Søgning på: historie noter hf. Resultater: 13501 til 13520 af 33009
-
ang. religionsvidenskab
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber der nogen derude, som kan hjælpe mig. Jeg vil rigtig gerne læse religionsvidenskab efter endt HF, men jeg er lidt i tvil om hvad der er af job muligheder? udover underviser? Jeg regner med at jeg ville bruge det til at undervise med, men hvis det nu ikke skulle være mi... -
valg af fag
ForumindlægHej :) Har lige et spørgsmål ang. nogle fag. Jeg går på HF, hvor jeg først har fået psykologi og senere skal have biologi. Men jeg synes at der bliver inddraget meget biologi i faget, og har ikke haft biologi i lang tid. Jeg har nærmest glemt alt om faget. Vil det være en god ide at tage biolo... -
Haster
ForumindlægHej Nogen kan hjælpe mig??! En hf-klasse skal på ekskursion, og eleverne deles ligeligt om udgifterne til bussen, i alt 5500 kr. Dagen før melder to af eleverne sig syge, og det betyder, at de andre elever skal betale 30 kr. mere hver. Hvor mange elever er der i klassen? Tak på forhånd -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast... -
Hjælp til at læse op til eksamen i matematik B.
ForumindlægHejsa. Jeg er en pige som er færdig med HF til sommer, jeg har desværre taget lidt for løst på Matematiken her det sidste år, og har derfor svært ved nogle ting. Har ellers ret godt styr på matematik. Jeg bor på falster, så det ville være fint hvis du boede i nærområdet. Håber at høre fra nogle... -
Eksamen
ForumindlægHej derude bag skærmen. Jeg er studerende på Hf, og skal op i skriftlig engelsk på B niveau her på tirsdag. Derfor vil jeg hører om der er nogle gym elever derude som har været oppe i engelsk b? Og i såfald, hvad var emnet? Ønsker Jer alle held og lykke her i eksamens perioden. -
hjælp til fødevarer
Forumindlæghejsa. er ved at lave evalueringsopgave i hf 1 år. om fødevarer. følgende ting vil jeg vælge at have med fødevareproduktion. fødevarefordeling. GMO Konservering af fødevarer. dansk landbrug fordøjelsessystemet. kost sammensætning og ernæring. organiske stoffer kulhydrater protein og fedtstoffer. ... -
hjælp
Forumindlæghej allesamen jeg vil lige høre hvad den stil i dansk fortjener jeg skulle skrive en artikel, til en hf klasse, om Forskellige måder at oplev tiden på. og en Analyse af Simon Fruelunds ”Flod” Novelle og skulle have noget med fra de andre stil tekster med hvilket jeg ikke har lavet ... -
Overvægt og undervægt
ForumindlægHej guys. Jeg skal snart til eksamen i NF (til dem som ikke ved det, så er det; biologi, kemi og geografi kombineret i én eksamen) Jeg har lavet denne synopse, men finder det ret svært at vide hvad jeg skal sige, hvordan og hvorledes osv. Nogle gode råd? Camilla, HF elev på 1. år. -
Intern prøve i matematik (til læreudd)
ForumindlægDa jeg ikke har HF matematik på B niveau, men "kun" C niveau, er jeg blevet sat på en "skrive uge". Her skal jeg bestå den interne prøve, for at kunne gå til eksamen på 2. årgang Er der nogle der kan fortælle mig om: Hvad denne prøve indebære ? evt. et pensum? Og måske har pr... -
Tandplejer/Enkeltfag
ForumindlægJeg har tidligere afsluttet grundforløbet på HG & Skolen for klinikassistenter og tandplejer. Da jeg ikke har et gymnasial baggrund og gerne vil læse videre til tandplejer, hvilke muliger har jeg så? Tænkte på, om man evt. ku tage enkeltfag på Vuc og komme ind på tandplejeruddannelsen? Ell... -
Spørgsmål til SU
ForumindlægHej. Jeg har været udeboende siden 2008 og droppede ud fra gymnasiet i 2010. Dengang fik jeg udeboende SU fordi jeg havde været udeboende i 12 måneder. Men nu er jeg flyttet, og skal starte på HF. Mit spørgsmål er så, hvilke dokumenter skal jeg sende ind, for at få udeboende igen? Er ret meget i ... -
Jeg er forvirret
ForumindlægNu går jeg i stx 2g, men er forviirret fordi har indtil videre rigtig dårlig gennemsnit og jeg vil gerne læse til tandlæge efter Gymnasium. Jeg tog mig ikke sammen i 1 g heller ikke i 2 g. Jeg har tænkt mig at tage/skifte til HF kan jeg det? -
Grafer..
ForumindlægHej, jeg er lige begyndt på Hf-Kursus i sidste uge, jeg har allerede nu fået en aflevering for, men har rigtig svært ved at huske, hvordan det var jeg skulle find en forskrift for en funktion. Kunne jeg få hjælp til denne opgave, bliver jeg da rimelig glad! Tak (-: Angiv forskriften for en fu... -
Afstem haster hjælp:S
ForumindlægHej allesammen jeg har problemet med hensyn til min lektie til imorgen... Opgaven lyder således: Afstem følgende reaktionsskemaer: a) H2(g) + F2(g) ----> HF(g) b) Na(s) + Cl2(g) ---> NaCl(s) c) P(s) + Br2(l) -----> PBr3(l) Håber i kan hjælpe mig:) -
Kvote 2.
ForumindlægHej folkens. Jeg har netop afsluttet min HF. Så har jeg besluttet mig for, at jeg vil tage HHX på et halvt år + jeg skal have suppleret matematik op :) Hvad ville så være smartest? At starte nu her og desværre misse lidt af undervisningen. Eller at starte til januar og ikke have noget lige pt... -
samfundsfag/psykologi
ForumindlægHej :) Jeg går på en 3-årig HF og har i år samfundsfag og psykologi som jeg skal aflustte til december. Jeg har haft meget svært ved at forstå psykologi og har været usikker på samfundsfag, så jeg overvejer stærkt at tage fagene om. Er der nogen der vil have mulighed for at undervise mig i de to... -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
Stamfunktion?
ForumindlægNogle som kan fortælle, hvordan man bestemmer stamfunktionen af disse "små" funktioner? (opgaverne er fra MAT (a+b) bogen, HF) ∫ e√x / √x dx ∫sin(x) * √cos(x) dx ∫cos(x) * ln(sin(x)) dx -
Samme fag på forskellige niveauer
ForumindlægHej folkens :) Jeg er igang med tage en fuld HF på enkelt fag og bliver student til sommer Mit spgm er : jeg har samfundsfag på både C niveau og B niveau og også psykologi på både C og B niveau .. Skal jeg op til eksamen i både C og B i disse fag eller skal jeg kun op i B niveau i begge fag???...
