Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 12821 til 12840 af 45451
-
Pledge of allegiance/ trosskabseden
ForumindlægHej jeg skal analysere den amerikanske trosskabsed (pledge of allegiance) med fokus på religion og dennes rolle i det amerikanske samfund. Men hvordan gør jeg lige det, og får noget godt fagligt engelsk og samfundsfagligt med når den er så kort? Her den: “ I pledge allegiance to the flag ... -
3.g Fjollebillede
ForumindlægVed godt at dette egentlig ikke har noget med lektiehjælp at gøre, men håber alligevel det er ok at søge hjælp her - Ved jo at der er mange studerende herinde. Vi skal have taget 3.g fjollebillede på onsdag, og jeg vil høre om der er nogle herinde som har en god ide til et tema eller andet sjovt... -
Nihilistisk Folkeparti
Forumindlæghttp://www.nihilistisk-folkeparti.dk/mrk.html Skal grine eller græde, eller græde af grin? -
Tale
ForumindlægHej derude :/ Nogle søde mennesker, som kan hjælpe mig med at analyserer en engelsk tale? -
Skr eng eks 2.g
ForumindlægHva så, hvordan gik det?Jeg sys min analyse var lidt tør, så ville høre hvad i andre har skrevet. Jeg sagde selv, at teksten handler om at tillægge livet en mission eller en mening, altså at afrikaneren(hva hun nu end hed)opnår mening med livet da hun vælger at smutte tilbage afrika og efterlade ... -
hjælp til materiale
ForumindlægHej alle sammen :) TIl december skal jeg skrive min SRP, og er derfor ved at forbedre mig til de indledende samtaler inden selve skrivningen begynder. jeg har valgt at skrive i fagene samfundsfag (A) og engelsk (A). mit emne har jeg valgt skulle være abortproblematikken i USA. så derfor vil je... -
SRP DØDSSTRAF I USA
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med min analyse i SRP og er en smule lost i hvordan jeg skal anvende politiske teorier / modeller i det. Jeg skal svare på: Foretag en analyse af debatten idag i USA omkring dødsstraf. I din analyse skal du inddrage relevant historisk materiale og relevante samfundsfaglig... -
et lille hjælp, meget haster
Forumindlæghej alle samen! jeg har fået en opgave hvor jeg skal analyser for en tekst som er taget fra romanen "Halality". teksten er kun en samtale mellem hovedperson Phoenisis og en nynaziste Antares. der er ikke andet end en samtale mellem de to. so jeg ved hvordan jeg skal analyser den ford... -
engels mundtlig 2.g
ForumindlægJeg skal op i engelsk mundligt her i næste uge. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle fif:) og om hvad der er bedst at komme ind på.Dessuden om der er nogen der ved om hvis man trækker en roman om man skal fortælle om hele romanen eller om man skal kun skal fortælle om de kapitler der er o... -
Apartheid
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal til at lave en desposition i engelsk, hvor jeg har valgt emnet Apartheid. Hvordan kan man vinkle den? Altså jeg har fået at vide at jeg kunne snakke om Mandela. Men er der nogen af jer der har flere og andre idé man kan bruge? :-) Taaak! -
Noter til Romeo og Juliet
ForumindlægJeg er nu i engelsk på højt niveau i gang med at læse Rome and Juliet og ville høre om der var nogen, som lå inde med noter til bogen? Jeg synes den er virkelig svær, så det ville være en stor hjælp! Mvh Ditte -
stil opsætning
Forumindlæghej allesammen jeg er en ung dreng på 14 år som skal til at starte i 9. klasse. jeg ville gerne vide hvordan stile skal opsættes i dansk, engelsk og fransk? vis der nogen der ved det så svar hurtigst muligt tak hilsen yosef -
Ideer til SRP?!
ForumindlægHejsa. jeg ville høre, om der var nogle, der havde nogle gode ideer til et emne til SRP. Jeg skal skrive i engelsk, som jeg så kan kombinere med enten Tysk, dansk, historie eller samfundsfag?? På forhånd tak.. -
Samfundsfag
ForumindlægHej med jer! Hvis man skriver i Samfundsfag B og Engelsk A om homoseksuelle, hvilke metoder kan man så bruge mht. samfundsfag? Og kan jeg bruge en bestemt teori eller model ? Emnet er Homoseksuelles Stilling i USA. -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg skal om et par dage op til en skriftlig optagelsesprøve til gymnasium og har et par spørgsmål om dette. jeg skal op i dansk, matematik og engelsk er der nogen som ved hvad nogen af spørgsmålene handler om? Er det en svær prøve? Kan prøvens sværhedsgrad afhænge af gymnasiet? -
Logos, ethos and pathos (hvordan forklarer man det?)
ForumindlægHej alle - har lige et spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på! Jeg har en tekst på engelsk, som jeg skal analysere, og finde ud af om der er tegn på egos, lothos eller pathos (eller alle tre) i den. Jeg synes der er klart brug af pathos, altså følesler i teksten, og det skal jeg så forklare o... -
Eksamens hjælp !! Please!
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen i næste uge og er meget i tvivl om hvordan en sådan eksamen forløber. Jeg skal op i fagene engelsk og historie (med samfundsfaglig vinkel). Er der nogen som har været oppe, evt. i disse fag, og har fået en god karakter, som gider hjælpe mig med hvordan det forlø... -
Musisk analye af "Heal the world" og "They don't care about us"
ForumindlægHej Jeg skal analysere "Heal the world" og "They don't care about us" af Michael Jackson til min SRP. Jeg er ret meget på bar bund, og jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Hjælp modtages med kyshånd! :) -
Hjælp søges - Dansk eksamen :)
ForumindlægHey derude. :) Jeg har brug for noget hjælp! Jeg har i Dansk trukket fordybelsesområdet fællesskab, hvor jeg så skal finde en tekst ( Digt novelle Rap, essay og helst IKKE en bog, men et uddrag er OK ) eller et maleri som har noget med det at gøre. Jeg har selvfølgelig først forsøgt at find... -
Hjælp til Terminsprøver 2010 - 10 Klasse
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogen af jer folk, der viste, hvad for nogle opgaver de giver os til terminsprøverne i 10 klasse? Vi skal op i Matematik - 4 timer - FS10 Dansk - 4 timer - FS10 / Hun sagde vi ikke skulle bruge det nye danske system, men bare skrive en stil. Tysk - 1 times Grammatik og 2...
