Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 12841 til 12860 af 45451
-
DSU ( Danmarks socialdemokratiske ungdom) - tvivl
ForumindlægHej, Jeg vil meget gerne blive medlem af DSU ( Danmarks socialdemokratiske ungdom), og jeg er med på at man udbetaler 100 år osv. Men jeg er meget usikker på, hvad medlemskabet indebærer, og har man også systemet med, at der bliver udvalgt en formand, næst formand, repræsentant osv? Kommer man ... -
Hamlet af Shakespeare
ForumindlægHej alle! Skal skrive en dansk analyse af Hamlet og har derfor brug for noget hjælp. Kunne rigtig godt bruge noget hjælp til Hamlets historiske oprindelse, hvor Shakespeare har historien om Hamlet fra og hvordan og hvorfor Shakespeare har ændret den oprindelige historie :-) Håber der er nogen so... -
Hjææææælp Information
ForumindlægHej er der nogle som har noget informatio om The Millenium Bridge, London ? -
Hooligan, diskussion
ForumindlægEr ved at skrive 2.g-opgave om, hvorfor man bliver hooligan. Jeg vil gerne bruge Giddens og prøve at overføre nogle af hans teorier på hooligans. Det er så her mit spgs kommer. Hører det til under Redegørelse eller diskussion? Altså den måde som Giddens ville se på, hvorfor man bliver hooligan? -
DIskursanalyse, begræsninger og muligheder
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og forbereder AT og skal finde begrænsninger og muligheder ved mine metoder. Mangler at skrive noget til min diskursananalyse. Hvilke muligheder og begrænsninger er der ved en diskursanalyse? Mvh Sebastian -
Hjælp til enkelt ord...
Forumindlægjeg skal oversætte følgende:"Men ingen vil i dag benægte, at det er lykkedes Nadine Gordimer at forene nøgtern analyse og mådehold med engagement og indsigt, og hendes bøger vil blive læst for deres litterære kvaliteter, længe efter at systemet i Sydafrika er faldet."det er så ordet &qu... -
Eksamen B
ForumindlægHejsa... Jeg har været så "heldig" at trække engelsk til min mundtlige eksamen... Så jeg ville lige spørge om, hvor lang tid man skal tale selv, før lærer og censor begynder afhøringen...? -
Cand.merc.fir
ForumindlægHej. Da jeg sidder med nogle overvejelser omkring kandidaten efter HA, vil jeg lige høre lidt erfaringer fra jeg som har læst finansiering på CBS (cand.merc.fir) Hvordan er læsning, det meste er vel på engelsk? Der er naturligvis en del regnskab, men er det mest analyse af regnskab el... -
Syntaktisk? morfologisk?
ForumindlægHedder det syntaktisk eller morfologisk analyse, når man sætter bl.a. kryds, bolle og trekant?? :) -
HJælp!!!!
Forumindlæghvordan analyserer jeg f.eks. et stykke drama fra Holberg? bruge jeg en normal analysetil sagprosa eller? -
eksamen og noter
ForumindlægHej, er de rik nogen der kan fortælle hvordan engelsk eksamen foregår? skal man læse højt eller skal man oversætte en lille del af en tekst? Må man ha noter med ind til selv eksamen?Har i ik nogle noter til lamb to the slaughter og desperatos?HVis i har nogle gode ord og vendinger mp i meget ger... -
3.g opgave
ForumindlægJeg skal skrive 3.g's opgave i Engelsk om en roman... Ved bare ikke hvilken... Er der nogen der kender en god engelsk roman, hvor der er masser af analyse og fortolknings stof i?? En roman man rigtig kan gå i dybden med???? TAK!!!:-) -
haster! Historisk kilde om den spanske borgerkrig
ForumindlægHej derude! Jeg mangler en-to kilder til min vurdering i SRP. Den må skal handle om Aragonien, angreb på anarktister/socialister eller oprør fra anarkister/socialister. Jeg har kigget inde på his2rie.dk, og der er ikke rigtig noget.. Håber nogen kan hjælpe!!? Hilsen. -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
Ideologi
ForumindlægHej. Kan i hjælpe mig med et spørgesmål til min opgave? Hvorfor er skattelettelser ideologiske og hvorfor betyder de noget for velfærdsstaten? På forhånd mange tak :-) -
Mdt. eksamen 1-årigt A niveau
ForumindlægHvordan forbereder i jer til mdt. engelsk A eksamen (1-årigt forlæb)? Altså pensum er jo ikke ligefrem noget der er helt vildt, men er det nok bare at have sine noter med til de tekster mn har læst og så det ligesom bare det? Hvordan gør I/du? -
Forårsdag
ForumindlægHejsaEr her en der har analyseret billedet: Forårsdag af Olaf Rude?det kunne være dejligt med lidt hjælp :) -
Nogen
ForumindlægNogen der har en analyse af Michael Kviums " en spejderscene" ? -
Metoder!?
ForumindlægHvilke metoder bruger man i analyse osv? hvordan skal jeg skrive dem? -
Inger fra kongens fald
ForumindlægNogle der har analyse på teksten "Inger" fra kongens fald
