Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12961 til 12980 af 20688
-
Afstand..
ForumindlægGrundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver? -
metode?
ForumindlægHej, Jeg er idiot, hvad og hvor meget skal man sige om metoder? Jeg har værket 'A Space Odyssey' og skal snakke om noget fysik bagefter. Hvorfor er metoder så vigtigt og hvor stor vægt bliver der lagt på, at man snakker om det? -
Matematik på A niveau
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning her i februar, og jeg har virkelig overvejet Mat-Fysik-Kemi linjen. Er matematik på A niveau meget svært i 1.g, og hvordan er niveauet lige når man starter? Mine nuværende karakterere ligger på 7, 7 og 10. -
Eksamen - Hvad er bedst????
ForumindlægNu skal jeg snart til eksamen i fysik. Er det her bedst at bruge de 20 minutter på at gå i detaljer og derved vise, at man har fuld forståelse af emnet, eller skal man brede sig og sige mere om alt, hvad der er relevant for emnet??? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægKan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ?? -
Optagelsesprøve
ForumindlægGoddag alle sammen :)Jeg skal til en optagelsesprøve i morgen hos amtsGymnasiet :)Jeg skal op i Fysik, dansk, matematik. Hvad niveau er det på?? Jeg har sådan nogenlunde styr på tingene. Er det lige meget hvilket tøj, man har på?? :) Jeg håber I kan svare på disse spørgsmål MVH Pi*x2 -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe! :) -
Hilfe, bitte ..!
ForumindlægHej..Sidder og læser til fysik..Nogle der kan forklare de forskellige bevægelsesformer og begreberne middelhastighed og momentanhastighed?Den bog jeg er ved at læse i nu er ret forvirrende at forstå og der er så mange formler som bliver proppet op i hovedet på mig. Så hvis der var nogle som kunne... -
Manglende kursus
ForumindlægHej med jer derude!!Det er sådan at jeg har valgt at tage noget sommerkursus på højniveau i mat og fysik... Ved i hvor det er muligt også at tage engelsk og evt bio på B og A niveau??- Sam -
valg af område!
Forumindlægjeg skal lave en SRO og jeg har fagene Matematik og fysik , jeg ved ikke hvad de mener med at jeg skal vælge en område ?? kan i plzzz fortælle mig hvad de mener med det ??? jeg tror selv at det betyder hvilken emner jeg vil arbejde med men er ikke sikker !!! -
Det skrå kast / lodret kast
ForumindlægHej folk Jeg sidder og har lidt problemer med en opgave i fysik, er der måske nogle der kan hjælpe mig? Redegør for banekurven i det tilfælde, hvor starthastigheden er parallel med tyngdekraften, samt det tilfælde den ikke er. Jeg er med på at det et skråt kast og et lodret, men hvordan skal m... -
Hvordan i dansk?
ForumindlægNu sidder jeg og skriver AT i fysik + dansk. I dansk har jeg nævnt nogle film og en novelle, som jeg vil arbejde videre med. Men skal jeg i synopsisen analysere novellen, eller hvordan skal jeg gribe det an? -
FysikABbogen 1
ForumindlægHej studieportalen Ville høre om der var nogle der har nogle gode noter til Nær astronomi, Energi (Termisk energi), Kosmologi, Kræfter og mekanisk energi, inden for fysik evt fra FysikABbogen 1 ? Tak på forhånd :) -
Synopsis !?
ForumindlægHello! Har lavet min synopsis færdig og emnet er global opvarning, fag fysik og samfundsfag. Nogen som vil læse den igennem for mig? vurdere karakteren? det er nemlig første gang jeg har lavet en og er lidt på røven føler jeg :s På forhånd tak! -
Består / anvendes til.
ForumindlægHeej Har en rapport i fysik :D 1. Hvordan skal et amperemeter forbindes i et elektrisk kredsløb? 2. Hvordan skal et volmeter forbindes i et elektrisk kredsløb? 3. HVad består viseren af i et oscilloskop? 4. Hvad kan vekselstrøm anvendes til? ( Forklar tak (: + ikke nogle links :D ) -
Metode - igen
ForumindlægHvad hedder den metoder, når man bygge på andres eksperimenter? Jeg har ikke lavet et eksperiment og bygger kun min teori på hvad andre har lavt af ekperimenter, derfor ved jeg ikke hvilken metode jeg har brugt i fysik. På forhånd tak :) -
Hypotetisk deduktiv metode
ForumindlægHej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen? -
Hjælp til min fysikrapport!!!!!!
ForumindlægHej jeg gå i 8 klasse og skal skrive en fysik rapport, jeg har valgt mars. Og har lavet rapporten, men jeg ville bare høre jeres mening om. Ps. kom endlig med karakter. :D -
Varmeudveksling
ForumindlægHej, jeg skal lave en fysik rapport,den handler om "varmeudveksling". Men jeg har ikke lavet en rapport før. Jeg vil bare gerne vide hvordan man sætter sådan en rapport op.. Hvis der nogen der har har lavet en i 1.g.. vil de være søde at hjælpe...:)På forhånd tak..:)Carina -
Fjederkraft
ForumindlægHej.Nogen, der kan hjælpe med spg. b i opg. 4, side 12, i bogen "Eksamensopgaver i fysik, 1994-1997"?Der er knyttet en illustration til, så jeg kan desværre ikke vise opg. her :-(Håber på hjælp!/martinrv
