kan ikke helt finde ud af hvad ioniseretstråling lige præcis er ? hvordan er det dannet? og hvorfor hedder det lige præcis ionisetstråling? er der forskel på ioniseretstråling og normal stråling? :)
  • HCL-førsøg eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal op her på mandag i fysik/kemi. Jeg laver lidt forberedelse med HCL, jeg har forsøget som lyder; elektrolyse af saltsyre(HCL) Hvad kunne man ellers have som forsøg. gerne ikke for svære da det er 9.klasse.
  • Lysstofrør - forklaring - HASTER

    Forumindlæg
    I morgen skal jeg op i mundtlig fysik. Der står at jeg skal komme ind på hvordan et lysstofrør virker. Jeg mener at det har noget at gøre med emission, men mere ved jeg ikke.
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til eksamen i skriftlig fysik i morgen, men er ikke speciel skarp i faget. Er der nogen som ved, hvordan jeg udnytter pointsystemet mest muligt i forhold til opgavebesvarelse? Eller har nogle godde råd?
  • Newtons love og kollisioner

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har brug for hjælp til at finde ud af hvilke af Newtons love virker bedst at bruge ift. at finde ud af fysikken bag kollisioner af køretøjer. Tak på forhånd
  • Hvor skal man indsende sit kursusbevis hvis har suppleret over sommeren?

    Forumindlæg
    Hej Nogen som ved hvor man skal indsende sit kursusbevis, når man er betinget optaget? Jeg har suppleret fysik til B, og skal senest indsende beviset d. 5 September men ved ikke hvor jeg skal? hilsner
  • Niels Bohr instituttet?

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle der ved hvad optagelseskvotentient normalt ligger omkring for de fysiske fag på Niels Bohr instituttet? Er det svært at komme ind? Og er der bedre alternativer hvis man skulle studere fysik i KBH? Tak
  • Fjeder og arbejde

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe mig igang med denne opgave jeg har fået for i fysik? I det første spørgsmål, er det så en fjederkonstant eller en gennemsnitlig fjederkonstant der regnes for dem alle? jeg skal nok os have hjælp til de næste par spørgsmål
  • Valg af fag

    Forumindlæg
    Hej. Hvad skal jeg vælge fysik B eller Kemi B? Hvilken er bedst i forhold til fremtiden, og hvilken er godt og nemmere fag? Har i erfaring med fagene, eller noget viden, I kan dele?