Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13241 til 13260 af 27496
-
HF Enkeltfag
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse Informationsteknologi på AAU, men mangler, Dansk A, Matematik B og Engelsk B. Hvordan fårjeg nemmest de fag i Nordjylland, er det HF enkeltfag på VUC og er det overhovedet muligt at tage 3 fag på HF enkeltfag Mvh Jonathan Tolle... -
Kulstof
ForumindlægEr der ikke nogle der kan hjælpe mig med dette? - Hvornår er kulstof på organisk form og hvornår det er på uorganisk form og i hvilke stoffer det indgår. -
Gibbs frie energi
ForumindlægDet er et lidt længere spørgsmål med meget information og flere underspørgsmål. Er der en som kan hjælpe med 4 og 5? Evt. se om jeg det jeg har svaret er korrekt? :) -
Fra olie til benzin
ForumindlægEr det muligt at lave olie til benzin på en skole eller skal man gøre noget andet? -
Medicinstudiet: hvilket fag?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående hvilket fag vil være bedst at trække op på A-niveau. Jeg har linjen naturvidenskabelig A (Mat A, Fysik b, Kemi b osv.) Jeg ville gerne havde haft Engelsk A og Kemi A, men jeg har fået at vide, at det ikke vil kunne lade sig gøre pga. skema planlægning osv. Derfo... -
Kan man få de skritlige eksamner tilbage?
ForumindlægTjah, det fremgår jo egentlig temmelig tydeligt af overskriften. Men kan man få sine skriftlige eksamener tilbage? For jeg ville vildt gerne have min kemi, som jeg kan vise frem (specielt til min far). Jeg er så ovenud lykkelig (og totalt overraskert) over at det lykkedes mig at få 10. Så den ska... -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
i tvivl om studieretning på gymnasiet
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, og jeg skal snart beslutte mig. Der er nogle enkelte fag, som: fysik-kemi, matematik problem- og færdighedsregning, mundtlig historie og samfundsfag at jeg har fået 12 i, men der er mange forskellige studieretninger med de... -
5 a-fag + et ekstra fag på VUC. Er det en for stor mundfuld?
ForumindlægHej! Sagen er den, at vi lige har fået valgfagshold tildelt. (Går i 2.g på STX) Jeg har valgt tysk fortsætter A som mit 5 a-fag, da det eneste andet mulige valgfag var biologi b, hvor der er mange elementer i undervisningen, som ikke tiltaler mig overhovedet. Udover tysk skal jeg læse et c-fag p... -
Årsprøve
ForumindlægHej! Min veninde som også går i 1.g skal som alle andre til årsprøve, men hun er temmelig nervøs, da hendes lærere i kemi er racist, (og hun er selv udlænding), og frygter han vil dumpe hende. Men uanset om en lærere har en anden holdning til udlændinge, så vil det da ikke på nogen måde være sand... -
Salte
ForumindlægHej alle sammen!jeg skal op i kemi/fysik mandag, FSA, og har derfor brug for hjælp.1. hvad sker der helt præcis med Mg og SO4>>H2SO4+Mg >> MgSO4+H2+E>>MgSO4altså brintet forsvinder, energi frigøres, men hvordan går magnesium og sulfat sammen, er det på grund af brint??Håber I vi... -
CH3COOH
Forumindlæghey jeg skal min kemi rapport på ondsdag men kan ikke finde ud hvad den mener i denne opgave ved målinger på husholdningseddike med c(CH3COOH)=0,80 M fandt man følgende aktuelle koncentrationer: H3O+=0,00373M og (CH3COO-)=0,00373M b. forklar hvorfor de to koncentrationer er lige store. ... -
Gennemsnit+Årskarakterer?
ForumindlægBliver ens endelig snit udregner som snittet af års+eksamenskarakter? Og luge en sidste ting: Når jeg f.eks. har afsluttet kemi uden at skulel op i det, skal jeg så bare skrive årskarakterne i eksamensfeltet i dette dokument?: http://www.solroed-gym.dk/index.php?option=com_content&view=articl... -
Forsøg?
ForumindlægEr der nogen der evt. har nogle gode forsøg til fysik/kemi - eksamen (FSA)? noget der måske ville give lidt ekstra hos censor? eller måske nogle gode dispositioner eller andet godt? (atomer og molekyler, radioaktivitet(isotoper), Ioner og salte, syrer og baser) hvis ja, vil i så sende det til min... -
Fysik - Gode læse bøger, hjælp!:)
ForumindlægHej alle. Jeg starter på STX om et par dage. I fremtiden skal jeg have Fysik på A-niveau og jeg vil meget gerne låne en kemi-bog, som jeg kan læse i fritiden. Nogen der kan anbefalde nogle rigtig gode fysik-bøger, så er i meget velkomne til at skrive her!:) - Tak på forhånd og fortsat god a... -
Karakterkrav fuld pensum?
ForumindlægHvad er reglerne for fuld pensum? Jeg går i 2. g og er blevet indstillet til fuldt pensum.. Det vil sige at jeg skal op i kemi, fransk og multimediefag. Har været oppe i fransk og fik desværre 00. Så ville høre om jeg så minimum skal have et 4-tal og et 2-tal i de sidste to eksamener, så mit eksa... -
En Personlig Hjælper?
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
Afstemning af redox-reaktioner
ForumindlægJeg er igang med en kemi opgave hvor jeg skal afstemme redox-reaktionsskemaer og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp både til hvordan man løser og forklare det. :) -
Partikel i en boks
ForumindlægHjælp til SRP ! Vi er 2 drenge i slutningen af vores SRP, der skriver i Kemi-Fysik om Nanoteknologi. Vores hoved emner er "Kvanteprikker: Fremstilling, farvedannelse og anvendelse" . I vores problemformulering står der følgende spørgsmål "Gør rede for hvordan farvedannelsen finder ... -
Kemieksamen 2014
ForumindlægHej venner, er der en der ligger inde med kemi opgavesættet fra 2014??
