Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13381 til 13400 af 22746
  • net undervisning

    Forumindlæg
    Kære alle Jeg har engang set en netside med undervisning i matematik, kemi og fysik - men har glemt hvad den hedder. Nogle der kender sådan en side ? så man kan fordrive ferietiden med lidt læring ? Mvh
  • Hvor lang tid tager det at brygge kaffen?

    Forumindlæg
    Lidt hjælpe til denne fysik opgave. "En bestemt kaffemaskine brygger kaffe med effekten 1200 W. Hvor lang tid tager det, hvis der kræves en energi på 400 kJ til kaffebrygningen?"
  • Vejr og Klima spørgsmål

    Forumindlæg
    Har aldrig været en haj til Fysik, og dette burde ikke være så svært. Men jeg sidder lidt fast i det. Det giver ikke rigtig mening for mig. Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg skal og hvordan jeg finder ud af det her?
  • SSO

    Forumindlæg
    Sidder og prøver at finde frem til hvordan formler "tæller" i en SSO? Man må skrive 15 sider brødtekst, men er der nogen der ved hvordan det er med formler. De kan fylde ret meget i fysik!
  • Ampere og resistanser

    Forumindlæg
    Jeg sider med en tvivl omkring noget fysik. Fysik er ikke ligefrem noget fag jeg er god til, og da jeg ikke var til stede ved de fysik-timer, hvor at dette emne blev gennemgået, så tænkte jeg lige, at det her var stedet, hvor man kunne få en hurtig hjælp.. Det er fysik på c-niveau, og spørgsmå...
  • Beregning af energi og effekt af steptest

    Forumindlæg
    I fysik skal vi udregne hendholdsvis forbrugt energi og effekt ved Harvard steptest og Åstrandssteptest og jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre det. Nogle der kan hjælpe?
  • Bølger mv.

    Forumindlæg
    Nogen som vil hjælpe mig med Fysik - har nogle spørgsmål og en opgave, som er jeg er ved. Nogen som vil hjælpe, vil gerne have en e-mail, msn eller andet, da det endnu mere besværligt over dette site.
  • Jeg skal til stx optagelsesprøve i morgen

    Forumindlæg
    hej venner, jeg håber at I ville kunne hjælpe mig, jeg vil bare vide hvordan forgår stx optagelsesprøver, og hvilket type opgaver får man i matematik, fysik, dansk og engelsk?
  • Rotation

    Forumindlæg
    Jeg er i gang, med en fysik opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an, den er meget kompliceret og svær, håber nogen kan hjælpe, siden opgavebeskrivelsen er så lang har jeg vedhæftet den.
  • Rotation

    Forumindlæg
    Jeg er i gang, med en fysik opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an, den er meget kompliceret og svær, håber nogen kan hjælpe, siden opgavebeskrivelsen er så lang har jeg vedhæftet den.
  • Kernefysisk skrivemåde.

    Forumindlæg
    Hej. Står her med en opgave i fysik, om at man skal skrive kulstof 12-13 og 14 på den kernesfysiske skrivemåde, og forklar hvordan de 3 atomkerner adskiller sig fra hinanden. Tænkte på om der var nogen der ville hjælpe mig med den?
  • Kernefysiske skrivemåde.

    Forumindlæg
    Hej. Står her med en opgave i fysik, om at man skal skrive kulstof 12-13 og 14 på den kernesfysiske skrivemåde, og forklar hvordan de 3 atomkerner adskiller sig fra hinanden. Tænkte på om der var nogen der ville hjælpe mig med den?
  • Gode råd/rettelse af en synopsis

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en synopsis, der omhandler atombomber under fagene Dansk og Fysik. Er der nogen som vil tage et hurtigt kig på mit talepapir ? og hjælpe med metoder ? På forhånd tak :)
  • Tjernobyl

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har skrevet AT synopsis om tjernobyl i fysik og historie. Er der nogen der har en metodisk viden om historie faget, der har lyst til at læse synopset igennem og kommentere på det? :)
  • Arbejdssætningen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal til eksamen i fysik om nogle dage og ville høre, om der var nogen som kunne forklare mig lidt om arbejdssætningen eller henvise mig til en side, hvor jeg kan læse om den. Er rimeligt meget på bar bund! Mange tak på forhånnd!
  • SSO ?

    Forumindlæg
    er der ikke en, som har skrevet SSO i fysik, der måske vil lade mig læse den ? Jeg forstår ikke rigtig hvad den skal indeholde, og min lærer er ikke til meget hjælp. hvis der var en var havde lavet en hvor der ikke indgår forsøg i ville det være rigtig dejligt :)
  • Hvad sker der hvis man får 00 i eksamen?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lidt i tvivl om hvad der sker hvis man får 00 i fx fysik-kemi eksamen i folkeskolen, når man er blevet optaget på et gymnasium. Vil det påvirke ens adgangskrav? Jeg er bare lidt nysgerrig. Håber i vil hjælpe :)
  • Emnebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal snart til AT-årsprøve i fagene fysik og dansk. Er der nogle, der kan komme med en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle? På forhånd tak :)
  • Det sure det salte det basiske

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen i næste uge og er i gang med en disposition til det sure, det salte, det basiske men jeg kan simpelthen ikke komme på en perspektivering til emnet.... er der nogen der kan hjælpe?
  • Isotopkort/nuklidkort

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen på torsdag, og jeg har stadigvæk ikke helt forstået nuklidkortets opbygning? Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig, det ville være så rart! På forhånd tak :-)