Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 12521 til 12540 af 45451
-
Poetic Justice!! HJÆLP skal aflevere halv 12!!!!
ForumindlægNogle der kan skrive til mig hvad de 4 forskellige ting er.. så jeg kan putte dem ind i min stil. Er så dårlig til engelsk :( - the significance of their youthful relationship - comments on the language and the point of view - the themes - the title HJÆLP TAK!! -
Ideer til SRP om retorik
ForumindlægJeg skal, som så mange andre, vælge emne til SRP. Jeg skal skrive i engelsk, og kunne rigtig godt tænke mig at skrive i samfundsfag. Udover det kunne jeg godt tænke mig at skrive om noget retorik, nok mest med udgangspunkt i taler. Så har tænkt på amerikansk poltik, men mangler et under emne, s... -
3.g's opgave
ForumindlægJeg ville li høre fra nogen af jer der skrevet sådan en opgave. . Når man analyser en bog i engelsk. ..(jeg skal skive om THE COLOR PURPLE)... De ting man kommr frem til skal det være taget et sted fra. .eller kan man godt skrive uden at henvise nogen steder. .Fodnoterne skal jo være citaterne. .... -
Forskellen?
ForumindlægHej.. For at kunne løse en opgave i engelsk, har jeg brug for en defination af disse tre genre: "essay", documentary" og "short story". En der kan hjælp mig med det? Bare kom med det på dansk. -
AT problemstillinger
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har i det seneste stykke tid arbejdet med min at synopsis, og ville bare lige høre hvad i syntes om mine problemstillinger. VI har om emnet 'Kampen for det gode liv' og jeg har valgt at skrive om the american dream i fagene engelsk og samfundsfag. Jeg har opst... -
Kildekritik sammen med retorik
ForumindlægFørst skal det vel lige nævnes, at jeg arbejder med engelsk. Hvis man har analyseret en tale og har fået at vide, at en af metoderne er kildekritik med hensyn til retorikken... Hvad menes der så lige helt præcis? -
Engesk eksamen
ForumindlægJeg skal op i Engelsk B. Her om en uges tid, men jeg ved egentlig ikke helt hvad man skal fokusere på til eksamen. Skal man blot analysere teksten/digtet man nu må trække lidt ligesom hvis det havde været dansk`? -
Starten på en engelskstil ?
ForumindlægHej ! Jeg ville høre, om der var nogen der havde nogle gode forslag til, hvordan man kan starte sin engelsk stil ? evt. gode vendinger ? -
primær og sekundær litteratur
Forumindlæghej er der nogle af jer der kender den speciffikke forskel mellem sekundær og primær litteratur på forhånd tak :) -
Hjælp dansk
ForumindlægHej, jeg vil meget gerne øve mig, på analysering af udrag fra romaner, samt artikler. Nogen der kan komme med eksempler på tekster? Kan simphelthen ikke finde nogle! Tak på forhånd! -
The Sin Bin Or Lucy's Heart
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig, med at skrive cirka 100 ord omrking mobningen i "The Sin Bin Or Lucy's Heart?" -
Nettet
ForumindlægHeej .. Jeg har hørt om en hjemmeside, hvor man kan læse en masse. F.eks. i dansk , kan man læse : Billed analyse, om noveller, eventyr, digte .. Nu vil jeg gerne ind på siden. Men men, kan selvfølgelig ik huske hvad den hedder.Er der nogle der kender den, eller måske bare en hvor man kan læse li... -
Slavernes rejse fra Afrka - Amerika.
ForumindlægHej alle. Jeg skriver om slavernes rejse fra afrika til amerika hvor jeg vil fokusere på slavernes forhold på slaveskibene. Jeg skriver i fagene dansk A og historie A, og bruger derfor analyse, fortolkning og kildekritik. Men da historie er samfundsvidenskabeligt skal jeg have enten nogle teorier... -
Råd til litterære artikel
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en litterær artikel. min første litterære artikel faktisk. Så vil gerne lige have et par råd med på vejen. Den er skrevet over Peter Seeberg's "hullet" Mening med det meningsløse? Hvad bruger vi vores liv på? Er der en mening med det meningsløse? Dette ... -
nitrogen bestemmelse
ForumindlægEr der nogen der kan nævne mig en metode til nitrogenbestemmelse i proteiner? -
Eksamen
ForumindlægHvordan starter man i mundtlig eksamen i engelsk. Beder de en om at læse den tekst, man har trukket højt op, også oversætte. Eller oversætter man kun ekstemporalteksten? -
Lord of the flies / fluernes herre tråden
ForumindlægHej folkens, jeg skal nu her skrive om lord of the flies, derfor vil jeg gerne oprette denne tråd til alle, der også skriver over denne roman eller kan bidrage med nyttig hjælp! På forhånd tak. Håber vi får noget guf skrevet ned :) -
Essay
ForumindlægJeg synes det er lidt svært, at finde ud af hvad man skal stille op med et engelsk essay. Hvad er det endelig som forventes, hvis man ikke selv skal reflektere, som ved danske essays?Skal man blot genfortælle som ved et summary, eller skal man gå udfra læseren kender teksten og blot analysere den... -
SSO- The Fight Club
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SSO på Hf. Har valgt at skrive i faget engelsk, og har købt bogen "the Fight Club" ligeledes på engelsk ;-) Opgaven skal da skrives på dansk ikke? Og resumé på engelsk.. Skal snart aflevere min tilmelding, men er i tvivl om hvordan´jeg skal vælge emne/område. Det er... -
5 A- niveau fag?
ForumindlægJeg har fundet en spændende linje, hvor der bliver tilbudt et valgfag på A- niveau. Jeg har tænkt mig at vælge Matematik på A- Niveau, da det skal bruges til det studie, jeg gerne vil ind på efter gymnasiet. Jeg er født i England og har en engelsk mor, og jeg har noget familie der ovre, så je...
