Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 12601 til 12620 af 35989
-
binomial eks
Forumindlæghej vil i tjekke om, det jeg har lvet er rigtig fx slår et mønt hvor: n 10 = antal slag r= 6 antal succes for at slå plat p= 50% = 0,5 sandsynligheden for at få plat altså k(10,6) * 0,5 ^6 * (1-0,5)^10-6= ? binofordelling er det rigtig -
Matematik D almen forbedredesesleksamen emne politi fra dec 2010
ForumindlægJeg har desværre mistet mine notater og facis fra skriftlig matematik D Almen forbedredelseseksamen i dec 2010 - hvor emnet var politi Er der nogle der har facit eller notater liggende til opgavesættet, eller ved hvor jeg kan finde dem, så vil jeg meget gerne se så jeg kan få orden i mine pap... -
HJÆLP!! Analyse af "Blod Kærlighed" (Peter Adolphsen)
ForumindlægNogen der har en Analyse af Blodig Kærlighed? Ville være en kæmpe hjælp, hvis i kunne give et uddrag eller noget af analysen! :) (Eller måske bare hvad 2. Historien er/hvad meningen med den er? Altså den har en anden betydning en det der står på linjen) -
kronik? hjæælp
ForumindlægHej alle. jeg har fået en tekst som jeg skal argumentere for osv. Selvom jeg har været på nettet for at læse om kronik genren, har jeg stadig ikke forstået hvad man skal skrive i en kronik. jeg har skrevet de i teksten forskellige synsvinkler, samt en konklusion. i min indleding har jeg skrevet n... -
Engelsk årsprøve
ForumindlægHej! Jeg står og skal til engelsk årsprøve i næste uge, og vi har fået af vide, at der vil kommer det der "jumbled sentences" med, hvor vi skal sætte 2 historier sammen. Er der nogen der ved, hvor man kan træne det henne? -
Karakter
Forumindlægden skrifttilge AT opgave i 2.g , tæller den sammen med den mundtlige del ? -
Politik og medier
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til mundtlig årsprøve i samfundsfag imorgen og jeg har trukket følgende emne: Politik og medier. I en af bilagene har jeg fået denne figur: http://basissamf.systime.dk/kapitel-4/45-de-politiske-partier.html Nogle der kan hjælpe mig med at få noget ud af den figur? Har li... -
Vinkelsummen i trekant
ForumindlægHej, Jeg skal bevise, at vinkelsummen i en trekant er 180 o, men hvordan gør jeg lige det. Vi ved jo, at vinkelsummen i en cirkel er 360 grader, og hvis vi dividerer vinkelsummen med 2, får vi 180 grader. Vi deler cirklen i to dele, hvor vi får to halve cirkler. Man kan jo evt. tegne en trekant... -
HAster BIOLOGI
Forumindlægangiv den enzymgruppe myrosinase tilhøre . begrund dit svar? -
hjemmeeksamen i latex
Forumindlægjeg skal til 24 timers hjemmeeksamen i morgen på københavns universitet. jeg vil gerne lave min opgave i latex, men vi skal benytte en standard forside. burde studiet ikke have denne standardforside i et latex-dokument eller er det muligt at rende min pdf-fil fra latex, hvor jeg inkluderer denne ... -
Industrialiering - problemformulering, godt nok?
ForumindlægHejj, jeg har aldrig været god til det med problemformuleringer, men skal lave et og ville høre hvordan den kunne forbedres? Problemformulering Under hvilke levevilkår (arbejde, boligforhold, børnearbejde, rettigheder) levede arbejderklassen og deres børn under industrialiseringen på og hvordan k... -
Fejlstøvsugeren side 36-37
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for en facit liste til den grønne fejlstøvsugeren side 36-37 -
Et selskab af danske kunstnere i Rom
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at udføre en billedanalyse af vedhæftede billede (Et selskab af danske kunstnere i Rom). Jeg undrer mig over følgende spørgsmål: Retorik: Er der tale om et retorisk billede med en særlig hensigt? Hvilke argumenter indeholder billedet i så fald? Hvilke appelformer benyttes?... -
4 a-fag i gym, men 5 a-fag med GSK
ForumindlægJeg afsluttede gym her sidste år med 4 a-fag. December samme år afsluttede jeg matematik A (B-A) Får jeg så en bonus for 5 a-fag, eller gælder det udelukkende, hvis man har dem i gym? Jeg har søgt en videregående uddannelse i år. -
hjælp til min disposition!! radioaktivitet
ForumindlægJeg skal ha lavet en disposition om Radioaktivitet der skal indgå noget med: - Geigertæller/Geiger Müller rør - Baggrundsstråling - Alfa-, beta- og gammestråling - radioaktivt henfald - jordstråling - halveringstid - anvendelse af stråling i dagligdagen. Jeg ved simpelthen ikke... -
Årskarakter eller eksamenskarakter?
ForumindlægHej Hvis man søger ind i kvote 1, er det så ens årskarakters snit de kigger på, eller ens eksamenskarakter snit? -
Hvad er forberedelsesmateriale i mat A stx?
ForumindlægHej, er der nogen der kan give en forklaring på hvad forberedelsesmaterialen i mat A stx går ud på? Jeg ved, at det for i 2024 handler om sandsynlighedsregning. Hvor mange af opgaverne i selve eksamenssættet kommer til at omhandle emner fra forberedelsesmaterialet? -
SKAM TV-serie
ForumindlægHej. I forhold til TV-serien “SKAM”, ville jeg høre, hvad I tænker serien ligger ind under af buerne: episodebuen, føljtonbuen, scenebuen eller? Jeg har nemlig aldrig set serien selv, så er meget forvirret hvorvidt, der er en “konflikt” i hvert afsnit eller om det strækker sig over flere episode... -
Dansk mundtlig årsprøve!
ForumindlægJeg skal til mundtlig årsprøve, og vores lærer har skræmt os med, at vi overhovedet ikke må kigge i nogle papirer under eksaminationen, så vi skal kunne huske linje- og sidetal for TD. (det er jo optil 8 sider..) Det synes jeg lyder sygeligt.. jeg var også til årsprøve sidste år, men har nok fort... -
Jews
ForumindlægSkal læse en tekst som hedder "The conversion of the jews" af philip RothHar prøvet at finde noget om den på nettet men kan ikke finde noget overhovedet. Er der nogen der har læst den og har nogle guldkorn eller andet. Min lærer påstår hun er den eneste der kan lide den så det kan være ...
