Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13101 til 13120 af 22746
-
Biologi rapp. om vandløb – biodiversitet
ForumindlægHej, når man snakker om biodiversitet er der så en skala man bruger til at vise (idk fra 1-10 hvor 1 er truet og 10 er pefekt fx.) Og hvis der er hvor på sådan en skala vil være et sweet spot hvor der ikke er for mange dyr og arter men hellere ikke for få Ps. er til en rapport om en vandløbsund... -
Navngivning og ladning af kemiske stoffer
ForumindlægHej SP Jeg skal skrive en rapport om indgrebet i kemisk ligevægt, men der er nogle kemiske stoffer, hvis navne og ladninger jeg er ret desorienteret omkring. Så er der nogle, der kender: 1) navnet af 2) ladningen af natriumhydrogensulfit 3) ladningen af sølvnitrat Tak på forhånd -
Potensfunktioner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om funktioner i matematik. Jeg har nu, med hjælp fra programmet TI-Nspire, fundet forskriften for en bestemt potensfunktion. Men den viser forskriften: y = 9.1211 E - 7 * x ^ 3.26317 Er der en der kan forklare mig hvad det E -7 betyder? På forhånd tak. -
korrektur
Forumindlægjeg søger en som gider læse korrektur på mit eksamensprojekt i teknologi. du skal stille dig kritisk til min opgave og give mit godt indput jeg kan bruge til min videre skriven. rapporten er næsten færdig. jeg mangler kun de sidste ting. -
biologi hjælp haster plz :)
Forumindlæg6) Forklar forskellen på katalaseaktiviten i de forskellige typer af biologisk materiale. det biologiske materiale er lever og kartoffel. hej jeg er noget til dette spørgsmål i min rapport , er der en der kan hjælpe mig med denne spørgsmål, helst skrive i indbakke :) plzzzz hjælp :( -
hvad er et metal
ForumindlægJeg er igang med den allerste rapport i folkeskolen inden eksamen. Den handler om metaller, og jeg har ikke fået helt forståelse for emnet. Hvad er difinitionen af et metal? er det også et ion, eller er det en base? jeg er helt rundt på gulvet så hvis nogen af jer kunne komme med en klar difinati... -
Atommodellen
ForumindlægHej ;-) Jeg skal lave en rapport om grundstoffet Guld. Vi har fået en liste over de ting vi skal ha' fået skrevet ang. stoffet. Der står også at vi skal tegne atommodellen. Kender i hjemmesider, hvor man kan se en model? -
Universet
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om universet, da jeg stødte på spørgsmålet "Hvordan blev universet dannet?" Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, da jeg mener at der kun er teorier om det. Hvad mener i, og har i måske et svar på mit spørgsmål?? -
Emne- og projektrapporter
ForumindlægJeg skal op til den mundtlige eksamen om nogle uger, og har skal inden da have lavet "Emne- og projektrapporter" til hvert af de emner jeg kan komme op i. Jeg er ikke sikker på hvordan man skal lave disse rapporter, så hvis nogen kan komme med eksempler eller hjælpe mig lidt på vej vill... -
Biologirapport - hjælp til spørgsmål om ørken
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at lave en biologi rapport om ørkener. Der er et spørgsmål jeg har svært ved at besvare. Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: Ørkenens fremtid? På forhånd tak :-). -
Differentation skrivemåde
ForumindlægHvis jeg har en funktion, som hedder "funktion", og jeg vil differentiere mht. x, ville det så være korrekt at skrive første afledede som http://www.cl.ly/7S2V Jeg har aldrig rigtig brugt denne nomenklatur, så jeg ville bare lige være sikker inden jeg skrev det ind i en rapport :) -
Oxidationstal - HASTER
ForumindlægHej alle! Sidder lige med redox-reaktionen: Fe + H+ --> Fe2+ + H2 Fe stiger med 2, men hvad med H? I alle rapporter står der, at den skal falde med 1, i min verden har de begge to en ladning på netop én? Nogen der kan forklare dette? -
Hvad gør en orm?
ForumindlægHej alle! Jeg har et mindre klogt spørgsmål at stille, men jeg kan altså ikke finde ud af, hvordan en orm kommer til et andet sted. Skal bruge det i en rapport. Altså et menneske går. En snegl snegler sig af sted. Hvad gør en orm? -
Universet, sætning
ForumindlægDa Voyager 2 fløj forbi Neptun i 1989, skaffede den, det første nærbillede af Neptun og afslørede, at den er solsystemets mest forblæste planet. I må meget godt svare hurtigst, skal bruge det til en rapport, som skal afleveres i morgen. -
x^2-test
ForumindlægHej Studieportalen :)) Jeg skal op til mundtlig matematik eksamenen , og kan ikke besvare en af spørgsmålene da jeg ikke har afleveret rapporten.... Er der nogen som gider at fortælle mig hvordan man laver en x2-test , på en forståelig måde? I vil gøre mig en meget stor hjælp! :)) PÅ FORHÅND M... -
Friktion vulkaner
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport til NV der handler om pladetektonik, et af spørgsmålene var: Hvilken betydning har friktionskraften for magma- og lavastrømmen? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det i vores tekst eller på google. Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne forklare mig ... -
Haster..... Blodsukker
ForumindlægHej alle derude, jeg er i gang med at lave en rapport, men i teorien står der: Hvilket sammenhæng er der mellem blodsukkerkoncentration og mæthedsfornemmelse samt tarmens fyldning og mæthedsfornemmelse. Er der nogen, der kan hjælpe lidt med at besvare/forklare om det? Forstod ikke den helt, eller... -
Gennemsnit og standardafvigelse?
ForumindlægHej! Jeg er nået til det sidste af min rapport om det skrå kast, men er usikker med hvordan jeg skal besvare dette spørgsmål: Hvad betyder det for mit resultat at jeg har beregnet gennemsnit og standardafvigelse for et forsøg som jeg har gentaget 10 gange??? mvh ludvig -
Blodsukker - mæthedsfornemmelse
ForumindlægHej alle derude, jeg er i gang med at lave en rapport, men i teorien står der: Hvilket sammenhæng er der mellem blodsukkerkoncentration og mæthedsfornemmelse samt tarmens fyldning og mæthedsfornemmelse. Er der nogen, der kan hjælpe lidt med at besvare/forklare om det? Forstod ikke den helt, eller... -
hvad er forklaringen på at der ikke findes primtals trillinger ud over 3,5,7
ForumindlægHej folkens :-D Jeg sidder med en matematik bevisteknik rapport. Og er yderst interreseret i om der findes primtalstrillinger ud over 3,5,7. Hvis svaret er nej - hvad ville forklaringen så være for det? Hilsen gymnasieeleven i nød Svar ubedes HURTIGT
