Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12541 til 12560 af 38620
-
SRP - integration - robin cook
ForumindlægHej. jeg er ved at skrive SRP om integration og er kørt fast i en analyse af robin cooks tale Chicken Tikka Masala , og ville hører om der er nogle der har skrevet opgave eller har nogle notater om denne? ville være en rigtig stor hjælp! Tak på forhånd! -
historisk baggrund
ForumindlægHej Alle. I forbindelse med min analyse af fimlem Gøgereden kunne jeg godt tænke mig at høre om der var nogen der kendte til den historiske baggund/konstekst for filmen? Skete der for eksempel noget speiclet i samfundet eller noget som minder om det? Noget der kan knyttes til filmen? -
Mundtlig dansk i ottende
ForumindlægHej jeg er lidt forvirret så jeg vil gerne spørger noget angående dansk mundligt. Vi har en pensum som jeg har valgt en digt og jeg skal perspektere med en anden novelle som jeg har fået fra nettet hvilken af dem skal jeg så analyser????? -
SSO
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan komme med nogle gode forslag omkring SSO på Hhx 3 år. har selv tænkt mig skrive i dansk, men hvad mener du? -
Kan det være rigtgit at man kun får 6..?
ForumindlægHej...Ville lige høre om det er reaæistisk at jeg kun fik 6, i dansk. jeg fik en novelle af herman bang, der hed pernille, jeg gav et referat, jeg gav en personkarakterstik, miljøbeskrivelse og sammenlignede med en anden herman bang noveller, den sidste balkjole. jeg haved ikke opfattet at de 2 p... -
Konsekvenser af jødeforfølgelsen?? (HASTER)
ForumindlægHej Jeg har et emne i historie omkring jødeforfølgelsen, hvor jeg skal beskrive hvilke konsekvenser jødeforfølgelsen havde for tyskerne og resten af verden.. Nogle der har nogle idéer..? -
Hvad er formålet
ForumindlægHvad er formålet med at lave en Pestel analyse? -
digteanalyse: miljø
ForumindlægHej, jeg skal op til dansk mundtlig eksame, og jeg trukket lyrik og valgt De Evig Tre af Tove Ditlevlsen. Et af punkterne på min analyse er miljø, men jeg er ikke sikker på hvad miljøet er i digtet. så hvis i kunne hjælpe vil det være til stor hjælp. :-) -
Kan i forstå det?
ForumindlægHer er min problemstillinger og problemformulering. Har haft meget svært ved at formulere det og er blevet meget i tvivl om det nu er rigtigt. Kan i forstå det, er det rigtigt? Er meget i tvivl. Problemformulering • Hvilken indflydelse havde brydningen af Enigma på udfaldet af 2. Verdenskr... -
Tilladt eller ej?
ForumindlægHej SP. Hvis man i sin SRP har denne problemformulering i historie A; Belys konflikten x ved hjælp af de to kilder. Konflikten forgår mellem land a og b Den ene kilde, belyser konflikt x fra a's synspunkt, den anden belyser konflikten fra b's synspunkt. Skal jeg lave min analyse f... -
Metoder ?!?
ForumindlægHey Guys Jeg skriver om Martin Luther Kings visioner og forudsigelser om fremtiden. Mine fag er Engelsk (humanior) og Samfundsfag (Samfundsfaglig). Mit eneste problem er jeg mangler metoder. Mit indgangsvinkel er at jeg går ind og analyserer talen " I have a dream" og bruger de retorisk... -
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.? -
Hjælp til Indledning af opgave
ForumindlægHej alle. Jeg er i fuld gang med min dansk/historie opgave, hvor jeg skriver i både dansk og historie om Vilhelm Buhls radiotale, der omhandler modstand og sabotage fra den danske befolknings side under besættelsen. Jeg er meget i tvivl omkring hvordan min indledning skal skrives. Jeg dog skr... -
Hjælp mig med oversætte.
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at oversætte det her på tysk, men tror der er noget galt med det. Vil i gerne oversætte det, tak. (Håber i vil) Som sagt har det været en god uge med udfordringer. Det var en nem tekst som vi skulle læse. Det var også godt, at der ikke var for mange opgaver. Det var godt at... -
terra
Forumindlægheyyy gutter, er der nogle der har en analyse af terra ligge som i kan sende til mig? -
Plz hjælp :)
ForumindlægHej jeg sidder her med en tysk tekst, jeg skal skrive stil over den, og jeg har oversat teksten men stadig efter jeg har oversat teksten har jeg svært ved at svare på spørgsmålene, i det omfang som opgaven skal fylde, så jeg vil bare høre, om der ikke var nogen der kunne komme med nogle tips til ... -
Solsort
ForumindlægEr der nogen der har en analyse af Solsort fra 1962? -
dansk
Forumindlæghvad skal man starte med når man analysere en reklame -
Giv mig én god grund
ForumindlægJeg har været en slacker gennem gymnasiet, hvilket jeg må erkende at have fortrydt.. Jeg har fået to 7-taller og et 4-tal. Resten er enten -3, 00 , 10 eller 12. Det har gjort at min gennemsnit er fuck'd up! Jeg fik -3, -3 i tysk fortsætter, 00 i religion og 00 i mdt. engelsk. I matA regner j... -
Adjektiver
ForumindlægHej Jeg skal analysere nogle sætninger og forklare hvorfor adjektivet skal bøjes på en bestemt måde. Sætning 1 : Den friske luft i bjergene er meget sund, og mange tilbringer en lille uge om året dér - selv den tyske forbundskansler. Sætning 2 : I de såkaldte "Reformhäuser" kan ma...
