Matematik
Årsprøve
HEJ
Jeg skal snart til årsprøve i Mat B (1g). Så jeg vil bare spørge om der er så nogle herinde som før har været oppe i mat b i 1g? og om opgaverne var nem eller svær og hvilke opgaver der typisk vil være i en årsprøve i 1g? For da jeg kigger på gamle eksamensæt, så er der mange ting som jeg ikke har lært endnu og bliver nærvøs nu, hvis jeg ikke kan finde ud af det til prøven!
tak på forhånd
Svar #1
10. maj 2016 af BadBoyBard (Slettet)
#0: Du har forstået det hele baglæns. Du skal til årsprøve i Mat C, da du går i 1.g, så opgaverne svarer til Mat C eksamnerne. Prøv evt. at Google disse. Du burde nok kunne finde nogle pdf filer med gamle opgavesæt.
Håber dette hjælper. Det er nu snart fire år siden jeg sidst gik ud af gymnasiet, men jeg tror stadig, at et fag i et år = C-niveau, et fag i to år = B-niveau, etc.
Se evt.
Bard
Svar #2
10. maj 2016 af Sfeldt (Slettet)
Svar #3
11. maj 2016 af BadBoyBard (Slettet)
#2: Måske har tingene ændret sig, siden jeg blev færdig med stx, men du "har" godt nok matematik på B-niveau i 1.g, men de opgaver man får i årsprøven vil oftest være de samme som dem, der har mat på C-niveau har. Du lærer for eksempel ikke integral- og differentialregning i 1.g, selvom du har mat på B-niveau.
Bard
Skriv et svar til: Årsprøve
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.