Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 12661 til 12680 af 32066
  • Hjælp til linjens ligning ud fra vektor og punkt, uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået dette spørgsmål, og det er uden hjælpemidler. Har tjekket webmatematik, og alle sider, men jeg kan ikke finde ud af hvordan :( Alt hjælp værdsættes!
  • Spørgsmål omkring det sociale netværk

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen!! Jeg står og skal til at sammensætte en eksamens opgave i statistik, så jeg ville lige høre jer om i ikke lige vil svare ærligt på disse 2 spørgsmål :-) http://www.surveymonkey.com/s/WKWQLBC Tak på forhånd :-) Mvh. Mikkel
  • Må et gymnasium/HF ansætte en studerende som vikar?

    Forumindlæg
    Hej hvis nu et gymnasium/VUC bliver bekendt at én de har haft ansat som hjælpelærer, og som er under uddannelse, men som viser sig at være faglig kompetent og dygtig til at undervise. Må de så tilbyde vedkommende en vikartjanser i ny næ? Eller det simpelthen strengt forbudt?
  • tror i 2g'erne slipper for mundtlig mat?

    Forumindlæg
    Sidste år læste jeg at en stor del af 2g'erne slap for mundtlig mat-eksamen. Tror I også det gælder i år?
  • Medicin

    Forumindlæg
    Hvis jeg ønsker at læse medicin, hvilken linje skal jeg så vælge på gymnasiet?
  • Bestemme halveringstiden

    Forumindlæg
    Hej I denne kemi A eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_kemi_A_stx_opgave.ashx I opgave 4.c skal jeg bestemme halveringstiden. Jeg har fået hældningen til at være -2/17 - altså -0,11765. Halver...
  • Hvad hedder det på dansk?

    Forumindlæg
    På engelsk hedder det trig-identities , hvad hedder det på dansk? Jeg tænker på trigonometriske sammenhænge som f.eks. cos^2(x) + sin^2(x) = 1 sin(x)^2 = 1 - cos(2x) osv.
  • hjælp til skema

    Forumindlæg
    hejsa er der nogle der kan hjælpe mig med de her opgaver?
  • Vektorbegrebet

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan forklare mig om vektorbegrebet, da jeg muligvis skal bruge det til min eksamen? Tak på forhånd:)
  • Noter på STX?

    Forumindlæg
    Hej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak
  • Tretrinsreglen

    Forumindlæg
    Hvad er tretrinsreglen? :)
  • komplekse tal HASTER

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal?
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en opgave hvor at jeg skal lave en video omkring følgende ting (enhedscirklen, definition af cos, sin og tan, og formler for retvinklede trekanter. ) Jeg er virkelig i tvivl om hvordan jeg jeg skal forklare det på en video. Er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg kan s...
  • Polynomier og funktioner af to variable

    Forumindlæg
    Hej jeg er i gang med at forberede mine dispositioner til mat a eksamen. I et af spørgsmålene står der følgende: Forklar hvad man forstår ved en funktion af to variable, og vis hvordan man ved brug af differentialregning kan undersøge grafens forløb. I din gennemgang skal du komme ind på begre...
  • differentialkvotienten for en funktion

    Forumindlæg
    Hej forestår ikke dette spg: Gør rede for differentialkvotienten for en funktion
  • Bevis

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et spørgsmål ang. beviser. Er det et bevis, når man omskriver en formel til en ny formel? Eksempelvis hvis man omskriver formlen A_n = b*(a^n-1)/r (altså formlen for annuitetsopsparing) til en ny formel, hvor man kan bestemme antal terminer ved at isolerer n? På forhånd tak for h...
  • Hjælp valgfag?! Mat B + samf B? Eller Historie A + samf B?

    Forumindlæg
    Kom til at oprette mit spørgsmål i den forkerte kategori, så prøver lige at lave den her i stedet! :) Hey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf...
  • Disposition.

    Forumindlæg
    Hej SP. Er der en, der vil uddybe dette yderligere eller komme med links? Vis at en positiv voksende kontinuert funktion på et lukket interval har en stamfunktion og benyt dette til at vise, hvordan man kan bestemme arealer vha. bestem integral. På forhånd tak.
  • Lineære funktion

    Forumindlæg
    Hvordan kan man bestemme tallene a og b udefra to punkter på grafen?
  • Problem løsninger

    Forumindlæg
    Brug for hjælp. Skitse 3 viser den regnvandstank, som familien planlægger at købe, og det hul, de skal grave, når tanken skal i jorden. Regnvandstanken har tilnærmelsesvis form som en cylinder, og hullet har tilnærmelsesvis form som en keglestub. Ifølge producenten kan tanken rumme 3500 L. Und...