Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12541 til 12560 af 23765
  • Hvad vil det sige - adgangskrav.

    Forumindlæg
    Hej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe...
  • optagelsesprøve stx

    Forumindlæg
    Er der nogen som har været i optagelsesprøve og kan fortælle lidt om hvordan man skal forberede sig til prøven. Jeg skal op i Dansk, engelsk, matematik og fysik.
  • Tørrecentrifuge

    Forumindlæg
    HEj ;D Er der nogle der har nogle gode links til, at forklare fysikken bag en tørrecentrifuge? På forhånd tak,
  • Induktion

    Forumindlæg
    Hej derude :-) Jeg skal på i fysik her om 2 uger og et af emnerne er induktion. Hvad er indution helt præcist? - H vad betyder det? - Hvad bruger man det til i dagligdagen? Tak på forhånd!:-)
  • Oliefyr

    Forumindlæg
    Hej, jer inde på Studieportalen. Er der en venlig sjæl, som måske kan hjælpe med nogle opgaver omkring oliefyr i fysik. Opgaverne er vedlagt. :-)
  • Frihedsgrader?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kort kan forklare hvad der menes med "frihedsgrader" i fysik? Jeg kan ikke finde det i bogen (de kyler bare ordet ud) eller på internettet...
  • Hvad betyder enheden?

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i fysik der lyder: hvor mange [ps] er 0,00785 [s] jeg ved ikke ved [ps] betyder?
  • hvad er størrelsen for aJ (energi)

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave fysik aflevering og ville høre hvor stor aJ er i forbindelse med excitation af atomer?
  • synopsis over danskernes forbrug

    Forumindlæg
    skal op i danskernes forbrug i fysik. Nogle der har en god ide? Er gået hel i stå efter jeg lige har lavet en til samfund også
  • Kemisk analyse

    Forumindlæg
    hey guys skal op i fysik imorgen, og et af emnerne er kemisk analyse! er der nogle som kan hjælpe mig med at finde de ukendte væsker på den nemmeste måde?
  • Skriftlig eksamen 2016

    Forumindlæg
    Nogle andre end mig, der har lyst til at sammenligne resultater fra dagens prøve i skriftlig fysik?
  • Elektrisk ladning

    Forumindlæg
    hej :) jeg har brug for hjælp til følgende opgave i fysik.: Beregn hvor mange elektroner der skal til for at få en ladning på -1C.
  • Jeg har eksamen på mandag :D please hjælp mig

    Forumindlæg
    Hvad kendetegner en syre og en base ?? Vil være utrolig glad hvis der var en der ville hjælpe mig med det :D Tak på forhånd :) Fysik kemi er ikke min stærke side :)
  • Eksamen 6. juni

    Forumindlæg
    Hej ville lige høre om der er nogle af jer der var oppe i fysik idag? Hvordan gik det? og er der nogle der kunne lægge deres besvarelse ud eller svar?
  • poliorid med solbrille

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til fysik/kemi eksamen , og under emnet lys vil jeg gerne forstår den punkt : Hvordan kan man vise poliorid med solbrille ?????? Tak på forhånd
  • Fagenes begrænsninger og muligheder

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står og skal til mundtlig AT meget snart. Har arbejdet med fysik og dansk, og tænkte på om nogle kan fortælle mig, hvad fagenes muligheder og begrænsninger er? Tak på forhånd :)
  • Forsøgsopstilling?

    Forumindlæg
    Hey... Er der nogen der kender et godt program man kan downloade til computeren, hvor man kan lave opstillinger af forsøg? til fysik brug...
  • Opgaverne 4. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg.

    Forumindlæg
    Er der nogen, som har lavet eksamsensopgaverne 3. Golfslag og 5. Rutherfordforsøg på fysik A-niveau? Dem har jeg nemlig store problemer med, så kunne godt bruge lidt hjælp eller nogle hint.
  • Fjederkonstant...

    Forumindlæg
    Hej Er der en herinde, der er god til fysik og kan hjælpe mig med denne opgave? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1207940 Det er opgave b) jeg skal have hjælp til.
  • Henfaldsrække eller henfaldsserie? (meget vigtigt!)

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, og er kommet i tvivl: er en henfaldsrække og henfaldsserie det samme? Og hvordan vil i beskrive rækken/serien? Svar modtages med kyshånd.