Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 13161 til 13180 af 33706
-
Rettevejledning?
ForumindlægHi! Er der nogen, som ved, om der er et sted på nettet, hvor man kan finde rettevejledning til færdighedsregning FSA 2007 ? -
Søger projektion opgaver..
ForumindlægJeg søger nogle projektions opgaver så jeg kan forbedre mig i disse typer.. Nogle som har nogle liggende, eller kender steder jeg kan finde nogle med facit. -
Kompekse tal (z=x+iy)
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med at forklare hvorfor det er at ethvert komplekst tal kan skrives ved z=x+iy. Nogen der kan forklare mig det nærmere? På forhånd tak, Rasmus. -
rette srp
Forumindlæghej er der èn der vil rette min srp -
mangler emne til SRO.
ForumindlægJeg skal i gang med SRO-opgaven i fagene Sam. - mat. jeg har ikke rigtigt finde på det enme, så håber at i måske har nogle idéer!? -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg har store problemer med mit Fysik B, og håber derfor der er nogen der kan hjælpe. Jeg skal afslutte til sommer, og det virker ærlig talt lidt kritisk pt. Jeg bor i Odense, og betaler gerne for et par ugentlige timer, (el lig.) med evt gennemgang af de forskellige emner, og hjælp til rapporte... -
Terminsprøver 9.klasse 2017
ForumindlægHej mit navn er Jens. Her den 15 Januar 2017 starter mine terminsprøver(9.klasse). Mit spørgsmål er om hvilke obligatoriske fag, SKAL jeg op i? Og hvilke fag KAN jeg komme op i. Tak forhånd. -
ÅRSPRØVE
ForumindlægHej, jeg tænkte når man skal i årsprøve, er det så nogle eksamensæt fra sidste år eller??? -
Statistik og sandsynlighedsberegning
ForumindlægHejsa kære SP brugere. Jeg har lige nogle enkelte spørgsmål, til sandsynlighedsregning. Nu har jeg set, at der er mange opgaver, hvor der står, at man skal opstille en såkaldt "Nulhypotese". Er der nogen der kan forklare mig, hvad det er? Evt. med et eksempel? Derudover, hvad bety... -
Differentialkvotienten (grænseværdi) ????
ForumindlægHejsa Jeg har søgt på google og kigget i mine bøger, men jeg forstår simpelthen ikke "grænseværdi". Især, når det er en del af 3-trinsreglen, og dermed vigtigt at kunne forstå. Lige nu er jeg på bar bund, jeg ved ikke, hvad man bruger grænseværdien til eller, hvordan den udregnes...... -
behøver man?
Forumindlæghej, jeg vil lige spørge om det er nødvendigt at tage diplomingeniør uddannelsen først for at blive civilingeniør, eller kan man tage civilingeniøruddanelsen uden at tage diplomingeniøruddanelsen? Plz hjælp og hvad skal man være god til for at bliver civilingeniør indenfor byggeri? jeg skal sen... -
OPGAVE HASTER
ForumindlægUndersøg om linjerne m1 og m2 skærer hinanden og bestem i givet fald skæringspunktets koordinater. m1: (x,y,z)=2,1,3+t(-1,2,0), m2: (x,y,z)=(1,3,3)+t(5,1,2) Jeg kan virkelig ikke finde ud af den ovenstående opgave, i må meget gerne hjælpe mig. Tak på forhånd :) -
Eksponentiel funktion
ForumindlægNogen der kan forklare kort præcist? -
Ord
ForumindlægHvad er det nu man kalder en person, der giver lykke? -
Vektor i 2D
ForumindlægDer er givet vektorerne og Tegn vektoren Skal jeg så bare ligge de to vektorer sammen og tegne resultatet eller skal jeg tegne vektor og derefter vektor -
Andengradspolynomier
ForumindlægJeg sidder med denne opgave, og jeg kan overhovedet ikke finde ud af den, da jeg har været syg, da vi havde om det i skolen, så nu prøver jeg at lære mig selv det, men jeg forstår det stadig ikke. En der kan hjælpe? Opgaven er på billeder under;) -
Funktioner
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved: f (x) = ((e^x)^8 * e^-3x) / e^2x Jeg skal omskrive forskriften for f til formlen f (x) = e^kx Hvad menes der? Hvordan gør jeg lige det? På forhånd tak! -
Omsætningsfunktion R(x) og overskudsfunktion O(x)
ForumindlægHej. Jeg skal opstille en omsætningsfunktion R(x) ud fra pris-/afsætningsfunktionen p(x)=-0,002x+4, hvor omsætning = pris*afsætning Dernæst skal jeg opstille en overskudsfunktion O(x) ud fra omkostningsfunktionen c(x)=x+300, hvor overskud= omsætning - omkostning Jeg håber at der er nogle venli... -
Differentialregning
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive SRO opgave, og skal bruge et afsnit om differentielregning. men jeg aner ikke hvor jeg skal begynde, og har i det hele taget ret svært ved det. Håber at der er nogle der kan hjælpe :) På forhånd tak. -
Karakter afrunding
ForumindlægHvis mit gennemsnit er 7,942536 Bliver det så rundet op til 8 eller 7,9...?
