Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 13081 til 13100 af 35503
-
Hjælp til molins model
ForumindlægKære alle Jeg skriver SRP omkring legalisering af hash i fagene Bioteknologi A og Samfundsfag C. Jeg skal bruge molins model til at analysere hvorfor Liberal Alliance og De Konservative har den holdning de nu har ift til legaliseringen af hash. Min lærer foreslog at jeg i forlængelse af dette kun... -
enzym og substrat
ForumindlægHej alle! Jeg med et spørgsmål i bioteknologi, som jeg har svæt ved at forstå og besvare. Håber der er en som kan hjælpe og forklare Opgave: Methanol er langt mere giftig at drikke end ethanol. De to alkoholer kan begge omdannes af det samme enzym (alkohol dehydrogenase). Katalyseret af enzymet ... -
Analyse af data fra en forsker (sekundære data) til SRP
ForumindlægHej, Jeg er igang med min SRP i emnet tarmbakterier og fedme i dansk og bioteknologi, hvor jeg skal analysere og diskutere data fra en forsker (klinisk forsøg, udgivet på PubMed). Jeg kan desværre ikke finde et eksempel på hvordan man kan gøre det, når det er sekundære data, som man skal analys... -
Syrning af yoghurt
ForumindlægHej Jeg sidder og kæmper lidt med en bioteknologi rapport, som handler om syrning af yoghurt, men det er fordi at mit forsøg har en afvigelse og jeg kan ikke forstå hvorfor altså det er meningen at den skal have en eksponentiel vækst, hvilket den har, udover det sidste punkt. Jeg har skrevet a... -
Koffein og HPLC
ForumindlægHej, jeg skriver SRO i ren bioteknologi, hvor vores fagområde er koffein. Vi har tidligere lavet forsøg med HPLC, hvor vi fremstillede standardopløsninger og fortyndede dem ift. hvilket drikkevare vi vil undersøge. F.eks. for cola var det 1:2 Jeg er dog meget forvirret omkring de resultater, da ... -
Tertiær struktur
ForumindlægHejsa. Jeg har et problem med at formulere et korrekt svar til de nedenstående spørgsmål. Hvis der findes personer med god forstand på bioteknologi, vil jeg meget gerne bede om jeres hjælp :-) 1) Hvilken betydning kan en mutation hvor cystein udskiftes med arginin have for proteinets tertiære st... -
PEST
ForumindlægHejsa, jeg er igang med at finde kilder/ ting jeg kan skrive om i min srp. Herunder skal jeg komme ind på pest, og dens udbredelse m.m. Jeg har valgt at skrive om pest indenfor fagene bioteknologi og historie, hvilket betyder at jeg skal også skal komme inde på noget kemisk om pesten, men jeg e... -
SRP HJÆLP I HJERNEDØDSKRITERIET
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skriver om organtransplantation i SRP i fagene historie og bioteknologi. Jeg er blevet bedt om at analysere den politiske og folkelige debat, som førte frem til vedtagelsen af hjernedødskriteriet i 1990. Jeg skal bruge to artikler inden for den folkelige... -
Hjælp til SRP: Eksperimentel behandlingsform for Alzheimers sygdom
ForumindlægHejsa, Jeg er igang med at skrive min SRP i bioteknologi og engelsk, og er stødt på et mindre problem. Jeg bliver i min problemformulering bedt om, at uddyb en eksperimentel behandlingsform for Alzheimers sygdom efter eget valg og i denne forbindelse redegøre for de testfaser, som skal gennemfø... -
Nogen der vil læse igennem? SRP
ForumindlægHej alle. Jeg skriver, da jeg ligesom alle andre 3g'er er i gang med at skrive SRP. Mit spørgsmål til jer er, om der ikke ville være en venlig sjæl derude, som vil læse min opgave igennem? jeg har nemlig ellers ingen til at kigge den igennem, og det kunne være rart med et andet syn på den og ... -
AT6 "Havet" HJÆLP TIL PROBLEMSTIILING
ForumindlægHej gut og gutinder! Vi er to piger som er igang med AT6 med overemnet:Havet, med fagene: Dansk og Bioteknologi Vi har valgt artiklen "Sådan kan Danmark tjene penge på algeproduktion" link https://www.berlingske.dk/videnskab/saadan-kan-danmark-tjene-penge-paa-algeproduktion og vi står... -
P-piller og kvindefrigørelse
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive SRP om 1 måneds tid, hvor jeg har valgt at arbejde med emnet "P-pillen og kvindefrigørelse". Hertil vil jeg have fokus på at formidle betydningen af p-pillens opfindelse og frigivelse i Danmark i 1966 for kvindens seksuelle frigørelse. Jeg vil se på hvordan p-... -
IB
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og skal nu til at søge videre. Jeg har seriøst overvejet IB (international baccalaureate) men vil gerne lige høre hvilke oplevelser andre har haft, og hvad I har hørt om uddannelsen? psssst efter vil jeg gerne studere noget samfundsfagligt såsom antropologi eller n... -
GMO og Roundup
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her med en bioteknologi aflevering om GMO og Roundup. Jeg har lavet det meste af opgaven allerede, men jeg kan simpelthen ikke finde noget svar på nedenstående spørgsmål.. Er der nogle venlige sjæle, som kan hjælpe mig med spørgsmålene? På forhånd tak :) 1. Hvilke GMO udnyttes... -
Årsprøver 1.g
ForumindlægHejsa:) Er der nogen som ved, hvilke årsprøver man skal op i, hvis man går i 1.g anno 2020? Vi har fået at vide, at vi skal op til både matematik(mdt/skrift – har vi ikke fået at vide??) og fysik(mdt). Mine linjefag er bioteknologi A, matematik A og fysik B. Derudover kan vi trække samf... -
onenote
Forumindlæghvordan kan man gør at man ikke synkronisere i onenote, fordi til eksamen må man ikke synkronisere. -
Dumpe matematik måske, hvad nu ?
ForumindlægHej går i 3.g på Teknisk Gymnasium, og skal til at afslutte her snart, dog har jeg fået et ret stort problem. Matematikken havde jeg det okay med fra 2.g af, jeg lå på 4/4, MEN så gik det galt 3.g 0/0, så sir læren at hun vil holde øje ekstra øje med mig men det samme, jeg har en følelse af hun h... -
Samfundsfag C tvivl om hvilken karakter
ForumindlægI 1.g gik jeg på en musik linie som havde jeg samfundsfag på B-niveau. Det tidspunkt havde jeg en standpunkts karakter på 4 i årskarakter, men dukkede op til eksamen og mærkeligt nok fik jeg 00 i årseksamen... Jeg har nu flyttet gymnasie og g... -
Har jeg dumpet?
ForumindlægHej! Jeg vil bare lige spørge om jeg har dumpet, hvis jeg har fået 02 i skriftlig engelsk b, og 00 i mundtlig (årskarakter), og samtidige fik jeg så 02 i engelsk mundtlig eksamen. har jeg så dumpet i engelsk? -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy...
