Engelsk

Kunne virkelig godt bruge en smule hjælp. TAK

16. marts 2018 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har fået til opgave i engelsk hvor jeg skal skrive en essay på baggrund af : The short story : A painful case by James Joyce

Dette er opgaveformuleringen:

Et essay på 500-600 ord om en Joyce-novelle, hvor du inddrager din viden om den biografiske, historiske og tematiske baggrund samt citerer tre passager fra novellen. Giv dit essay en passende titel.

Jeg ved ikke helt hvad der præcis menes med 1 essay, det er jo ikke et analytical essay vi skal skrive? hvordan skal man så skrive essayet? hvilke krav er der, udeover opgaveformuleringen til selve genren. Hvad skal man helt præcis


Svar #2
16. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Tak for de 2 links...jeg har lige kigget på begge

Det vil sige at det ikke er en analyserende essay jeg skal lave, men mere en kort opgave, hvor jeg skriver en reflekterende præsentation og kommer ind på de punkter der står om tema, biografi og historisk. 

Jeg skal bare have en selvreflekterende præsentation og slutning?


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. marts 2018 af Anders521

Det ved jeg faktisk ikke, men et essay er vel det du skal skrive og med 500-600 ord så bliver det nok en kort opgave.


Svar #4
16. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Ja meget kort opgave, nemlig. 

Ja er lidt usikker på hvordan man skal skrive opgavens dele....men jeg tror ikke det er en analyserende artikel, hvor man skal analyser, sprog...personer, miljøet osv....selvom man måske kommer omkring det lidt kort alligevel.

Jeg tror somd er står at genren er lidt mere fri og reflekterende. Jeg ved det nemlig heller ikke :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. marts 2018 af Anders521

Det kan være en god ide at kontakte din lærer for han/hun har jo det afgørende ord for hvad et essay er og hvad der især skal lægges på i denne genre.


Svar #6
16. marts 2018 af HFNU (Slettet)

Ja det har jeg gjort, men jeg tror bare desværre ikke jeg kan lave det denne gang efter hvad hun siger, for det er weekend og får nok svar først mandag...den skal afleveres her i weekenden


Skriv et svar til: Kunne virkelig godt bruge en smule hjælp. TAK

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.