Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13401 til 13420 af 20688
-
Manglende forumkategori
ForumindlægJeg foreslår at oprette en forumkategori og opgavekategori i Naturvidenskabeligt Grundforløb, der jo en en obligatorisk del for alle på det almene gymnasium. Ofte kan det være svært for eleverne så tidligt i undervisningen at vurdere, om et spørgsmål eksempelvis passer bedst under fysik eller kemi. -
Kraftværk
ForumindlægHej allesammen ! Imorgen skal jeg til eksamen i fysik og et af emnerne som vi kan trække er kraftværk. Det er det eneste emne jeg ikke ved hvilke forsøg jeg kan lave. Kan i hjælpe? På forhånd tak :-) -
Vandrette afstand
ForumindlægHalløj. Jeg har den her fysik opgave, som jeg ikke helt ved hvordan skal løses. Håber der er nogen som kan hjælpe :-) Beregn den vandrette afstand fra n=0 til den inderste (violette) henholdsvis den yderste (røde) kant af regnbuen. -
Hjælp til en aflevering som skal afleveres imorgen :)
ForumindlægJeg sidder fast i et fysik spørgsmål som lyder: Hvilke problemer har man med vanding i tørre områder af Verden og hvordan kan man sikre en mere effektiv vandudnyttelse på disse steder (Nævn 4 ting)? Håber nogle kan hjælpe, og tak på forhånd :) -
Beregning af middelafstanden
ForumindlægJeg har fået en fysik aflevering, hvori jeg har svært ved at beregne middelafstanden. Opgaven lyder sålede: Hvor stor skulle middelafstanden være for en tænkt planet med en omløbstid på 100 år? Tak på forhånd :) -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :) -
Radioaktivitet - SRP?
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre også skrive SRP til december. Jeg har overvejet emnet: Radioaaktivitet i Fysik A og Matematik A. Er der nogen, der har erfaring med emnet, samt eventueller guldkorn, til gode ting at komme ind på? :) -
Atomkerner
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg sidder her med mit fysik og jeg er meget i tvivl. Spørgsmålet lyder følgende Beregn antallet af Cs-kerner Har tilføjet et dokument, da det er for besværligt at skrive det her ;) På forhånd mange tak ;) -
Karakter
ForumindlægHej derude. Jeg har et spg. angående karakter. Hvis jeg har fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig fysik og får 00 til eksamen består jeg ? 4+2+0/3 = 2 ? -
haster!
ForumindlægHej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. -
Galileis faldlov
ForumindlægHej, Jeg sidder med en fysik rapport om Galileis faldlov, dog sidder jeg fast i et spørgsmål som lyder således: Eftervis t^2 og s at de er ligefrem proportionalle. Håber at I kan hjælpe :)) -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
Tivoli
ForumindlægHej jeg har fået en fysik opgave om 2 forlystelser i Tivoli. Monsunen og Det Gyldne Tårn. Jeg vil gerne forstå, princippet bag de to forlystelser, altså de to forlystelsers bevægelser og mht. g påvirkningen. Håber nogen kan hjælpe tak! -
Eksaminer på STX
ForumindlægHej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd. -
Hvordan en muskel genererer krafth
ForumindlægHejsa Hvordan genererer en muskel kraft. Fra fysikken kender jeg F=m*a, men ud fra hvad jeg har læst kan denne overføres når vi snakker hvordan en muskel genererer kraft. Hvorfor kan den ikke det og en der har en forklaring på hvordan kraften så bliver genereret? Vh -
telefonens opfindelse, hvorfor?
Forumindlæghej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag? -
telefonens opfindelse
Forumindlæghej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag? -
Hvilken luftart kan brænde?
ForumindlægHej jeg sidder her med en stak fysik/kemi papierer, som jeg skal have udfyldt men jeg kan simpelhen ikke huske, hvad svaret er til dette spørgsmål. "Hvilken følgende luftart kan brænde?" nitrogen hydrogen oxygen carbondioxid -
Alternativ til "Wordmat" som kører på Mac system
ForumindlægHej! Vi skal bruge programmet Wordmat i fysik, men det virker kun med Windows. Da jeg har en mac der ikke kører på windows vil jeg gerne vide hvilke programmer som nogenlunde svarer til Wordmat. Det skal aller helst være gratis. Håber nogen kender et alternativ -
Enme forlag (læs kommentar :D ?)
ForumindlægHeej alle :) Skal her og nu til at skrive en AT-opgave - hvor jeg anvender Dansk og fysik til at belyse mit emne. Er der forslag til emner hvor jeg anvender disse to fakulteter =? Håber på forlag.. Mange tak på forhånd. :)
