Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12521 til 12540 af 40685
-
HJÆLP
Forumindlægskal snart op til AT- eksamen ved ikke rigtigt hvad der kræves til eksamen, jeg har om tvangsægteskab i faget religion og samfundsfag, er helt blank ved ikke hvilke analyse modeller der skal bruges..... nogle der har gode råd? -
gode fif TAK
ForumindlægHej alle Skæbnen ville at dansk skulle være min sidste eksame på STX. Da jeg jo er ved vejs ende, er motivationen ikke speciel hø,j i henhold til hvordan jeg får læst mit pensum på den bedst mulig måde....Sååå nogle der har nogen gode fif, til hvordan det kan gøres....? -
HJÆLP! indtegn kræfter ??
ForumindlægGodaften . :) Jeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen de... -
Forvirring omkring karakter?
ForumindlægHej SP Jeg er blevet HTX student i år, og nu har jeg så søgt ind på en videregående uddannelse. Men uddannelsen kræver at man har en matematik B med 6 i gennemsnit som minimum. I årskarakter fik jeg 7 i både mundtlig og skrifteligt Men til eksamen fik jeg 4 :( Nu er er jeg så i tvivl om jeg har... -
Kan man tage en gymnasial afgangseksamen uden at have gået på gymnasiet i tre år?
ForumindlægDet her er lidt af et teoretisk spørgsmål. Jeg tænkte på, hvis man nu allerede havde den viden, som er nødvendig for afgangseksamenerne i gymansiet, før man var slut med de tre år som det nu tager. Det kan være man er blevet hjemmeundervist eller noget ligende. Kunne man så bare tage eksammenerne... -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
Hvem retter min eksamensopgaver?
ForumindlægJeg går på STX, og er ved at blive student. I den anledning er jeg meget interesseret i at vide, hvem der skal rette mine skriftlige eksamensopgaver. Er det en ekstern censor, en ekstern censor og min lærer, eller to eksterne censorer? Tak for hjælpen. -
Fag?
ForumindlægHello\n\nJeg kunne godt tænke mig at vide hvad pensum omfatter på alle tre år i gymnasiet, på følgende fag:\n\nMatematik A\nKemi A\nFysik B\n\n\nPå forhånd mange tak -
andre der skal op i skriftlig dansk på tirsdag?
Forumindlægja overskriften siger vel sig selv.. og hvordan læser i op? hvis i overhovedet gør det.. -
Fysikeksamen, A-niveau
ForumindlægHvorledes fungerer fysik-eksamen på A-niveau på STX? Jeg ved, at man trækker et emne samt en rapport, men hvor længe vare eksamen, og hvor lang tid har man til de forskellige ting? Synes ikke at kunne finde svar på dette på uvm.dk -
Mundtlig samfundsfagseksamen - form
ForumindlægHej Er der nogle der kan fortælle mig, hvad formen er til den mundtlige eksamen i samfundsfag? Det står ikke i STX-bekendtgørelsen. Det plejer fx at stå, hvis eksamen udformer sig som en dialog/samtale, eller hvis den består af 10-12 minutters "fremlæggelse", for derefter at v... -
Hjælpelærer til Fysik B
ForumindlægHej jeg skal til eksamen på STX i fysik på B niveau og ville høre om der er nogen der selv er eller kender en god hjælpelærer der ville have tid og lyst til at hjælpe mig med at forberede mig til eksamen. Gerne ikke mere end 150-200 kr i timen. -
Erhvervsøkonomi C
ForumindlægHej, Nogen som har været oppe i dette fag på stx ? vi skal op tirsdag, og jeg aner simpelthen ikke hvordan eksamen foregår, nogen som kan hjælpe ?? Bare med evt spørgsmål,. hvordan jeres eksamen foregik både mht om man trækker tekst, graf, regnskab eller sådan? -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Lommeregner
ForumindlægHej, hvilken lommeregner vil i anbefale mig jeg går i 9. Tænkte den der hedder: TI-83, men har hørt at der er en bedre end den, samme model --> TI -
Årsprøve
ForumindlægHEJ Jeg skal snart til årsprøve i Mat B (1g). Så jeg vil bare spørge om der er så nogle herinde som før har været oppe i mat b i 1g? og om opgaverne var nem eller svær og hvilke opgaver der typisk vil være i en årsprøve i 1g? For da jeg kigger på gamle eksamensæt, så er der mange ting som jeg ik... -
medicin studiet
ForumindlægHej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. ! -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
prøve i vektor og integral regning
ForumindlægHej alle sammen jeg har en prøve i vektor og integral regning i morgen, og derfor kunne jeg godt tænke mig nogle gode tips, jeg har matematik på A niveau, hvor meget tror i sådan ca jeg skal kunne. og er der evt nogle der har gode noter eller opgaver jeg kan øve på. eller har/ved et sted hvor jeg... -
bestem en forskrift ud fra "noget"
Forumindlæghar svært ved denne type opgaver. hvordan gør man? FX: model kan udviklingen af biltætheden (målt i antal biler pr. 1000 indbyggere) i Danmark i perioden efter 1968 beskrives ved differentialligningen dN/dt=0,0004 ·N ·(315-N) Hvor N betegner biltæthedentil tiden t (målt i antal ...
