Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12741 til 12760 af 23765
-
fjederkonstant og betonklodser
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at øve mig til terminsprøven i fysik A, og jeg har disse to opgaver som jeg ikke ved hvordan man løser. Nogen der kan hjælpe? -
Nitrogens kredsløb
ForumindlægHej Jeg skal snat op i fysik (FSA) og jeg vil høre om der er nogle der kan forklare nitrogens kredsløb lidt bedre end min fysikbog. -
Hjælp
ForumindlægHej :) er der en der vil hjælpe mig med lidt fysik teori, (give mig nogen forkalringer til, hvad de forskellige ting bruges til ? fx Hvad bruges syre og baser til i dag ? -
Volt og ampere ???
ForumindlægHeej alle Skal til eksamen i fysik imorgen. Kan I lige hjælpe med at forklare mig hvad volt og ampere indebærer ? På forhånd tak ! :) -
NORD OG SYD - FORSTÅR DET SIMPELTHEN IKKE!!!
ForumindlægHej jeg er igang med at læse op til fysik - emnet magnetisme. Hvordan finder man ud af nord og syd på en stangmagnet ? ( ved godt dumt spørgsmål ) :( -
Isotoptavlen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i fysik eksamen, men kan ikke rigtigt finde ud af at bruge istotoptavlen, altså det med henfald.. !! Hvad er meningen med henfald -
Bølgeegenskaberne - Lyd
ForumindlægHej. Skal til mundtlig fysik om 24 timer. Skal fortælle om bølgeegenskaber. Er der nogle, der kan komme med eksempler med lyd? -
Nuklidtabellen
ForumindlægGod eftermiddag! Jeg skal op i fysik eksamen i morgen og har ikke helt styr på hvad nuklidtabellen er og hvad den skal bruges til, så jeg tænkte på om der var nogen her inde der vidste det? :) Mvh Christian -
Skal man?
ForumindlægFysik Mundtlig eksamen B: skal man komme ind på Ohms lov hvis man har omkring resistivitet og resistansens temperaturafhængighed?? :O -
FORBRÆNDING !!
Forumindlægjeg står og skal op i fysik imorgen, og en af emnerne er forbrænding ! Jeg kan forsøgene , men teori er jeg helt blank ?? hvad kan man fortælle om?? -
Elektronspring
ForumindlægJeg skal snart til fysik/kemi eksamen, og har brug for forklaring af ''elektronspring'' på forhånd tak! -
hastighed og acc.
Forumindlæghejsa, er der en herinde der kan hjælpe mig med en forklaring på følgende udtryk i fysik: - middelhastighed - middelacceleration - momentanhastighed - momentanacceleration takker på forhånd=) -
Gunn-diode
ForumindlægHej. Jeg sidder med flg.spørgsmål i en fysik opgave hvor man skal udregne resistansen i en Gunn-diode. Jeg kan ikke regne opgaven ud, og beder derfor graciøst om hjælp -
Hvilke emner skal man have styr på, når man er gået ud af folkeskolen?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet i tvivle om hvilke emner inden for fysikken man skal have styr på efter folkeskolen? Tak på forhånd -
Tilbydes: Lektiehjælp i Århus.
ForumindlægKontakt mig privat, og vi kan finde ud af noget. Det drejer sig hovedsageligt om fysik, kemi, matematik og tysk. -
Variable og variabelkontrol
ForumindlægGodaften fysikkyndige mennesker! Jeg har virkelig brug for hjælp, til at få forklaret begrebet variable og variabelkontrol inden for fysikkens verden! På forhånd tak! -
Srp cubakrisen
ForumindlægHej jeg havde tænkt mig at have om cubakrisen i historie og fysik, men er cubakrisen ikke kernestof? Hvordan får man det til at gå ud over pensum? -
Lommeregner??
ForumindlægHvilket online lommeregner-program kan I anbefale? Jeg skal til at læse fysik 0-B over virtuel undervisning -
Hjælp skal snart til eksamnen
ForumindlægJeg går i 9 klasse, og skal snart op i eksamnen her i december. Har i nogle gode begrebskort, eller noter som i vil hjælpe mig med at finde, omkring fysik? -
Kridt/Kalk/Mørtel
ForumindlægHar lidt problemer med en opgave vi lige har fået i fysik. Spørgsmål: 1. Hvad består kridt af? 2. Hvor finder man kridt/kalk? Håber virkelig i vil hjælpe!
