Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13421 til 13440 af 38620
-
Konkurrencesituation ?? HJÆLP MIG
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SRO, og jeg forstår ikke denne her spørgsmål: Udarbejd herefter en analyse af konkurrencesituationen for virksomhedens forretningsområder i Danmark? Jeg håber i vil hjælpe mig - og mange tak på forhånd -
AKUT HJÆLP HASTER!!!!!
ForumindlægHej! Er der nogle af jer som har analyseret "Iris" eller " De Blå Undulater" af forfatteren H.C Branner? - Hvis i har så vil jeg virkelig sætte pris på, hvis i gad hjælpe mig! -
Fordybelsesområde i 9.. :)
ForumindlægHeej. Jeg har lige trukket mit fordybelsesområde til dansk eksamen. Jeg trak H.C. Andersen hvad er det nu lige man skal der? Analyse af en tekst? Sammenligne den med en anden? Andre ting? Tusind tak :) -
Columbus
ForumindlægHey Nogen der har analyse af Columbus's dagbog, da han første gang rejser ud for at finde søvejen til Indien. Og det brev han skriver til kongen og dronningen? -
danskopgave spørgsmål
ForumindlægHejJeg har lige 2 spørgsmål vedrørende danskopgaven.Hvis man i sin opgave vælger, at lave et afsnit om forfatteren, foratterskabet og værk, skal man så skrive det ind som et fokuspunkt i sin problemformulering, eller behøver man ikke at skrive det som et fokuspunkt nogle steder?Når man analyserer... -
rettelse af tekst
ForumindlægHej allesammen og tillykke med den nye portal. Jeg ville gerne spørge om der var nogen der gad at læse/rette de største sproglige fejl i min tyske tekst, der er skrevet udfra de første 20 sider af bogen "Oya". Jeg er nemlig ikke en ørn til tysk, så det ville være rigtig godt med noget h... -
Ordet "ekskæreste"?
ForumindlægHej. Hvad bliver ordet ekskæreste, og er min sætning korrekt? (Hun vil gerne finde sin ekskæreste): "Sie möchte gern ihre x-Liebster gefinden." Jeg kan ikke helt analyse den der sætning. "sie" er subjekt, "möchte gern" er udsagnsled, og grundledet må være ekskæresten... -
DNSAP i 1942
ForumindlægFrem til 1942 er DNSAP's medlemstal stigende, men herefter falder det. Er der nogen, der kan forklare, hvorfor det er i netop 1942, at kurven vender? Danmark blev jo erobret af tyskerne i 1940, så jeg har svært ved at se, at det er her "lorten" ligger. -
AT-synopsis
ForumindlægHej. Næste uge har jeg 3 skrive-dage til at skrive en synopsis. Vores hovedemne er Krig, medie og teknologi og jeg vil gerne skrive i faget tysk og kemi. Men problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal skrive om? Er der nogen som kan komme med nogle forslag på hvad jeg kunne skrive om? -
Tyskland, 2. verdenskrig hjælp taak!!:-)
ForumindlægHeej (: jeg skal svare på spørgsmålet; hvad var det der gjorde at tyskerne blev standset overalt i 1943? Nogle der tilfældigvis ved lidt om det, eller har nogle gode links? Det ville være super for er selv rimelig lost s: håber i lige vil bruge et par minutter af jeres liv på at hjælpe mig ;D -
Er min sætning rigtig?
ForumindlægHalløj, er der nogle, som kan rette min sætning. Mennesker, som arbejder i det danske samfund, men kommer fra mindretallet (minoritet.). Eller mennesker som ikke arbejder. z.B. Menschen wie arbeiten in die Dänische Gesellschaft, aber der Minderheit gekommen. Oder Menschen wie nicht arbeiten. Er... -
Hvilken analyseform - HJÆLPPPP
ForumindlægHej mennesker :) Jeg snakkede med nogle veninder i dag om en opgave og vi blev simpelthen allesammen i tvivl.. Vi skal analysere et uddrag fra romanen doppler, men hvilken analyse-model skal vi bruge? En til romaner eller noveller? Stykket vi skal analysere er nemlig 3-4 sider langt og jeg ... -
SSO, antal sider
Forumindlægdet kan godt være at man ikke kan sætte en begrænsning på antal sider der skal skrives om analyse redegølse og vurdering, men jeg har skrevet ca. 2 siders redegøreslse og har nu også skrevet ca. 4 siders analyse, tror maks den kan fylde 5 sider, så sider jeg bare og tænker hvor meget skal min vur... -
kunsten at græde i kor
Forumindlæganalyse og fortolkning til bograpport, søges desperat... -
Regnbuens form
ForumindlægHej, hvordan laver man en fysisk analyse af regnbuens form? -
filmanalyse...
ForumindlægNogen der kender en god actionfilm til analyse? -
Hjælp er håbløs bagud
ForumindlægHey jeg er en fyr som har valgt at læse tysk på fjernundervisning fra folkeskole niveau til Gymnasiel B niveau. Grunden til at jeg valgte det var at jeg ikke bestod Spansk til min studenter eksamen sidste år. Jeg er dog kommet så langt bagud på grund af en indlæggelse, at jeg er nået til den er... -
(U)hyggeligt med både skr. og mdt. tyskeksamen!
ForumindlægMine gymnasiedage er nu talte... Inden jeg skulle have min eksamensplan udleveret sagde jeg: "Bare jeg ikke skal op i tysk og geografi, så er jeg lykkelig." - Karakterene der skulle forbedres eller bibeholdes er hhv. 10 og 11, hvilket umiddelbart virker som et uoverskueligt projekt?! Me... -
hjælp - musik eksamen
Forumindlæghej, da jeg snart skal op i musik eksamen (på mellemniveau), så ville jeg dermed høre om der er nogen der ved, hvor jeg kan finde nogle nyttige noter/opgaver/analyser m.m. om følgende: - jazz (fokus på jazzens rødder i chicago og kansas city)- soul - blues - hvordan man egentlig skal analysere e... -
prøve eksamen!!
Forumindlæghej alle jer derude! :) jeg skal til prøve eksamen imorgen og jeg skal op i en novelle ('uro i forstæderne' af Leif Panduro) jeg har ikke fået særlig lang tid til forberedelse, så min lærer forventer ikke særlig meget.. jeg skal analysere, fortolke og hvis jeg kan så perspektivere :) jeg...
