Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13341 til 13360 af 23765
-
Gymnasium....
ForumindlægHvad betyder det at have et fag på A-B- og C niveau? -
eksamener-...
Forumindlæghej jeg ville bare spørge om nogen ved hvilke eksamener man helt sikkert kommer op i til maj i 9.klasse og hvilke eksamener der bliver trukket lod om? -
Termodynamik/smeltevarme
ForumindlægHej. Jeg har en opgave der lyder på, at finde ud af hvor meget energi der skal bruges til at smelte 0,5 kg is og hvor lang tid det vil tage. Jeg ved at jeg skal bruge formlen Q = m * Ls og at det så lyder Q = 0,5kg * 334,3 kJ/kg = 167 kJ Betyder det så at der skal 167 kJ til at smelte 0,5kg is ... -
Emne? overvågning
ForumindlægHej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli... -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Matematik hjælp til HF B
ForumindlægJeg søger en der kan hjælpe mig med matematiken. Jeg bor selv på vesterbro, du skal helst bo i nærhedden -
hjælp
Forumindlæg1,0 mol SO3 indføres i et lukket kar på 1 liter. Efter at ligevægten har indstillet sig, indeholder karret 0,6 mol SO2. Temperaturen holdes konstant. a) Beregn ligevægtskonstanten for processen: 2 SO3 ↔ 2 SO2 + O2. b) Vi tilsætter nu et stof, der reagerer med O2. Hvilken vej løber reaktionen... -
Astronomi uddanelsen?
ForumindlægHej Jeg ved ikke lige om det her er det bedste (og rette) sted at spørge, men jeg prøver at tage chancen :) Astronomi uddannelsen kræver nogle bestemte fag og niveau, for at kunne blive optaget - men de kræver intet karaktergennemsnit. Mit spørgsmål er: Hvis der havde været krav på et gennemsnit ... -
Vis eksempler på et induktionsbevis
ForumindlægSom overskriften siger, vis eksempler på et induktionsbevis - jeg har ingen idé om hvad jeg skal, og hvad et induktionsbevis er.. På forhånd tak -
spørgsmål
Forumindlæghvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen -
koblede differentialligninger og radioaktivitet
Forumindlæger der nogle der har skrevet om dette før? eller ved hvordan man kobler dette sammen, jeg er helt lost :( -
mekanik/normalkraft
ForumindlægHej folkens. Jeg vedhæfter her en fil, da informationerne ville være svære at få ind her som et billede. Jeg håber inderligt at i kan hjælpe mig. Er virkelig gået i stå. Håber nogle kan hjælpe. Der er kun en opgave. Det er en matematik opgave, men hvor mekanik indgår og man skal udregne en normal... -
Overlyshastighed, hvad tænker i?
Forumindlæghttp://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/sensation-partikler-overhaler-lyset Forskere ved CERN har med meget stor nøjagtighed målt neutrinoer til at rejse hurtigere end lyset. det drejer sig om ca. 60 nanosekunder over 732 km. Det hele står forklaret i artiklen. Jeg ved vi har nogle ret intel... -
Hjæælp! Varmefylde afvigelse??
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg har en fysikaflevering, men jeg ved ikke hvad er afvigelse er, og hvordan jeg skal beregne den? Da jeg skulle beregne vandets varmefylde brugte jeg varmefylde-formlen. Og vandets varmefylde lå på: 26873100. I vores bog står der at vandets varmefylde er: 4186. ... -
Baneberegning; Δv-forbrug
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået udleveret disse opgaver af min lærer, og aner ikke, hvordan man regner Δv ud. Nogen der kan hjælpe? 1) En satellit kredser om Jorden i en bane med en radius på 7000 km. Den skal nu føres ud i en ny cirkulære bane med en radius på 200000 km. Dette kaldes en dobb... -
Kemi - Stearinlys brænder
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=qBvl-vkw8FI Er der nogen der kan forklare hvorfor at vandet stiger i denne video? C21H44 (s) + 32O2(g)-->21H2O (l) +22O2 (g) Jeg ved at stearinlyset slukkes fordi oxygenen bliver brugt op, men er i tvivl om hvorfor vandet stiger? Har det noget at gøre med at ... -
Hvem skal på HTX næste år?
ForumindlægJa, titlen siger jo det hele, hvem har planlagt HTX til næste år, og hvilken har I valgt? :D -
Eksempel på differentialregning
ForumindlægEr der nogen der kan komme med et godt bud på en opgave med differentialregning? Eller et eksempel på differentialregning? Det ville virkelig være til stor hjælp, da jeg ikke helt kan finde ud af at lave sådan en opgave selv. På forhånd tak :) -
Forskellen på teorier og metoder
ForumindlægHvad er forskellen på teorier og metoder i AT? -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej alle, hvordan kan jeg ved et forsøg bevise at de magnetiske feltlinjer går i buer
