Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12541 til 12560 af 95433
  • Hjælp til solsystemet !!!

    Forumindlæg
    Hejsa... Jeg er i øjeblikket igang med at skrive et projekt omkring solsystemet, men jeg kan ikke finde jordens tilblivelse?? Nogen som kan forklare mig jordens tilblivelse i fysik? På 10. klasses niveau. Det ville være en stor hjælp!!
  • Kræfter et legeme i en væske er påvirket af

    Forumindlæg
    Hej jeg skal afslutte fysik B-niveau her i morgen. Jeg skal kunne redegøre for hvilke kræfter et legeme i en væske er påvirket af. Behøves ikke teori om hver af kræfterne bare lige overordnet info om hvilke kræfter legemet bliver påvirket af. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? På forhånd t...
  • Hjælp tilbydes i : Mat A, Fys A og Kem A

    Forumindlæg
    Mit navn er Peter. Jeg er en 35-årig kemistuderende fra Lunds Universitet (ved siden af studiet arbejder jeg som gymnasielærer i kemi.) Hjælp til Matematik, fysik og kemi (op til gymnasialt A-niveau i de to første og på universitetsniveau i kemi) tilbydes. De venligste hilsener Peter
  • Lorentzlov

    Forumindlæg
    HJÆLP nogen af jer der lyn hurtig kan forklare mig lorentzlov (folkeskole niveau), http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif se på linket, det er det forsøg jeg ikke forstår.. hurtig, jeg skal snart i seng :s
  • ioner

    Forumindlæg
    Hej! jeg skal til fysik årsprøve på mandag. og mangler forsøg med ioner på 8.klasses niveau og har også utrolig svært ved at forstå det. Så hvis der er nogle der kender nogle gode forsøg om ioner, så ville det være rigtigt fedt! :)
  • Elektronvandring

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at skrive en fysik rapport. Det er gået godt indtil videre, men nu er jeg støt på et lille problem: Elektronvandring... Jeg kan simpelhen ikke huske, hvad det er. Nogle der kan forklare det, meget gerne på et folkeskole niveau, tak :)
  • Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys

    Forumindlæg
    atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til matema10k@gmail.com Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi.
  • Forsøg til emnet Energi

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Jeg vil bare lige høre, om nogen af jer kender et godt, og nemt fysik forsøg på 8kl. Niveau? Jeg tænker ikke nogen speciel slags energi. Mvh Andreas
  • Ellære - belastningskarakteristik

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til fysik B eksamen snart, og ud fra en af opgivelserne for ellære står der belastningskarakteristik, men kan ikke huske, hvad det er.. Er der nogen, der lige kan forklare mig kort om det, og hvad jeg kan komme ind på om belastningskarakteristik på B niveau? Mvh.
  • Stråling og elektromagnetisme

    Forumindlæg
    I min fysikbog står der at gammastråling og røngtenstråler (og for den sags skyld osse almindeligt lys) er elektromagnetiske stråler, men hvad har det med elektromegnetisme (eller bare magnetisme) at gøre? (Skal op i fysik i morgen og niveauet behøver ikke kun at være 9. klasses)
  • Atomfysik Eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg skal op til eksamen i atomfysikfysik b niveau, og håber derfor nogle kan hjælpe mig, med nogle underemner jeg kan komme ind på. Noget der vil være relavant at snakke om. Håber på hjælp
  • hjælp ! old eksamen i morgen! hvad må man have med til eksamen?

    Forumindlæg
    Hejsa :). er helt kommet i tvivl om hvad man må have med ind til selve eksaminationen. Ind til forberedelsen må man vel have det hele med, men hvis man så har brug for nogle noter som man har taget i løbet af året må man så tage dem med ind til eksaminationen, eller skal man bruge forberedelses...
  • hjælp mig pls. jeg drukner

    Forumindlæg
    er der nogen der please kan forklare mig opgave a og c? forstår intet af det
  • differentialregning

    Forumindlæg
    En bestemt dag er temperaturen inde i et bestemt hus 20 grader C, og ude-temperaturen er konstant. Varmeanlægget i huset går i stykker kl. 13, og herefter begynder temperaturen inde i huset at falde. Temperaturen T inde i huset (målt i grader Celsius) er en funktion af tiden t (målt i timer efter...
  • Disposition til Salte

    Forumindlæg
    Sidder og skal til at lave en disposition om salte, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte. Nogen som har en disposition, som jeg kunne tage udgangspunkt i? Mvh. Cecilie
  • Vekselspænding

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak.
  • Rapporter om nervesystemet

    Forumindlæg
    Jeg har brug for inspiration samt noter til nervesystemet.
  • konspirationsteorier

    Forumindlæg
    hej derude.. Jeg har liget et spørgsmål, som jeg håber der er nogle der kan svare på, kan nemlig ikke selv finde noget om det. Men er der lavet konspirationsteorier omkring dommedag af fysikere?
  • Sokrates' Forsvarstale

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle der har gode noter til Sokrates' Forsvarstale? Eller kender I nogle gode websites om denne tale? Både danske og engelske sider er velkomne.. Tak
  • Mængdeberegning

    Forumindlæg
    Nogle der har gode noter til et teori afsnit om mængdeberegning? Altså med henblik på udregningsmetoden og forklaringer med mere. På forhånd tak, og godt nytår :-)