Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 12781 til 12800 af 160040
-
Matematik Skriftlig Eksamen
ForumindlægHej jeg var til eksamen for et par dage siden og vil gerne spørge om nogle kunne kigge på den og bedømme den (Eventuelt med en karakter)? :) Tak for at tage dig ulejligheden til at læse dette. -
Matematik opgave (integration)
ForumindlægHej!Sidder lige med et integrale som jeg ikke helt kan løse.Det drejer sig om at finde stamfunktionen til (3x^2 - x - 2)/(x + 1). Skal man bruge substitution eller partiel integration? Hælder mest selv til substitution, men kan bare ikke passe den.På forhånd tak! -
skriftlig matematik b
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår de skriftlige karakterer i mat b - HF - offentliggøres? -
Matematik .. meget nemt/kort
ForumindlægJeg har denne her opgave: 3(x+y)-6/x-y)+5(x-y)-2(x-y)= 3x+3y-6x+6y+5x-5y-2x+2y = x+6y .. - Er dette det rigtige resultat, og hvad kaldes sådan et stykke reducering?.. ell. mange tak :) -
Matematik, beregn nutidsværdi
ForumindlægHvordan beregner man følgende spørgsmål ud: "Bergen nutidsværdien af en kontinuert pengestrøm for en tiårig periode af 15000 DKK per år ved en rente på 0,75%?" Jeg har prøvet med følgende formel som er vedhæftet, men får et helt andet tal end det rigtige svar: -
Tricky Matematik Opgave
ForumindlægHej allesammen! Jeg har virkelig et problem med en opgave her. Opgaven lyder. Virksomheden Reppeat producerer to typer tæpper, TREK og FIRK Reppeat har begrænsede ressourcer med hensyn til medarbejdertimer og maskintimer. Til produktion af et tæppe af typen TREK anvendes 2 medarbejdertimer og ... -
Matematik fsa dec 2002
ForumindlægEr der nogen som har svarene? Har ikke kunne finde det, kun på studienet.dk På forhånd tak. -
matematik fsa december 2008
Forumindlæger der nogen der har den opgave? - er virkelig lost! -
Matematik, bestem bredden af CD.
ForumindlægOpgaven er vedhæftet, jeg har ingen idé om hvad man skal gøre! Håber i kan/vil hjælpe. På forhånd tak. -
Matematik cos, sin, tan
ForumindlægFinde længderne og vinklerne for CABmax -
bevis til matematik eksamen
ForumindlægHej jeg har fået en spørgsmål i differentialregning hvor jeg skal redegøre for montoniforhold nulpunkter ogog hvordan differentialkvotienten finde ved en selvvalgt funktion ved brug af 3 trinsreglen. I min besvarelse skal der indgå minds 1 bevis, og mit spørgsmål gå ud på hvis jeg differentier ... -
ridning matematik problemregning
Forumindlægh -
-dN/dt = -N' = A
ForumindlægEr -dN/dt = -N' = A? -
søger en god citat - om matematik og fysik
Forumindlæghej nogle herinde der kender en god citat? noget der omhandler matematik og fysik.. noget i stil med.. "matematik er det sprog redskab hvor med fyikken beskrives" -
Skriftlig Matematik årsprøve
ForumindlægHej jeg har en skriftlig matematik årsprøve på mandag, er der nogen der har forslag til hvad jeg skal læse op? Eller nærmest hvad jeg skal læse op? (går i 1.g) Mvh.. -
STX matematik b terminsprøve
ForumindlægEr der nogen der har haft terminsprøve i matematik b STX i år? Hvis ja, ville personen så være sød at linke svarene? -
Redegørende afsnit - hvor langt mht. fysik A og historie A?
ForumindlægHej Er der en begrænsning på hvor lang redegørelsen må være ift. at jeg skriver SRP i fysik A og historie A? -
Studieretning
ForumindlægJeg har fundet en spændende studieretning på HTX, som jeg tror vil gavne mig mest i fremtiden. Studieretningen som overvejes er ''internationale medier'' hvor følgende niveauer er påkrævet: Kom/it A, Engelsk A og mediefag C. Samtidig har jeg tænkt mig at hæve matematik fra dens n... -
Potensfunktion, bestem tallene a og b
ForumindlægHej sidder med en opgave som egentlig burde være rimelig simpel. opgaven lyder som følger En funktion f er af typen f(x)=b*x^a, og der gælder, at f(2)=4 og f(4)=64 - bestem tallene a og b på forhånd tak :) -
matematik fsa opgave
Forumindlæghej er der nogen der har en fsa færdihedsreningsopgave som er gul. som ka sende den til mig da jeg kom til at smide den væk.
