Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 13181 til 13200 af 45451
-
Sonnergaard, Radiator, AT synopsis, psykologo og dansk
ForumindlægJeg sidder og skal skrive AT synopsis, og er ved at gå helt ned. Jeg skal skrive om udvalgte noveller af Jan Sonnergaards novellesamling "Radiator" i en kombination af psykologi og dansk (Polterabend, Sex, William, Tyveri og NETTO og fakta). Jeg skal have noget identitets analyse ind i ... -
Analysemetoder?
ForumindlægHej! Jeg er blevet bedt om at analysere teksten, "Uro i forstæderne" med forskellige analysemetoder - men jeg kan ikke se hvordan man kan analysere den på mere end én måde? Er der nogen der kan forklare? :) -
DIO samtidshistorie B og International økonomi A HJÆLP
ForumindlægHej alle! Jeg sidder lige i øjeblikket med DIO og jeg skal bl.a. analysere den økonomiske og politiske udvikling i Ghana med fokus på at afdække hvor de er kommet til... Men jeg er ret i tvivl om hvilke analyser eller modeller jeg skal bruge? Jeg håber i kan hjælpe derude... -
SRP his/eng - taler
ForumindlægHej.. Jeg skal analysere to taler af henholdsvis Malcolm X og Martin Luther King, med henblik på disses aktionsformer, mål og metoder. Skal jeg flette de to taler sammen/stille dem op imod hinanden, eller lave to seperate analyser? På forhånd tak :) -
Hjælp til problemformulering (Terror)!!!
ForumindlægHej jeg har valgt emenet terror, og jeg skriver i fagende Engelsk og Samtidshistorie Videre vil jeg komme ind på de to terror angreb i USA, (Oklahoma bombing, og 11 september) Jeg har bare meget svært ved at få lavet en problemformulering.... Jeg vil derfor spørge om der er nogle, som har nogle... -
Terra af Cecilie Eken
ForumindlægEr der nogle som har en analyse af novellen Terra, af Cecilie Eken? -
Kildekritik
ForumindlægHej, hvad betyder kildekritisk analyse, når det er i faget historie. På forhånd tak -
Eksamen?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har engelsk på B og skal til mundtlig eksamen her snart. Jeg er dog bare lidt forvirret, jeg ved ikke hvordan engelsk eksamen foregår? Er der evt. nogen af jer som har været oppe i år eller været oppe før, som kan fortælle mig lidt om hvordan det foregår? Jeg ved at jeg har 60... -
Mundtlig Dansk Eksamen STX
ForumindlægHello. Sagen er den, at jeg skal til dansk eksamen snart. Derfor ville jeg gerne spørge folk til råds vedrørende denne eksamen. Et af problemerne er, at jeg ikke komplet ved, hvordan man skal strukturere sin mundtlige fremlæggelse, men jeg har en idé: 1. Disposition (Hvad vil jeg fortælle om?) ... -
Hjælp til at finde kildemateriale
ForumindlægJeg har i min SRP valgt at beskæftige mig med interventionen i Irak med fokus på USA. Derfor skal jeg analysere 2 kilder der beretter om årsagerne til at gå ind i Irak, hvoraf den ene af disse er Bush' tale fra 2002. Mit problem er at jeg ikke ved hvilken kilde/tale jeg skal anvende som min ... -
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej SP, Går lige nu i 3g og har opgraderet Engelsk B til Engelsk A - dog undrer jeg over hvorfor Engelsk B karakteren står stadig på mit eksamensbevis? Det kommer vel til at blive slettet ikk?? -
Eksamen
ForumindlægEr der nogle, der har lavet en analyse og fortolkning af American Psycho, skrevet af Bret Easton Ellis, og The empty birdhouse skrevet af Patricia Highsmith? -
E-handel opgave
ForumindlægHey er der nogen som evt. har skrevet en opgave om e-handel og evt. analyseret en hjemmeside.?? Ville være meget hjælpsomt :) På forhånd tak -
København, København af Jokeren
Forumindlæghej Er det evt. nogen der ligger inde med en analyse af sangen "København, København" af Jokerern? Og Hvad har denne sang med sagprosa at gøre??? -
summary
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en analyse af "The Beginning Of Tomorrow" skrevet af Charles E. Turner. tak -
hvordan gøres dette?
Forumindlæghvordan skriver man en essay? hvordan skal man opstille en analyse og diskussion af sagprosa tekst og hvad er fremgangsmåden? hvordan skal man lave en analyse/fortolkning af en fiktion? tak for hjælpen. jeg har dansk eksamen i morgen og kunne godt lige bruge de grundlæggende principper af d... -
Taksonomiske niveauer i historie?
ForumindlægHejsa! Jeg er for tiden i gang med en historieopgave. Jeg har fået at vide, at jeg skal bruge de tre taksonomiske niveauer redegørelse, analyse og vurdering. Redegørelse og vurdering har jeg styr på, men forstår ikke helt, hvad analyse går ud på :/ -
Kunne virkelig godt bruge en smule hjælp. TAK
ForumindlægJeg har fået til opgave i engelsk hvor jeg skal skrive en essay på baggrund af : The short story : A painful case by James Joyce Dette er opgaveformuleringen: Et essay på 500-600 ord om en Joyce-novelle, hvor du inddrager din viden om den biografiske, historiske og tematiske baggrund samt citer... -
ID - by Joyce Carol Oates.
ForumindlægHejsa. skal til at læse denne tekst igennem, som hedder ID. - nogen som har en analyse af teksten eller et referat på dansk/engelsk? så ville i hjælpe utroligt meget.
