Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13381 til 13400 af 20688
-
Ekliptika
ForumindlægJeg er ved at forberede mig på fysik eksamen, og skal vide hvad ekliptika er, men jeg synes ikke at de svar jeg finder på nettet er ens. Hvis jeg har forstået det rigtigt er ekliptika jordens bane om solen, men er den også de andre planeters bane om solen? -
Byg en generator
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal bygge en generator måske til fysik kemi eksamen men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det er man gør? Generatoren skal få pæren til at lys. Er der nogen som har en ilustration af hvordan man gør eller kan hjælpe med det, det ville være til stor hjælp tak. -
termisk energi og energiindhold i fødevarer
Forumindlæghej alle, jeg har trukket spørgsmål i fysik i dag og har så 24 timers forb. men, men, men.. jeg skal så lige finde en forbindelse mellem termisk energi og energiindhold i fødevarer!? kom glad, nogle bud på hvordan man kan sammenkoble de to emner på en nem og overskuelig måde? -
Hjælp DTU
Forumindlæghej jeg bor i odense og skal starte på DTU (fysik kursus) om få dage, men jeg har kun været i København få gange. Er der nogen, der kan sige til mig, hvilken bus man tager til DTU fra københavns banegård? -
• Energiomsætning i jordens tyngdefelt (tæt ved jordoverfladen)
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen tirsdag. Er ved at forberede de udleverede "Spørgsmål". Så står der pludselig under energi og arbejde dette "spørgmål" - • Energiomsætning i jordens tyngdefelt (tæt ved jordoverfladen). Nogen der har en ide, hvad det f.eks kunne være? -
Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??
ForumindlægHeej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege... -
Atmosfæren forsøg?!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal op i fysik på Mandag (9. klasse), og mangler nogle forsøg til emnet "atmosfære". Er der nogle af jer der ved hvilke forsøg jeg kan vise under det emne? På forhånd tak :) -
Induktivt og deduktiv
ForumindlægHej jeg skal op i AT Hvad er induktivt og deduktiv, og hvordan kan man finde ud af om man har arbejdet induktivt eller deduktiv. Jeg har om fagene fysik og historie og min problemformulering er: Hvordan kom Newton frem til tyngdeloven og hvordan blev den anvendt? Hvordan har jeg så arbejdet??? -
Energiændring ved smeltning
ForumindlægHej allesammen. Jeg læser op til fysik eksamen, og her skal jeg skrive noter om energi. Jeg skal komme ind på energiændring ved smeltning, og jeg er tvivl om hvordan jeg skriver om det. Er det fusions- eller fissionsprocesser? Er det et bestemt kernekraftværk? Hvis man ved noget, må man meget... -
Tycho Brahes og Keplers verdensbilleder
ForumindlægSkal til fysik eksamen i morgen og jeg skal gøre rede for de to verdensbilleder, og komme ind på ligheder og forskelle ved de to verdensbilleder samt gøre rede Keplers 3 love. Nogle der har nogle råd eller som kan hjælpe mig på en eller anden måde? -
eksamen
Forumindlæghej hej.. jeg står og skal til fysik eksamen på torsdag.. går på adgangskursus til maskinmester uddanelsen.. vi har skrevet en opgave som jeg så skal op i.. men har aldrig prøvet det før, så tænkte om der var en der kunne fortælle hvordan man lige skal gribe det an ? på forhånd tak:) -
Retrograd og heliocen. verdensbillede, HJÆLP 24-t eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen imorgen, har probelmer med en del i det spørgsmål jeg har trukket. Hvordan løser det heliocentriske verdensbillede problemet med den retrograde bevægelse? - Jeg ville være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville forklare mig det. Det haster en smule.. -
Elektromagnetiske Bølger
ForumindlægJeg har fysik examen i morgen og det viser sig at jeg ikke kan finde ud af en pind! Er ved at blive rimelig nervøs... En af vores emner er bølger. Er der nogen der kan fortælle mig nogle generelle ting om dem? Måske nogle formler? Tak :) -
Hvilke bøger læses på KU
ForumindlægHej, Jeg overvejer at søge ind på Københavns Universitet. Er det muligt at finde en liste over hvilke bøger man læser på et givent studie? Jeg vil gerne se hvilke bøger man læser på eksempelvis Økonomi, Fysik, Matematik osv. på første år -
Split dx/dy
ForumindlægNår man i fysik løser mange problemer, bruger man tit det at splitte et udtryk som dy/dx. Men matematikken siger jo at det kan vi ikke bare gøre, men hvordan ser man hvornår man må og hvornår man ikke må splitte udtrykket? //Rasmus -
Ækvator
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål for i fysik, som jeg har svært ved at svare på.. Det lyder således: Ved ækvator svarer 360 grader til 40.000 km. Hvad svarer 1grader til i km? -
Et eller to ord?
ForumindlægJeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ... -
HJÆLP TIL SPEKTROSKOPI!?
ForumindlægHej. Jeg sidder til 24 timers eksamen i fysik, og har ingen idé om hvad mit emne er eller betyder? Jeg kan stort set ikke finde noget på nettet, og heller ikke i min fysikbog :/ Er der nogen som ved hvad Spektroskopi er? Håber i kan hjælpe!!!!!! -
Tyngdekraft - klods op af en skråvæg
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og bøvler med en opgave. Jeg er virkelig blevet rusten til mit Fysik, og sidder samtidig med en afsluttende matematikopgave. En der kan fortælle mig hvilke nødvendige kræfter jeg skal indsætte. Tak på forhånd. Pas på jer selv :) -
HJÆLP - TILBAGEBETALE SU
ForumindlægHEJ ALLE. hvad sker der hvis man er tilmeldt eksamen på fysik B, (suppleringskursus) og ikke dukker op, da man alligevel ikke har behov for det? Jeg har hørt at hvis ikke man dukker op, så skal man tilbagebetale hele sin SU. kan det passe???? VENLIGST SVAR HURTIGT
