Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 13321 til 13340 af 45451
-
SSO
Forumindlæghey alle nu hvor jeg er igang med SSO, er jeg blevet i tvivl om hvad forskellen er på en redegørelse og en analyse? er der nogle som kan forklare denne?\n\nPå forhånd tak -
mdt. eksamen
Forumindlægang. oldeksamen:når man skal fortælle om tekstykket, er det så bedst at lægge ud med at refere kort og derefter gå mere i dybden? Eller må man godt refere, mens man analysere? -
Billedanalyse
ForumindlægHej... Er der nogen som kan hjælpe mig med en analyse af et krøyer maleri ved navn: Stenbjerg strand med kunstnerens hustru marie krøyer malende. Plz er virkelig i tidsnød... knus Artemis... -
The Little Black Dress
ForumindlægHej alle. Er der nogen af jer som har læst "The little black dress", og som har nogle gode notater til den? Jeg synes nemlig den er ret svær at analysere :) -
Novelleanalyse
ForumindlægHej derude Jeg skal lave en analyse af Leila Aboudela's short story Summer Maze.Jeg sidder fuldstændig fast, er der nogen der kan hjælpe?'På forhånd tak -
Paradis af Rebecca Bach-Lauritsen
ForumindlægJeg skal lave en analyse af novellen "paradis" af forfatteren Rebecca Bach-Lauritsen og ville spørge om nogen havde nogle noter/stikord til novellen, da det ville være en stor hjælp. -
bevægelsesanalyse af løb
Forumindlæghej jeg skal lave en bevægelses analyse af løb, hvor jeg skal fokusere på højre ben og arm. håber i kan hjælpe -
Citater
ForumindlægHej, er det en god idé at oplæse et par citater (tænker 2, 3 stk.) når jeg i AT analyserer en bog? -
Sandsynlighed...
Forumindlæghej.. Sidder og har store problemer, med denne opgave! Et større firma har besluttet at tilbyde en gruppe af sine medarbejder et kursus i engelsk eller Fransk! 50 procent af medarbejderne melder sig til engelsk, og 25 procent melder sig til fransk Af dem som melder sig tik engelsk, har 40 proc... -
Hvilken metode er det?
ForumindlægHej. Jeg har skrevet SRP og har lavet en redegørelse, analyse og vurdering. I redegørelsen har jeg brugt statistikker til at vise de farvedes levevilkår sammenlignet med de hvide } derfor har jeg skrevet at jeg har benyttet den komparative undersøgelse Analysen har jeg bare skrevet at jeg har ana... -
fortolkning
Forumindlæghej hvordan laver man en god fortolkning?\n\n\nHvis jeg skal lave en analyse og fortolkning af en bog hvordan gør jeg så....?\nJeg kommer ofte til at blande de to sammen. Er næsten færdig med analysen,hvor jeg har fortalt hvad der sker i romanen i korte træk mens jeg kommentere hovedpersonens men... -
Vurdering(taksonomi), Kennedy-talen 1961
ForumindlægHej jeg er en gymnasieelev på en matematisk linje. Min AT-vejleder i engelsk sagde til mig, at jeg skulle sætte Kennedy-talen fra 1961 (hvori han tilkendegav, at han ville sende en mand til månen, inden årtiet var omme) i relation til de taksonomiske niveauer. Jeg er udemærket klar over, hvordan ... -
Oversættelse
ForumindlægHvordan vil man normalt oversætte "led et knæk" til engelsk? -
Pascals princip
Forumindlægsiger, at trykket i en væske er distribueret ligeligt over væsken. Det jeg har svært ved at forstå, er det, som man på engelsk kalder "the hydraulic lift", dvs. at man kan løfte ting med en lille kraft ved at trykke ned på kun et lille areal. Så for at få intuition tænkte jeg... -
Eksamen :(
ForumindlægOkay.. jeg går i 1g, skal op til mundtlig engelsk eksamen onsdag.. jeg ville bare høre om der er nogen fra gym, der har nogle fif til mig. jeg er sådan nogenlunde sikker i mine notater og sprog og sådan, men det ku godt være der var nogen der havde et godt råd eller 2.. :) -
Tage Skou-Hansen "Stump"
ForumindlægHej er der nogle der har lavet analyse af Stump eller et resumé? -
Jeg har brug for hjælp
ForumindlægHejsa jeg har brug for hjælp. tænkte på om der er nogen der har en ANALYSE af Naja Marie aids novelle der hedder Stjernehimmel, som jeg kan kigge på og få nogle ideer.? -
AT Årsprøve, haster!
ForumindlægHej alle brugere Jeg står i den situation at jeg imorgen skal op til årsprøve i AT, i fagene historie og engelsk. Mit overordnede emne er "Overvågningssamfund". Jeg har udarbejdet en synopsis til dette. Jeg har dog et spørgsmål vedrørende strukturen af mit oplæg. Er der nogen der har no... -
Metoder
ForumindlægHej med jer. Håber lige i kan hjælpe mig da jeg er i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt . Jeg arbjeder i engelsk og samfundsfag og vores hovedemne er "atombomben". Ud fra dette har vi selvfølgelig opstillet en problemformulering samt problemstillinger. Vi har så diskuter... -
mangler magtteori
ForumindlægJeg skriver om korstogene i min AT-synopsis. Er der nogen, der kender en eller flere magtteorier, der kan bruges ud fra daværende magtkamp mellem paven og kejseren? Evt. en magtteori, der bygger ud fra to stormagters magtkampe? På forhånd tak
