Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13481 til 13500 af 20688
  • Lyd rapport

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en fysik rapport om lyd og mangler svar på følgende spørgsmål: hvordan opstår lyd? Hvad er resonans? hvis der er nogen der sidder og kan nogle gode svar på disse så må i meget gerne hjælpe mig :)
  • Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys

    Forumindlæg
    atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi.
  • Elektrisk enegi

    Forumindlæg
    hej jeg skal til eksamen i morgen i Fysik B. kan I hjælpe mig lige at forstå elektrisk energi samt hvordan den fremstilles og bruges i vores samfund. lidt noget om kraftværkers virkemåde og nyttevirkning. pft. /michelle
  • Dumpe årsprøve

    Forumindlæg
    Halløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-)
  • RADIOAKTIVITET SPØRGSMÅL !! HJÆLP

    Forumindlæg
    En eller anden som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål i fysik. Det er under emnet redioaktivitet. Det vil virkelig være til stor hjælp!!! Hvis du er 100 meter fra en strålingskilde og måler en strålingsintensitet på 10.000. Hvor meget længere skal du så gå væk før strålingsniveauet er fal...
  • Phenoler

    Forumindlæg
    hi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak
  • Powerpoint - eksamen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg overvejer at lave et powerpoint til min fysik eksamen i morgen, men kan altså ikke bestemme mig for om det er en god eller dårlig ide, så jeg ville høre om der er nogen der har erfaríng med det? Og høre hvad de fik ud af det.
  • naturvidenskab og humaniora - må man blande samfundsvidenskabelige metoder?

    Forumindlæg
    jeg har ifbm. med AT valgt faget historie og fysik hvilke jo beskæftiger sig med hhv. naturvidenskabelige metoder og humaniora. men jeg har fundet at jeg kan blande samfundsvidenskabelige metoder og se på sagen fra den vinkel (som nyt stof!) - men er det tilladt?
  • Den generelle gravitationslov

    Forumindlæg
    Hej . Jeg sidder og læser til fysik eksamen og kigger lige pt på kraftbegreber. Jeg er nu kommet i tvivl omkring gravitations loven. Hvordan lyder den generelle gravitations lov. Hvordan bruger man den ved jordoverfladen.
  • Omregne point til karaktere

    Forumindlæg
    Hej Hvor kan man finde en tabel, så man kan omregne point den skriftlige fysik A eksamen? Man kan vist på mellem 0 og 150 point. Hvilken karakter får man hvis man fx får 80 point?:)
  • Magnetisme og elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive?
  • elektricitet og ioner

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik eksamen på tirsdag og jeg ved ikke helt hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker emnet "elektricitet og ioner"... Jeg kan lave elektrolyse, lede strøm gennem salt, og hvad mere??
  • det at perspektivere (syre-baser og magnetisme)

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal snart op til fysik og jeg har forberedt mig rigtig meget på teorien bag de forskellige emner. Problemet er bare, er jeg nu er kommet til perspektiveringen. Hvordan skal jeg perspektivere "syre og base" samt magnetisme. Mvh
  • Angående eksamen HJÆÆLP

    Forumindlæg
    heej. Jeg har snart fysik/kemi eksamen, og er self igang med at øve. Så er jeg gået i stå over en forsøg: Base - påvis egenskaberne. Hvad er det? Er den ligesom syre med magnesium eller what`?
  • Afstandsbestemmelse

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg sidder her med et fysik spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til: Du skal redegøre for forskellige metoder til afstandsbestemmelse i Universet, og herunder skal du specielt komme ind på parallaksemetoden. Håber at I vil hjælpe! Og held og lykke med eksamen til alle :-)
  • Eksamen !!

    Forumindlæg
    Hej, skal op i fysik på tirsdag :O!!! Nogle der kan anbefale nogle forsøg og rapporter her inde eller selv fortælle :) Vores pensum er: Magnetisme, Elektromagnetisme, Induktion, El. Energi, Transformation, Syrer, Baser, Atomfysik. Hjælp miig plz tak :)!!
  • Atomets opbygning og kemiske bindinger eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op i Fysik/Kemi eksamen ( 10. klasse) En af emnerne er: Atomets opbygning og kemiske bindinger Nogle der har nogle ideer til hvad for nogle forsøg jeg kan lave(og hvorfor de ville være gode ) og måske ideer ti en dispositon. på forhånd tak :D
  • Delta symbol betyder?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med en fysik-opgave, og min lærer har sagt jeg skal anvende delta symbolet, hvilket er en trekant, men jeg ved ikke helt hvad det betyder - Er det gennemsnittet af en værdi? - det var nemlig det jeg TROR hun sagde Tak!! :)
  • Enheder for ohms lov

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave en fysik rapport jeg kan bare ikke finde ud af hvad enheder for ohms lov er? jeg skulle skrive noget om ohms lov og så enheder for ohms lov. hvis der er nogle der kan hjælpe så tak på forhånd:)
  • (HJÆLP) induktion - transformation - lighed??

    Forumindlæg
    Skal op i fysik om nogle dage. Hvis jeg trækker transformation og ikke kan snakke om det i alle 15 minutter, vil det vel være passende at skifte over til induktion. Men hvad er ligheden mellem de 2 ting? hvad skal man sige før man skifter over?