Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13101 til 13120 af 23765
-
Energi i kapacitor
ForumindlægEnergien i en kapacitor er givet ved E=\frac{1}{2}CU^2 Men i et andet indlæg herinde (nederst i https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=201299) bliver der nævnt, at \Delta E = \frac{1}{2}C\Delta U Hvordan det? Her siges der noget andet: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.as... -
Leptoner
ForumindlægHvilke gerne have forklaret den her sætnig: Leptoner påvirkes ikke af den stærke vekselvirkning men altid af den svage og gravitation. -
Cykelslange
ForumindlægHej Jeg er i gang med, mit eksamenoplæg, dog har jeg nogen spørgsmål. Jeg har lavet et produkt kaldt cycle roller- altså et produkt hvor man kan putte sin cykel ovenpå den så kan man cykle vha kageruller, og med den rette balance. Vi kiggede lidt på hvordan man lavede produktet her på nettet,... -
HTX matematik
ForumindlægHej alle sammen.. Her til sommer skal jeg starte på HTX. Jeg har set nøje efter den matematik bog de bruger i HTX og den er faktisk svær. Men jeg vil alligevel prøve at løse nogle opgaver. Men kan i (som går på HTX) give mig nogle råd om, hvordan jeg kan gribe det an. Eller hvad jeg kan gøre for... -
Lektiehjælp i matematik.
ForumindlægHej jeg hedder Timur Turan og jeg bor i Brøndby Strand. Jeg gå¨r på Greve Gymnasium og har matematik på A niveau. Efter sommerferien er jeg 3.g'er og jeg føler, at jeg har svært ved det, og vil gerne få hjælp til det så jeg kan forbedre mig til min eksamen næste sommer. Hvis det er muli... -
alfastrålings vekselvirkning
ForumindlægHej :) Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke lige umiddelbart kan svare på.. den lyde som følgende Gør rede for alfa - strålings vekselvirkning med et stof.. -
kvadratrod af 2
ForumindlægVed det er meget nemt spg. men kvardrat roden af 2 er det ikke 1 ? -
Keplers love
ForumindlægHej alle sammen :). Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med udregninger til hver af de 3 love som kepler har lavet? Skal bare se hvordan de udregnes. Takker meget! Hurtigt svar! -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
Dumpe matematik årsprøve
ForumindlægHvad sker der hvis man fx får -3 eller 00 til matematikårsprøve på gymnasiets 1.år? Jeg dumpede nemlig, og stort set hele min klasse dumpede, hvad sker der så? -
einstein
Forumindlæghej var det albert einstein der opfandt lysets fart og udvikle temekanikken -
sygeplejeske
ForumindlægHej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008?? -
AT om Diskoskast
ForumindlægHej, Er der nogen der har en god måde at lave AT om Diskoskast? Jeg er gået helt i stå og kan slet ikke starte den.. Tak -
Temperaturfølsom modstand
ForumindlægEn NTC-modstand er en komponent, hvis resistans er en aftagende funktion af temperaturen. Grafen viser hvordan resistansen af en bestemt NTC-modstand afhænger af temperaturen. NTC-modstanden forbindes med en resistor og en spændingskilde: A: Bestem NTC-modstandens resistans ved 20,0 _C. ... -
Sort hue?
ForumindlægHej alle sammen. Der har været en masse om, hvornår en elev kan bestille en sort hue. Jeg ved godt at man selv bestemmer, men jeg vil lige høre hvad traditionen er, og ikke hvad tradition var for 200 år siden, men nu Jeg har Dansk, Fransk, Historie, Samfundsfag og Engelsk på A-niveau, og jeg har... -
SRO - Hvad skriver du om?
ForumindlægNu er 3g'erne i fuld gang med at vælge fag og område/emne til SRO. Hvilke fag har du valgt, og har du evt. allerede et område eller emne? Lad os dele det med hinanden. Jeg kan godt starte: Jeg har tænkt mig at vælge engA og historie, hvor jeg vil analysere et/nogle endnu ikke bestemt(e) væ... -
Intervaller - afvigelse?
ForumindlægJeg får at vide, at en bølgelængde skal lægge mellem intervallet 640 til 660 nm, men jeg har i et forsøg beregner den til 654nm-670nm, hvordan beregner jeg afvigelsen? -
AP
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om jeg på mit første karaktererblad vil få en karakterer for AP, jeg ved, at jeg vil få en karakterer i det, når jeg har været oppe til en test op til jul. Men vil der stå en karakterer ud for AP, når jeg engang får mit første eksamensbevis til december? :) -
Astronomi / Astrologi ??? ..
ForumindlægHejj folks ' - håber jeg kan få nogle astrologiske eksperter på banen q: - sad lige og tænkte på, hvad forskellen egentlig er mellem astronomi og astrologi, og hvorfor disse ord egentlig minder meget om hinanden? :b mvvh. Mette.. (: -
Linenære Regression :S
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået en opgave af min matematik lærer hvor jeg skal forklare om linenære regression. Målgruppen for min forklaring skal være så selv en 9-klasse elev ville kunne finde ud af hvad det er. Så jeg vil høre om der er nogen som kunne give mig lidt facts, info eller lidt hjælp til...
