Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12921 til 12940 af 20688
  • Gennemsnitsfart fra tabel værdier

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder ret meget fast i min fysik opgave :( Jeg har en tabel med t/s og h/m ex ts 0.0 , 0.23 hm 28.42, 28.55 Jeg skal så regne gennemsnitsfarten, hvordan er det nu man gør det ?
  • Afgangseksamen i 9. 2005 December

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera
  • Katastrofe?????

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus
  • Vdr. karakter og opgradering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg tænkte på, om den karakter man får i 1.g for fx. fysik, hvis man har det på c-niveau og vælger at opgradere det til b-niveau i 2. eller 3.g, om karakteren bortfalder, eller om den stadig vil tælle i gennemsnittet? Håber I kan hjælpe. Tak på forhånd.
  • Titrering

    Forumindlæg
    Hvis man skal titrere en syre, hvordan bærer man sig så ad? blander man bare syren og basen? Hvor og til hvad bruger man tirering, er det bare for at neutralisere eller hva? Er der en som kan forklare dette billede: http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/kemi_gif/titrering_pH_figur.gif På forhånd...
  • Fremstilling af syre

    Forumindlæg
    Jeg har tjekket i Forum og på google, men jeg har ikke kunnet finde nogen enkel/9.klasses forstående forklaring på, hvordan man egntlig fremstiller syre. Jeg har eksamen i fysik/kemipå tirsdag, så a håber der er nogen der kan hjælpe mig inden...
  • Elektrolyse af natriumhydroxid

    Forumindlæg
    Jeg har Fysik/kemi eksamen på tirsdag, så jeg håber i kan hjælpe mig inden da. Jeg ved at man kan lave en elektrolyse af saltsyre, men er kommet i tvivl om man også kan gøre det med natriumhydroxid. Help??
  • Base forsøg

    Forumindlæg
    Hej, På onsdag har jeg fysik/kemi eksamen, men kan kun finde på to forsøg til emnet Base; titrering af HCl og NaOH og en elektrolyse af NaOH. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, og måske også en ´´brugsanvisning´´ til dem??
  • Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?

    Forumindlæg
    Heej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre ..
  • Stråling og stof | Halveringstykkelse, stofpassage

    Forumindlæg
    y-stråling med energien 3,0 MeV har den lineære absorptionskoefficient 0,10 cm^-1 i aluminium.a) Beregn halveringstykkelsenb) Hvor stor en del af strålingen kan passere 2,0 cm aluminium.Opg. 4.4 s. 172 i Fysikkens verden 2
  • hjælp til udregning af opvarmning af en bremseskive.

    Forumindlæg
    kæmper med en rapport til min fysik b prøve. og er gået lidt i stå, er nok os kommet lidt ud over pensun. men har vedhæftet en fil. hvis der måske sidder en der lige kan se hvordan jeg kommer i mål. har skrevet i filen. det som jeg er kommet frem til indtil nu. og hvor jeg gerne vil hen.
  • Ang. frekvens!!

    Forumindlæg
    Hej jeg har et sprøgsmål som hedder: Hvordan kan du bestemme frekvensen af en stemmegaffel med en klemme på, hvis ikke vi havde et halvåbent rør? - jeg har prøvet, men kan ikke svare på det selv og har virkelig brug for hjælp da jeg afslutter fysik i år. På forhånd tak :)
  • Opdriftemetoder

    Forumindlæg
    Hej,jeg har fået en fysik rapport for, den handler om opdriftsmetoder, men jeg kan ikke lige komme på noget teori den kan indeholde angående opdriftsmetoder, har io nogle ideer? SÅ BARE KOM AN :DBjarke
  • Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål der lyder således: forklar formlen U_pol=U_0-R_i*I), og forklare fysikken bag. Dvs.: Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb. håber nogle kan hjælpe, da jeg simpelthen ikke selv kan finde et sar
  • Færrest skriftlige afleveringer? Elevtid?

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvor meget disse forskellige fag har af elevtid? Altså hvilke har færrest skriftlige afleveringer? Biologi B Idræt B Fysik B Mediefag B Naturgeografi B Religion B Tænker umiddelbart Idræt B?
  • Hvornår kursiv og ikke kursiv

    Forumindlæg
    I en fysik rapport, hvornår skal tal, enheder og formler stå i kursiv og IKKE i kursiv? Eller er det helt ligemeget om det står i det eller ej. Og er det også ligemeget om formlen, talene man skriver står i midten eller ude til højre side.? Tak!
  • brokobling

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave i fysik, som jeg ikke kan komme videre med. er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget om brokobling? min opgave lyder nemlig sådan:Hvordan laver man en brokobling?
  • Opgaverne fra den røde bog KEMI

    Forumindlæg
    Er der nogle der har lavet opgaverne1,2 + 3,2 + 6,10 fra den røde bog som hedder "Opgaver kemi"Jeg er total på røven, sidder med mat og fysik aflvering, så hvis der nogle der har lavet de opgaver i kemien vil jeg blive meget glad..på forhånd tak
  • Rettelse af Neptun rapport under 2 sider..

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan rette en fysik rapport om planeten Neptun den er på under 2 sider og virkelig overskuelig. Skriv endelig, hvis der nogen som kan rette den, så sender jeg den som mail. Det vil virkelig være en stor hjælp. På forhånd mange tak
  • SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!

    Forumindlæg
    Hej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!!